20 maja, podczas IX finału konkursu „Gdynia bez barier”, przedstawiciele banku Nordea odebrali medal Prezydenta Miasta Gdynia przyznany za bankowość elektroniczną dla osób niedowidzących i niewidomych.
Nordea Bank, jako pierwszy bank w Polsce i Europie wprowadził rozwiązania ułatwiające osobom z wadami wzroku korzystanie ze strony internetowej www.nordea.pl i serwisu transakcyjnego banku: https:\\www.nordeasolo.pl. Usługa została wprowadzona w listopadzie 2007 roku umożliwiając osobom niedowidzącym i niewidomym możliwość komfortowego kontaktu z bankiem i dokonywania wydawałoby się prozaicznych czynności, jak sprawdzenie stanu konta, założenie lokaty czy wykonanie dowolnego przelewu, bez wychodzenia z domu.
Konkurs „Gdynia bez barier” organizowany jest cyklicznie w ramach prowadzonej przez Radę Miasta Gdynia polityki społecznej. Konkurs ma na celu wyróżnienie instytucji, organizacji i osób prywatnych, które pomagają przełamywać stereotypy myślenia o niepełnosprawności. Oceniane są innowacyjne rozwiązania począwszy od propozycji architektonicznych poprzez projekty społeczne i komunikacyjne, które mają przyczyniać się do likwidacji barier utrudniających życie osobom niepełnosprawnym.
– Jesteśmy dumni, że nasze starania w tworzeniu świata bez barier zostały docenione, że za pośrednictwem naszej oferty możemy ten świat czynić bardziej przyjaznym dla osób niepełnosprawnych. Ta nagroda daje nam motywację do podejmowania podobnych inicjatyw w przyszłości. Szukamy innowacyjnych rozwiązań, które dadzą nam potencjał zwiększenia rynku, jak również wskażą innym, że można podejmować działania prospołeczne o charakterze biznesowym – powiedziała Małgorzata Adamczyk, dyrektor Oddziału Internetowego, która odebrała nagrodę dla banku.
Wyróżnienie w konkursie daje prawo użytkowania logo „Gdynia bez barier” przez nagrodzonego na wszystkich obiektach, produktach i korespondencji.