PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćmBank„Bank przyszłości” – ruszył cykl seminariów pod patronatem nowego mBanku
mBank

mBank

mBank – bank uniwersalny, założony w 1986 r. jako Bank Rozwoju Eksportu, czwarta pod względem wartości aktywów instytucja finansowa w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/mbank

„Bank przyszłości” – ruszył cykl seminariów pod patronatem nowego mBanku

mBank 27.06.2012 (10:28)
mBank

Skuteczne strategie społecznościowe – to temat pierwszego spotkania z cyklu „Bank przyszłości”, którego patronem jest nowy mBank. Gościem specjalnym spotkania był Mikołaj Jan Piskorski, profesor Harvard Business School, zajmujący się specyfiką mediów społecznościowych oraz ich wykorzystaniem w biznesie.

– Nowy mBank to przełomowy projekt nie tylko na rynku bankowym, ale także technologicznym. Rozwiązania, jakie udostępnimy wychodzą poza typową bankowość – mówi Michał Panowicz, dyrektor projektu nowy mBank – Chcemy już teraz rozpocząć dyskusję o tym, jak wiele dziedzin życia można w użyteczny sposób zintegrować wokół zarządzania finansami – dodaje.

W tym celu ruszyła seria spotkań pod hasłem „Bank przyszłości”. Ciekawi goście z całego świata będą przedstawiać na nich pomysły, poglądy i doświadczenia w wykorzystaniu nowych technologii w finansach. Pierwszym z nich był Mikołaj Jan Piskorski, profesor nadzwyczajny zarządzania na Harvard Business School, specjalizujący się w badaniach sieci społecznościowych i innowacyjnych struktur organizacyjnych, ekspert z zakresu wykorzystania platform społecznościowych w biznesie.

– Mamy nadzieję, że dzięki serii spotkań, których patronem będzie nowy mBank, nie tylko zwiększymy zainteresowanie tym projektem, ale przede wszystkim upowszechnimy wiedzę o ciekawych możliwościach, jakie niesie ze sobą świat technologii połączony ze światem finansów – wyjaśnia Michał Panowicz.

Spotkanie z prof. Piskorskim odbyło się w gmachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Profesor Piskorski przedstawił wyniki swoich badań naukowych dotyczących social mediów. Wynika z nich, że z mediów społecznościowych korzysta połowa wszystkich użytkowników internetu. Częściej są to kobiety (60 proc.) niż mężczyźni (40 proc.). Najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 15-24 lata (27 proc.), ale zaraz po nich (20 proc.) są osoby w wieku 45-54 lata, a kolejne 15 proc. to osoby powyżej 55 lat.

Użytkownicy mediów społecznościowych najwięcej czasu poświęcają na oglądanie profili i zdjęć innych osób – w równym stopniu znajomych (35 proc.) i nieznajomych (35 proc.). Natomiast fanpage firm odwiedzają sporadycznie. Według prof. Piskorskiego kontakty ze znajomymi to kluczowa potrzeba jaką zaspokajają media społecznościowe. Firmy powinny więc dać swoim klientom narzędzia pomagające wzmocnić ich relacje ze znajomymi. Może to być temat do rozmowy czy realna wartość, którą można się podzielić. 

Prof. Piskorski podkreślał, że strategie społecznościowe nie są zwykłym przeniesieniem działań marketingowych do social media. Zynga, producent gier, pozwala użytkownikom nie tylko na samodzielną zabawę, ale na zapraszanie do gry znajomych i współpracę z nimi np. przy budowie własnego miasta. W zamian za to na swoim profilu użytkownik udostępnia reklamę gry i poleca ją innym. Dzięki temu Zynga może pochwalić się 250 milionami graczy i zarobkiem na poziomie 600 milionów dolarów w 2010 r. eBay, platforma aukcyjna, udostępniła aplikację do wspólnego, grupowego kupowania prezentu dla danej osoby. Przez Facebooka można zaprosić znajomych do dorzucenia się do prezentu. Efekt? Średnia cena prezentu jest 4 razy wyższa od przeciętnego zakupu dokonanego na eBayu. Co trzecia osoba z dających prezent dołączyła do PayPal, a każdy z nich wrócił na platformę co najmniej 4 razy w ciągu 3 miesięcy.

Czym zatem jest skuteczna strategia społecznościowa i czym różni się od tzw. strategii cyfrowej? To pomysł danej firmy na połączenie jej oferty z celem, dla którego ludzie są w social mediach. Przewagę zdobywają więc te przedsiębiorstwa, które rozumieją ich specyfikę i umiejętnie pomagają ludziom poprawić istniejące relacje lub nawiązywać nowe. Wymaga to dobrego pomysłu i realnej korzyści, którą odnosi w pierwszej kolejności użytkownik, w drugiej jego znajomi, a dopiero na końcu – autor pomysłu, czyli firma.

Prof. Piskorski porównał media społecznościowe do stolika w kawiarni, przy którym znajomi prowadzą luźną, przyjacielską pogawędkę. Ktoś, kto przysiądzie się do nich, żeby sprzedać lub zareklamować dany produkt nie zyska akceptacji i zostanie odprawiony z kwitkiem, pozostawiając nienajlepsze wrażenie. Znamy wieszane na drzwiach hasła „Akwizytorom dziękujemy”. Identyczna, niewidzialna kartka wisi na ekranie startowym Facebooka i innych portali. Tylko firma, która znajdzie sposób na dyskretne włączenie się w taką rozmowę, i przy okazji uczynienie jej ciekawszą, ma szanse zyskać akceptację dla swoich działań sprzedażowych.

Kolejne spotkania z cyklu „Bank przyszłości” jeszcze przed nami. Zapraszani będą na nie eksperci zajmujący się wykorzystaniem nowoczesnych technologii w finansach i bankowości. Spotkania będą otwarte, a udział w nich bezpłatny.

Źródło: mBank

mbank portale społecznościowe 2012-06-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mbank portale społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 mBank: Publikacja Biura RPO przedstawia nieprawdę: nie wymagamy badań w procesie kredytowym
18.07.2025 (07:24)

mBank: Publikacja Biura RPO przedstawia nieprawdę: nie wymagamy badań w procesie kredytowym

Tytuł i treść publikacji Biura Rzecznika Praw Obywatelskich zamieszczonej 15 lipca br. w Biuletynie Informacji …

a Analizy 0 Raport Santander TFI: Pokolenia na rynku inwestycji
17.07.2025 (16:38)

Raport Santander TFI: Pokolenia na rynku inwestycji

Styl inwestowania w Polsce zmienia się z wiekiem. Młodsi traktują inwestowanie jak usługę na żądanie: szybką, …

a 0 Polacy w wieku 18-25 lat są dość sceptycznie nastawieni do kredytu na zakup domu lub mieszkania
17.07.2025 (16:37)

Polacy w wieku 18-25 lat są dość sceptycznie nastawieni do kredytu na zakup domu lub mieszkania

Jeden na dziewięciu respondentów w wieku 18-25 lat zamierza w 2025 roku wziąć kredyt na dom lub mieszkanie. Z kolei …

a Analizy 0 Na polskim rynku nieruchomości brakuje blisko 400 tys. mieszkań. Czy jesteśmy u progu nasycenia?
17.07.2025 (16:35)

Na polskim rynku nieruchomości brakuje blisko 400 tys. mieszkań. Czy jesteśmy u progu nasycenia?

W Polsce na 1000 mieszkańców przypada 386 mieszkań, podczas gdy średnia dla krajów Europy Zachodniej to 467. Pomimo …

a 0 Nowe oszustwo na rynku. Przestępcy namawiają do składania „reklamacji” w bankach
17.07.2025 (16:33)

Nowe oszustwo na rynku. Przestępcy namawiają do składania „reklamacji” w bankach

Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa. Polega ono na tym, że przestępcy oferują pomoc w próbie wyłudzenia …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - czerwiec 2025
17.07.2025 (16:31)

Rynek pożyczkowy w Polsce - czerwiec 2025

4.338 zł wyniosła w czerwcu 2025 r. średnia wartość pożyczki pozabankowej w Polsce - wynika z danych Związku …

PRNews.pl

Zobacz również

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

To pierwsza tego typu promocja na rynku,…

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości rozpracowali…

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Obecne systemy bankowości elektronicznej to zaawansowane „kombajny…

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Na pewno zauważyliście w trakcie robienia zakupów…

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut prowadzi intensywne rozmowy w sprawie pozyskania…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Avo Men:

Po ciaglych skandalach z tym Bankiem jestem w stanie uwierzyć ze mBank wola …

pt., 18 lip 2025 (10:10) • mBank: Publikacja Biura RPO przedstawia nieprawdę: nie wymagamy badań w procesie kredytowym

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców