PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBank Pocztowy z najlepszymi wynikami w historii
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Bank Pocztowy z najlepszymi wynikami w historii

Informacje 22.02.2024 (08:30) informacja prasowa
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy w 2023 roku wypracował wynik finansowy netto w wysokości 223,8 mln zł, wyższy o 118,8 mln zł, tj. o 113,1% w porównaniu do 2022 r. Jest to najwyższy wynik w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego odnotowany w ujęciu całorocznym. Jednocześnie w 2023 r. bank osiągnął wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 49,5%, o 18,9 p.p. wyższy r/r o czym zadecydował wzrost zysku netto mimo jednoczesnego wzrostu wartości kapitałów własnych.

Jeszcze w tym kwartale bank planuje zakończyć zrealizowany z sukcesem Plan Naprawy w obszarze kapitałowym. W opinii Zarządu Banku dobra kondycja finansowa Banku oraz realnie wdrażana w życie nowa strategia na lata 2023-2026 pozwolą na dalszy rozwój Banku Pocztowego w kolejnych okresach.

Kluczowe liczby w 2023 r.:

  • Zysk 223,8 mln złotych,
  • Wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 49,5% – wyższy o 18,9 p.p. r/r,
  • Kapitały własne 815,7 mln zł, wyższe o 95,7% r/r,
  • Dochody z działalności operacyjnej w 2023 r. 535,9 mln zł w porównaniu do 460 mln zł w 2022 r.,
  • Spadek salda kredytów niepracujących o 29%,
  • Koszty ryzyka na poziomie +0,07%,
  • 30,4 tys. nowych Klientów detalicznych.

Działania Banku Pocztowego w ostatnich latach wymagały podejmowania decyzji zarządczych, które wprowadziły Bank na ścieżkę trwałej poprawy rentowności i wzrostu wypracowywanego rok rocznie zysku netto. W efekcie w 2023 r. Bank Pocztowy osiągnął rekordowy zysk netto na poziomie 223 mln zł.

– Na obecne wyniki patrzymy w horyzoncie kilku ostatnich lat. Takiego efektu – najwyższego w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego zysku netto na poziomie 223 mln zł oraz nieoglądanych w sektorze wysokich zwrotów z kapitału, jakie Bank Pocztowy zanotował w ubiegłym roku – nie byłoby przecież, gdyby nie wdrożenie w odpowiednim momencie Planu Naprawy, a następnie jego skuteczna i konsekwentna realizacja. W efekcie nastąpiła istotna poprawa rentowności Banku i jego organiczny rozwój oraz znaczna zmiana wszystkich współczynników adekwatności kapitałowej, w wyniku czego Bank obecnie przekracza wymogi nadzorcze w tym zakresie. Ponadto, co dla mnie bardzo ważne, podejmowane działania pozwoliły nam skutecznie zniwelować lukę płacową w Banku w porównaniu do rynku i wdrożyć dynamiczny, motywacyjny system wynagradzania, tym samym tworząc konkurencyjne, atrakcyjne miejsca pracy – mówi Jakub Słupiński, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Wyniki i wskaźniki ekonomiczne

Bank osiągnął w 2023 r. wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 49,5%, o 18,9 p.p. wyższy r/r o czym zadecydował wzrost zysku netto mimo jednoczesnego wzrostu wartości kapitałów własnych. Istotny wpływ na osiągnięte wyniki miał oczywiście także wysoki poziom stóp procentowych.

Suma bilansowa Banku Pocztowego wyniosła 8 985,8 mln zł i była wyższa o 448,3 mln zł w porównaniu do roku 2022. Dochody z działalności operacyjnej w 2023 r. wyniosły 535, 9 mln złotych w porównaniu do 460 mln zł rok wcześniej, co stanowi wzrost o 16,5%.

Na zmianę wyniku finansowego Banku w 2023 r. wpłynęły także m.in.:

  • Wzrost wyniku z tytułu odsetek, który w 2023 r. wyniósł 485,2 mln zł i był wyższy o 74,9 mln zł (18,2%) niż w 2022 r. co było efektem zwiększenie przychodów odsetkowych o 91,1 mln zł a także kosztów odsetkowych o 16,3 mln zł,
  • Wzrost o 318,9% tj. o 11,3 mln zł wyniku zrealizowanego na instrumentach finansowych wycenianych w wartości godziwej,
  • Obniżenie kosztów odpisów na straty kredytowe od aktywów finansowych niewycenianych w wartości godziwej przez wynik finansowy. W porównaniu do 2022 r., ich wartość była niższa o 21,0 mln zł (o 116,0%).

Nowoczesne rozwiązania dla klientów i dalszy rozwój

W 2023 r. Bank realizował 37 projektów inwestycyjnych zwiększając swoją konkurencyjność oraz innowacyjność.

– Bank Pocztowy w ciągu ostatnich kilku lat przeszedł prawdziwą rewolucję technologiczną. Kontynuowaliśmy projekty, które zwiększą rynkową konkurencyjność Banku i pozwolą na szybsze wprowadzanie nowych produktów oraz dostosowanie obecnej oferty do potrzeb klientów. Mam tu na myśli wdrożenie systemu CRM oraz rozpoczęcie przenoszenia bankowości elektronicznej do chmury. Ten proces zakończymy w I kwartale tego roku, co pozytywnie wpłynie na dalszy rozwój Banku Pocztowego. Równolegle, we współpracy z partnerami technologicznymi intensywnie poszukujemy zastosowań sztucznej inteligencji, które pozwoliłyby podnieść efektywność procesów wewnętrznych, a w przyszłości także ulepszyć naszą ofertę dla klientów – mówi Michał Leski, Wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego nadzorujący Obszar Informatyki i Rachunkowości.

Przeniesienie bankowości elektronicznej do chmury obliczeniowej pozwoli na zmniejszenie kosztów związanych z infrastrukturą IT, ale także umożliwi szybsze wdrażanie nowych usług dla Klientów, co jest zgodne z obranym przez Bank kierunkiem rozwoju.

Bank kontynuował także rozwój systemu CRM w chmurze, obserwując jego pierwsze pozytywne efekty. Wprowadzona chmura obliczeniowa CRM daje podstawę do budowania przewagi konkurencyjnej na wymagającym rynku usług bankowych.

Skuteczna aktywizacja sprzedaży

Na przestrzeni 2023 r. Bank podejmował wiele działań aktywizujących sprzedaż, wprowadzając m.in. do oferty kredytu gotówkowego atrakcyjne promocje dedykowane wybranym grupom Klientów. W rezultacie m.in. tych działań w 2023 r. Bank Pocztowy pozyskał 30,4 tys. nowych Klientów detalicznych, a na koniec grudnia 2023 r. z usług Banku korzystało 701,8 tys. Klientów indywidualnych oraz 27,6 tys. Klientów instytucjonalnych, w tym z segmentu mieszkalnictwa ok. 11,7 tys.

– W minionym roku Bank intensywnie pracował nad rozwojem sprzedaży kredytów w kanałach zdalnych, w tym rozpoczętym procesem Kredytu online. W rezultacie, prowadzone kampanie CRM’owe oraz atrakcyjna oferta cenowa przełożyły się na sprzedaż kredytów udzielanych zdalnie w 2023 r. na poziomie 50,3 mln zł. Sprzedaż kredytów gotówkowych zrealizowana przez sieć własną Banku Pocztowego wyniosła 491,8 mln zł w porównaniu do sprzedaży 431,1 mln zł w 2022 r., co oznacza wzrost o 14,8% r/r” – mówi Dominik Matuszewski, Wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego nadzorujący Obszar Biznesu i Sprzedaży.

Na koniec grudnia 2023 r. łączna sprzedaż kredytów dla klientów indywidualnych wyniosła 655,3 mln zł i wzrosła o 14,6% r/r, podczas gdy saldo kapitału kredytów detalicznych wynosiło łącznie 3 122,9 mln zł.

Na koniec grudnia 2023 r. Klienci indywidualni (osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej) ulokowali na rachunkach i lokatach w Banku łącznie 6 323 mln zł wobec 5 981 mln zł na koniec grudnia 2022 r. Łącznie saldo depozytów detalicznych wzrosło o 341,5 mln zł, głównie za sprawą wzrostu sald na rachunkach bieżących.

Na dzień 31 grudnia 2023 r., wartość wszystkich depozytów Klientów instytucjonalnych i agrobiznesu wyniosła w Banku 1 538,6 mln zł. Najwięcej środków wśród Klientów instytucjonalnych ulokowanych zostało przez Klientów segmentu mieszkalnictwa. W grudniu 2023 r. wartość depozytów segmentu mieszkalnictwa osiągnęła poziom 821 mln zł.

Ryzyko pod kontrolą, bezpieczna sytuacja kapitałowa i płynnościowa

Bank Pocztowy kolejny rok z rzędu poprawił jakość portfela udzielanych kredytów. Udział kredytów ze zidentyfikowanym stanem niewykonania zobowiązania (NPL) w 2023 r. zmniejszył się (-2,38 p.p.) i wyniósł 9,0% (przy spadającym i zgodnym ze Strategią saldzie kredytów hipotecznych).

– W wyniku wdrożenia kompleksowych i unikalnych na rynku działań, realizując Plan Naprawy, Bank Pocztowy – nie przeprowadzając nowej emisji akcji – jest dziś instytucją finansową o silnej pozycji kapitałowej. Zanotowaliśmy wzrost wskaźnika Tier1 do 21,73%, zaś wskaźnika dźwigni do 8,05%. Mamy znakomitą sytuację płynnościową oraz osiągnęliśmy jeden z najlepszych na rynku wyników w zarządzaniu ryzykiem w ujęciu poziomu odpisów czy dynamiki spadku portfela należności nieregularnych – mówi Piotr Piechota, Wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego nadzorujący zarządzanie ryzykiem istotnym w działalności Banku.

Nowa strategia Banku intensywnie wdrażana

Bank Pocztowy koncentruje się obecnie na intensywnym wdrożeniu nowej strategii na lata 2023-2026 pn. „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb”. Oparta jest ona na sześciu priorytetach, koncentrując się na finansowaniu konsumpcyjnym klientów detalicznych z wykorzystaniem nowego procesu kredytowego i wejścia na rynek e-commerce oraz selektywnej obsłudze klientów segmentu instytucjonalnego, ze szczególnym naciskiem na mieszkalnictwo. Bank mocno stawia na bliską współpracę z Pocztą Polską, odpowiedzialną politykę ryzyka oraz dalszą modernizację technologiczną. Wysoki priorytet nadany jest także kwestiom bezpieczeństwa klientów.

Strategia przewiduje, że w każdym roku jej obowiązywania Bank Pocztowy osiągnie wysokie zyski netto – ponad 100 mln zł. Dzięki temu będzie dynamicznie zwiększać kapitały własne, doprowadzając do ich niemal czterokrotnego wzrostu w perspektywie strategii – ponad 1,2 mld zł na koniec 2026 r. W tym czasie blisko dwukrotnie wzrośnie wartość wskaźnika Tier I.

W opinii Zarządu Banku dobra kondycja finansowa Banku Pocztowego oraz realnie wdrażana w życie nowa strategia na lata 2023-2026 pozwolą na dalszy rozwój Banku Pocztowego w kolejnych okresach.

Źródło: Bank Pocztowy

2024-02-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców