PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBank Pocztowy wdrożył CRM w chmurze
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Bank Pocztowy wdrożył CRM w chmurze

Informacje 02.06.2022 (10:48) informacja prasowa
Bankowość internetowa Bank Pocztowy

Bank Pocztowy wdrożył system CRM w chmurze. Projekt trwał zaledwie 4 miesiące. Dzięki wdrożeniu nowego rozwiązania konsultanci banku mogą między innymi oddzwonić do klienta maksymalnie w ciągu kilku minut od złożenia przez niego formularza o kredyt, a także proponować zindywidualizowane oferty zróżnicowane pod kątem np. rodzaju kredytu, rachunku czy karty płatniczej. Nowy proces zarządzania danymi potencjalnych klientów pozwala także odpowiedzieć na bieżące potrzeby klienta i znaleźć optymalny produkt, kiedy np. zmienia się oferta banku. Partnerem wspierającym wdrożenie systemu CRM firmy Microsoft było PwC.

Klienci korzystający z usług bankowych zwracają szczególną uwagę na sposób dostosowania oferty do ich faktycznych potrzeb, które zmieniają się pod wpływem indywidualnych oczekiwań, nowych ofert, czy sytuacji rynkowej. Z analiz PwC wynika, że klienci otrzymujący spersonalizowaną komunikację są trzykrotnie bardziej zadowoleni z relacji z bankiem niż nabywcy, którzy nie otrzymują ofert dostosowanych do ich potrzeb na bazie historycznych danych. Rozwiązania technologiczne, bazujące na analizie danych, pozwalają maksymalnie dopasować ofertę do zmieniających się wymagań odbiorców.

– CRM pozwala skuteczniej pozyskiwać nowych klientów. Jest to możliwe dzięki sprawnej odpowiedzi na ich indywidualne oczekiwania, poprzez budowanie szytych na miarę ofert proponowanych we właściwym momencie – mówi Marcin Ledworowski, członek zarządu w Banku Pocztowym odpowiadający za obszar biznesu i IT. – Klient nie traci czasu na analizę ogólnych ofert, które go nie interesują. System CRM, a właściwie dane w systemie CRM, pozwalają przygotować ofertę dla Klienta dokładnie odpowiadającą jego oczekiwaniom. Dzięki nowemu rozwiązaniu nasi konsultanci mogą na przykład w ciągu kwadransa oddzwonić do klienta po złożeniu przez niego formularza np. o kredyt. Co więcej, kiedy zmienia się nasza oferta, niemal automatycznie proponujemy naszym klientom nowe produkty – np. kartę wirtualną. Możemy dla każdego klienta tworzyć de facto indywidualne oferty w zakresie np. kredytu, rodzaju konta czy karty płatniczej. Będziemy dalej rozwijać rozwiązania informatyczne w chmurze, ponieważ to daje wyraźne korzyści naszym Klientom, ale także bankowi – przekonuje Marcin Ledworowski.

Z możliwości systemu CRM w chmurze korzystają doradcy klientów w placówkach Banku Pocztowego oraz konsultanci na infolinii banku. Na podstawie analiz przygotowywanych w systemie powstają indywidualne oferty dla potencjalnych klientów banku.

W efekcie wdrożenia CRM w chmurze Bank Pocztowy uzyskał możliwość efektywniejszego pozyskania nowych klientów poprzez oferowanie produktów lepiej dopasowanych do ich potrzeb. Jak jednak zgodnie twierdzą partnerzy pracujący przy tym rozwiązaniu, to dzięki chmurze wdrożenie przebiegło tak szybko, przy jednoczesnym spełnieniu wszelkich standardów bezpieczeństwa.

– Wdrożenie tak dużego systemu w krótkim czasie nie byłoby możliwe bez chmury. Bank Pocztowy już wcześniej zdecydował się na powszechne zastosowanie technologii chmurowej. Zbudowaliśmy wewnętrzne kompetencje oraz wypracowaliśmy doświadczenia związane z zachowaniem bezpieczeństwa i spełnieniem regulacji określonych przez Komisję Nadzoru Finansowego. To wszystko pozwoliło zaangażowanemu zespołowi zrealizować projekt w 4 miesiące – wyjaśnia Jacek Presz, Dyrektor Biura Zarządzania IT w Banku Pocztowym.
Chmura Microsoft posiada gotowe rozwiązania, których zastosowanie umożliwiło ograniczenie złożoności projektu. CRM w chmurze nie wymaga inwestycji w infrastrukturę i jej codzienne utrzymanie. Zespół Banku nie musiał zajmować się konfiguracją sprzętu, czy instalacją i testowaniem tak elementarnych komponentów, jak bazy danych. Do integracji wykorzystano komponenty typu Platform-as-a-Service, które nie wymagają administracji infrastrukturą.

– Projekt CRM w chmurze to z pewnością przykład pionierskiego zastosowania chmury w polskiej bankowości – jest to jedno z pierwszych wdrożenie systemu CRM Dynamics 365 w chmurze dla obszaru bankowości detalicznej na polskim rynku bankowym. Bank Pocztowy po raz kolejny udowadnia swoją zwinność, którą uzyskał nie tylko dzięki odwadze osób podejmujących decyzje, ale również zaawansowaniu technologicznemu całej instytucji – przekonuje Marek Młyniec, Partner PwC, odpowiedzialny za zaprojektowanie, wykonanie oraz wsparcie wdrożenia systemu.

Rolą PwC jako partnera wdrożeniowego była analiza wymagań biznesowych, zaprojektowanie, konfiguracja i dostosowanie rozwiązania, jego testy, szkolenia i wsparcie wdrożenia systemu. Większość tych zadań była wykonywana w ramach jednego zespołu projektowego wspólnie z członkami zespołu Banku Pocztowego. Poziom kompetencji i zaangażowanie zespołu oraz wykorzystanie sprawdzonych innowacyjnych technologii chmurowych umożliwiły wdrożenie systemu w ciągu zaledwie 4 miesięcy.

Jak podkreślają przedstawiciele Banku Pocztowego – wdrożenie CRM w chmurze wymaga zastosowania najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza szyfrowaniem danych obejmują one np. dedykowany dla banku mechanizm kontroli dostępu do danych przy korzystaniu z wsparcia technicznego. Gdyby wystąpiła taka konieczność, bank jest gotowy dokonać migracji systemu Dynamics do własnej infrastruktury. Licencje pozwalają na wykorzystanie systemu zarówno w chmurze, jak i w modelu „on-premise”.

W celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa danych klientów banku w chmurze Microsoft, zostały wykorzystane najnowsze, niedostępne dotychczas funkcjonalności chmurowej wersji Microsoft Dynamics 365 Sales zapewniające Bankowi Pocztowemu pełną i precyzyjną kontrolę dostępu do danych osobowych klientów.

– Bank Pocztowy udowadnia, że chmura obliczeniowa daje podstawę do budowania przewagi konkurencyjnej na bardzo wymagającym rynku usług bankowych. Odważna strategia transformacji biznesowej w połączeniu z wysoką kulturą cyfrową i bezpieczną technologią mogą przynieść szybkie efekty z korzyścią dla klientów” – komentuje Bartosz Stebnicki, członek zarządu w polskim oddziale Microsoft.

Zgodnie z przyjętą przez zarząd strategią rozwoju, Bank Pocztowy jest w trakcie procesu transformacji, który zakłada powszechne wykorzystanie możliwości chmury obliczeniowej w kreowaniu innowacyjnych usług i produktów bankowych. Instytucja może pochwalić się pierwszą w Polsce biometryczną kartą płatniczą, umożliwiającą autoryzację płatności poprzez odcisk palca. Bank Pocztowy zapewnił również dostęp do aplikacji wykorzystującej biometryczną analizę twarzy do potwierdzenia tożsamości klienta podczas wnioskowania o kredyt gotówkowy. Wcześniej Bank przeprowadził proces migracji wszystkich swoich klientów oraz dotychczasowych klientów EnveloBanku do wspólnej bankowości internetowej Pocztowy24 oraz aplikacji mobilnej Pocztowy.

Źródło: Bank Pocztowy

2022-06-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców