Bank Gospodarstwa Krajowego jest jedyną taką instytucją w Polsce: państwowym bankiem rozwoju, dążącym do tego, by polska gospodarka płynnie się rozwijała.
– Postęp i profesjonalizacja, które na przestrzeni ostatnich lat następują w naszym banku, powinny mieć odzwierciedlenie w wizerunku marki – tłumaczy Adrianna Lepka, dyrektor komunikacji BGK. – Rozwijamy się, inwestując w ludzi, technologie i coraz szersze kompetencje. Aby rynek to dostrzegł, musimy także inwestować w wizerunek – dodaje Lepka.
Zmiana wizerunku nastąpi 1 stycznia 2015 roku i obejmie wszystkie elementy identyfikacji oraz styl komunikacji marketingowej. Najbardziej widoczną zmianą wizerunkową jest nowe logo.
Stare logo:
Nowe logo:
Mniejszy, czerwony kwadrat symbolizuje impuls, dzięki któremu przedsięwzięcie może nabrać rozpędu. Większy czworokąt reprezentuje efekt inwestycji. To przestrzeń, w której, także dzięki BGK, zrealizują się plany i ambicje klientów.
Wpływ BGK na gospodarkę jest widoczny już dziś, z czasem będzie jeszcze większy. Do końca 2015 r. BGK planuje zaangażować łącznie 28 mld zł w ramach programu „Inwestycje polskie”, którego realizację rozpoczął w maju 2013 r. Dzięki państwowej własności, znaczącej skali i wyjątkowo stabilnej pozycji BGK uczestniczy w finansowaniu największych projektów infrastrukturalnych w Polsce, nie bojąc się inwestycji długofalowych. Stymulując rozwój przedsiębiorstw, BGK udzielił gwarancji dla kredytów o wartości 27 mld zł.
W Banku Gospodarstwa Krajowego rodzą się nowe pomysły, dzięki którym powstaje i w przyszłości powstanie wiele inwestycji kluczowych dla lepszej jakości życia Polaków.
BGK ma za sobą wspaniałą historię wielkich osiągnięć dla Polski, które traktuje jako inspirację dla swoich dzisiejszych działań. Patrzy jednak w przyszłość, bo tam będą widoczne efekty dzisiejszej pracy. Celem BGK jest stworzenie banku nowoczesnego, na miarę wyzwań XXI wieku.