PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBank Pocztowy z nową strategią do 2029: aktywa urosną do 28 mld zł, a zysk netto do niemal 350 mln zł w 2029 r.
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Bank Pocztowy z nową strategią do 2029: aktywa urosną do 28 mld zł, a zysk netto do niemal 350 mln zł w 2029 r.

Informacje 02.12.2025 (19:51) informacja prasowa
Bank Pocztowy

Zarząd i Rada Nadzorcza Banku Pocztowego przyjęły nową strategię działalności operacyjnej na lata 2026-2029 pod nazwą: „Bank blisko Ciebie – załatwisz to na poczcie”. Zakłada ona istotny wzrost skali biznesu i poprawę efektywności przy jednoczesnym zachowaniu bezpiecznego profilu ryzyka.

Wśród celów strategicznych znalazły się między innymi obsługa ponad 1 mln klientów, ponad dwukrotny wzrost aktywów Banku do 28 mld zł, poziom zwrotu z kapitału (ROE netto) powyżej 15% oraz niższy niż 5% udział złych kredytów (NPL) w portfelu Banku. Nowa strategia ma zapewnić dynamiczny rozwój instytucji i stać się kluczowym filarem transformacji usług finansowych w Grupie Poczta Polska.

Strategia wzrostu skali działania i finansowej stabilności

Bank po okresie odbudowy kapitałowej jest gotowy do wejścia w fazę intensywnego rozwoju. Nowa strategia zakłada 2,6-krotny wzrost sumy bilansowej, głównie dzięki dynamicznemu przyrostowi depozytów, które umożliwią również zwiększenie akcji kredytowej. W kolejnych latach przewidywany jest wzrost wyniku na działalności bankowej (WNDB), napędzany rosnącymi wolumenami depozytów i kredytów w segmencie detalicznym oraz masową akwizycją nowych klientów. Swoją Strategię Bank opiera na prostej bankowości, zintegrowanej sieci dystrybucji usług finansowych Poczty Polskiej i transformacji technologicznej.

– Bank Pocztowy wchodzi w kolejny etap rozwoju. Mamy solidne fundamenty kapitałowe oraz jasno określone cele finansowe – do 2029 roku chcemy zwiększyć aktywa do 28 mld zł i osiągnąć 343 mln zł zysku netto. Będzie to efekt konsekwentnej budowy skali działania oraz pełnego wykorzystania potencjału, jaki daje współpraca z Pocztą Polską. Przykłady sukcesów operatorów zagranicznych – z Austrii, Francji czy Włoch wskazują na zasadność integracji sprzedaży usług finansowych z działalnością pocztową i postawienie na usługi finansowe jako istotny filar nowego modelu biznesowego. Wszędzie tam posiadana sieć placówek pocztowych stanowi ważną przewagę w dotarciu do klientów, szczególnie w miejscach, gdzie dostęp do usług finansowych innych banków jest utrudniony – podkreśla Agnieszka Kosowska, wiceprezes Zarządu kierująca pracami Zarządu Banku Pocztowego.

Integracja usług finansowych w jednej z największych sieci usług finansowych w Polsce

Strategia Banku wpisuje się w sposób fundamentalny w koncepcję rozwoju usług finansowych w ramach Grupy Kapitałowej Poczta Polska. Sieć naziemna, w której realizowana będzie sprzedaż produktów Banku Pocztowego ma być sprofesjonalizowana i liczyć będzie 4700 placówek. Wyodrębnione z nich zostanie 900 eksperckich Stref Usług Finansowych, które przejmą dotychczasowe funkcje sprzedażowe 131 placówek Banku Pocztowego. Jednym z kluczowych elementów tej strategii jest szeroki program rozwojowy dla pracowników Poczty Polskiej. Obejmie on szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi produktów finansowych, a także wdrożenie listonoszy w rolę mobilnych ambasadorów usług finansowych – generujących leady, wspierających klientów i umożliwiających podstawowe operacje gotówkowe.

Sprzedaż produktów Banku Pocztowego w rozbudowywanej, jednej z najrozleglejszych sieci placówek w Polsce oznacza dostęp do bazy blisko 30 milionów klientów.

– Bank Pocztowy ma pełnić rolę głównego dostawcy prostych, dostępnych produktów finansowych, takich jak rachunki ROR, konta oszczędnościowe, lokaty oraz kredyty konsumpcyjne. Klienci Banku będą mogli korzystać z jego oferty zarówno w ponad 4700 placówek Poczty Polskiej, jak i poprzez nowoczesne kanały zdalne – aplikację mobilną i bankowość internetową. Naszym celem jest, aby każdy mieszkaniec Polski – niezależnie od miejsca zamieszkania – miał dostęp do podstawowych produktów bankowych. Dzięki połączeniu doświadczenia Poczty Polskiej, mobilności listonoszy oraz kompetencji Banku Pocztowego możemy zapewnić prawdziwie powszechny dostęp do usług finansowych, łączący tradycyjny model obsługi stacjonarnej z nowoczesnością – dodaje Agnieszka Kosowska.

Nowoczesna technologia i efekt skali

Strategia zakłada konsekwentną modernizację infrastruktury IT, inwestycje w rozwiązania chmurowe, AI, nowoczesną analitykę danych oraz łączenie usług bankowych z produktami pocztowymi, w tym umożliwienie Klientom prostego korzystania z nich przez aplikację mobilną. Realizacja strategii ma doprowadzić do silnego efektu skali: wzrostu przychodów przy przewidywanym niższym poziomie stóp procentowych i tym samym, spadającej marży odsetkowej. Jednocześnie model działania oparty na szerokiej sieci Poczty Polskiej pozwoli znacząco obniżyć koszty działania.

Bank Pocztowy, zgodnie z nową Strategią, będzie konsekwentnie zwiększał skalę działalności i rentowność i jednocześnie wzmacniał Grupę Poczta Polska w obszarze nowoczesnych usług finansowych.

2025-12-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców