Bank Pekao wchodzi w nową fazę swojego rozwoju za sprawą rozpoczynającego się UEFA EURO 2012. Jako Narodowy Sponsor i Oficjalny Bank Turnieju, Pekao przygotował dla wszystkich grup klientów szeroką gamę produktów i wydarzeń specjalnych, związanych z UEFA EURO 2012. W okresie, gdy uwaga całej Europy będzie skupiona właśnie na Polsce, Pekao zaprezentuje milionom Europejczyków swoją markę korporacyjną i nowe logo.
Bank Pekao od samego początku procesu przygotowań do UEFA EURO 2012, odgrywa w nim wiodącą rolę. Tym, co odróżnia Pekao od innych sponsorów Turnieju, jest kompleksowe podejście do tego niespotykanego w historii Polski wydarzenia.
– Jesteśmy dumni z bycia Oficjalnym Bankiem Mistrzostw Europy. Na fali Euro 2012 otwieramy nowy rozdział naszej historii w nowych, biało-czerwonych barwach – powiedział Luigi Lovaglio, Prezes Zarządu Banku Pekao. – W tych nowych barwach chcemy być jeszcze bardziej dynamiczni, nowocześni, innowacyjni i jeszcze bardziej otwarci na nowe wyzwania.
Bank Pekao przygotował szereg inicjatyw dla klientów detalicznych, które mają na celu przybliżyć im piłkarskie Mistrzostw Europy. Dla 2012 klientów – zarówno detalicznych, jak również małych i średnich przedsiębiorców – Mistrzostwa będą na wyciągnięcie ręki, dzięki wylosowaniu biletów na mecze w Wielkiej Loterii Pekao. Szczęśliwcy zostali wybrani spośród ok. 200 tysięcy klientów zarejestrowanych w loterii i ponad 1,3 miliona losów wydanych. Do kolejnych 4024 klientów los uśmiechnął się na tyle, że wygrali oficjalne piłki meczowe lub specjalne karty prepaidowe wydane na UEFA EURO 2012.
W loterii, tak jak w piłkarskim meczu, nie każdy może sobie zapewnić końcową wygraną. Ale każdy klient Pekao może sobie zapewnić idealną pamiątkę z Turnieju, nabywając jedną ze specjalnie wydanych na UEFA EURO 2012 kart – zarówno płatniczych, jak i kredytowych, dostępnych dla wszystkich grup klientów. A dla tych, którzy wolą dokładnie kontrolować swoje wydatki elektronicznymi pieniędzmi, Bank Pekao przygotował specjalną serię kart pre-paidowych. Umożliwiają one klientom korzystanie z wszystkich funkcjonalności dostępnych w innych kartach, włącznie z płatnościami bezstykowymi, jednak można je nabyć bez dodatkowych formalności.
– Naszym głównym celem było zaoferowanie klientom nowoczesnych i uniwersalnych produktów bankowych, które jednocześnie mogą być przechowywane w portfelach setek tysięcy polskich i europejskich kibiców, będąc idealnymi pamiątkami z Turnieju – podsumował Grzegorz Piwowar, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao odpowiedzialny za pion detaliczny.
Bank Pekao przygotował również specjalne karty prepaidowe, zindywidualizowane dla czterech polskich miast-gospodarzy UEFA EURO 2012, prezentujące poszczególne areny Mistrzostw. Będą one dystrybuowane w Strefach Kibica wszystkich miast-gospodarzy, gdzie będą również podstawowym środkiem płatniczym. W Strefach Kibica zorganizowanych w Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu, w trosce o wygodę i bezpieczeństwo kibiców dostępne będą jedynie bezstykowe transakcje kartami. Jedynie w Warszawie możliwe będą zarówno płatności bezstykowe, jak i gotówkowe. Jak dotychczas około 50 000 kart prepaidowych wydanych na UEFA EURO 2012 znalazło nabywców, mimo że jeszcze nie rozpoczął się sam Turniej, kiedy będą się cieszyć największą popularnością, również za sprawą dedykowanej kampanii reklamowej w najbardziej popularnych mediach.
– Mam nadzieję, że podczas meczów UEFA EURO 2012 będziemy pamiętali o tym, że wielki trud przygotowań do organizacji Turnieju rozpoczął się długie lata wcześniej. Na każdym etapie tych przygotowań zaufany i profesjonalny partner bankowy był nieodzowny – skomentował Andrzej Kopyrski, Wiceprezes Zarządu Banku Pekao odpowiedzialny za pion korporacyjny. – Z dumą mogę powiedzieć, że to właśnie Bank Pekao był zaangażowany w budowę stadionów i autostrad, w rozbudowę lotnisk regionalnych i unowocześnienie taboru komunikacji miejskiej w miastach-gospodarzach. Tym samym finansowaliśmy nie tylko sam Turniej, ale również poprawę jakości życia i lepsze jutro dla lokalnych społeczności.
Bank Pekao wspierał projekty z zakresu rozwoju infrastruktury sportowej, transportowej, ale również hotelowej. Pekao był jedynym organizatorem i gwarantem finansowania dla stadionu w Gdańsku, wspierał również rozwój dwóch innych aren UEFA EURO 2012 – Stadionu Narodowego w Warszawie oraz Stadionu Miejskiego w Poznaniu. Modernizacja taborów komunikacji miejskiej w Gdańsku, Wrocławiu i Warszawie, a także rozbudowa lotnisk regionalnych w Poznaniu, Wrocławiu i Modlinie pod Warszawą, były również możliwe dzięki wsparciu finansowemu Pekao. Bank sfinansował również powstanie ok. 2 tysięcy nowych miejsc noclegowych w hotelach, które będą wykorzystywane podczas Turnieju przez kibiców oraz drużyny uczestniczące w Mistrzostwach.
Zaangażowanie Banku Pekao w finansowanie projektów związanych z UEFA EURO 2012 w samych tylko miastach-gospodarzach szacuje się łącznie na ok. 4 miliardy złotych. A to jeszcze nie koniec, bo prawie 200 kilometrów autostrad powstało dzięki wsparciu kredytowemu i transakcyjnemu Banku Pekao, zaś 60 procent dużych projektów infrastrukturalnych realizowanych przez polskie samorządy ma finansowanie lub strukturyzację zapewnione przez Bank Pekao.
Rozpoczęcie Turnieju UEFA EURO 2012 jest również idealnym momentem, aby wzmocnić dalszy rozwój Banku Pekao odświeżonym logo. Bycie Sponsorem Narodowym Turnieju i związana z tym obecność reklamowa podczas meczów, umożliwi Bankowi Pekao zaprezentowanie się dziesiątkom tysięcy kibiców obecnych na stadionach i setkom milionów oglądających transmisję z meczów. Co istotne, dzięki nowemu logo, Bank Pekao będzie mógł w pełni wykorzystać międzynarodową skalę operacji i osiągnięcia Grupy UniCredit, jak choćby sponsoring piłkarskiej Ligi Mistrzów.
– Wierzymy, że odświeżenie naszego znaku przyczyni się do wzrostu wartości banku poprzez dalszą poprawę jego wizerunku jako instytucji solidnej i stabilnej, a dodatkowo innowacyjnej i jeszcze bardziej zorientowanej na klienta – skomentował Luigi Lovaglio, Prezes Zarządu Banku Pekao.
Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych na szerokiej grupie klientów, nowe logo Pekao jest najbardziej lubiane spośród wszystkich obecnych w polskim sektorze bankowym, które zostały poddane badaniu. Nowe logo kojarzy się klientom z nowoczesnością i dynamizmem, a w połączeniu z nową wizualizacją oddziałów zwiększa chęć do nawiązania relacji z Bankiem o 80 procent w badanej grupie. Nowe logo kojarzone z dynamizmem będzie idealnym uzupełnieniem obecnego wizerunku Pekao, w którym klienci jako najważniejsze cechy wskazują zaufanie, dojrzałość i tradycję.
Źródło: Bank Pekao SA