PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćmBank„Bank przyszłości” – ruszył cykl seminariów pod patronatem nowego mBanku
mBank

mBank

mBank – bank uniwersalny, założony w 1986 r. jako Bank Rozwoju Eksportu, czwarta pod względem wartości aktywów instytucja finansowa w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/mbank

„Bank przyszłości” – ruszył cykl seminariów pod patronatem nowego mBanku

mBank 27.06.2012 (10:28)
mBank

Skuteczne strategie społecznościowe – to temat pierwszego spotkania z cyklu „Bank przyszłości”, którego patronem jest nowy mBank. Gościem specjalnym spotkania był Mikołaj Jan Piskorski, profesor Harvard Business School, zajmujący się specyfiką mediów społecznościowych oraz ich wykorzystaniem w biznesie.

– Nowy mBank to przełomowy projekt nie tylko na rynku bankowym, ale także technologicznym. Rozwiązania, jakie udostępnimy wychodzą poza typową bankowość – mówi Michał Panowicz, dyrektor projektu nowy mBank – Chcemy już teraz rozpocząć dyskusję o tym, jak wiele dziedzin życia można w użyteczny sposób zintegrować wokół zarządzania finansami – dodaje.

W tym celu ruszyła seria spotkań pod hasłem „Bank przyszłości”. Ciekawi goście z całego świata będą przedstawiać na nich pomysły, poglądy i doświadczenia w wykorzystaniu nowych technologii w finansach. Pierwszym z nich był Mikołaj Jan Piskorski, profesor nadzwyczajny zarządzania na Harvard Business School, specjalizujący się w badaniach sieci społecznościowych i innowacyjnych struktur organizacyjnych, ekspert z zakresu wykorzystania platform społecznościowych w biznesie.

– Mamy nadzieję, że dzięki serii spotkań, których patronem będzie nowy mBank, nie tylko zwiększymy zainteresowanie tym projektem, ale przede wszystkim upowszechnimy wiedzę o ciekawych możliwościach, jakie niesie ze sobą świat technologii połączony ze światem finansów – wyjaśnia Michał Panowicz.

Spotkanie z prof. Piskorskim odbyło się w gmachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Profesor Piskorski przedstawił wyniki swoich badań naukowych dotyczących social mediów. Wynika z nich, że z mediów społecznościowych korzysta połowa wszystkich użytkowników internetu. Częściej są to kobiety (60 proc.) niż mężczyźni (40 proc.). Najliczniejszą grupę stanowią osoby w wieku 15-24 lata (27 proc.), ale zaraz po nich (20 proc.) są osoby w wieku 45-54 lata, a kolejne 15 proc. to osoby powyżej 55 lat.

Użytkownicy mediów społecznościowych najwięcej czasu poświęcają na oglądanie profili i zdjęć innych osób – w równym stopniu znajomych (35 proc.) i nieznajomych (35 proc.). Natomiast fanpage firm odwiedzają sporadycznie. Według prof. Piskorskiego kontakty ze znajomymi to kluczowa potrzeba jaką zaspokajają media społecznościowe. Firmy powinny więc dać swoim klientom narzędzia pomagające wzmocnić ich relacje ze znajomymi. Może to być temat do rozmowy czy realna wartość, którą można się podzielić. 

Prof. Piskorski podkreślał, że strategie społecznościowe nie są zwykłym przeniesieniem działań marketingowych do social media. Zynga, producent gier, pozwala użytkownikom nie tylko na samodzielną zabawę, ale na zapraszanie do gry znajomych i współpracę z nimi np. przy budowie własnego miasta. W zamian za to na swoim profilu użytkownik udostępnia reklamę gry i poleca ją innym. Dzięki temu Zynga może pochwalić się 250 milionami graczy i zarobkiem na poziomie 600 milionów dolarów w 2010 r. eBay, platforma aukcyjna, udostępniła aplikację do wspólnego, grupowego kupowania prezentu dla danej osoby. Przez Facebooka można zaprosić znajomych do dorzucenia się do prezentu. Efekt? Średnia cena prezentu jest 4 razy wyższa od przeciętnego zakupu dokonanego na eBayu. Co trzecia osoba z dających prezent dołączyła do PayPal, a każdy z nich wrócił na platformę co najmniej 4 razy w ciągu 3 miesięcy.

Czym zatem jest skuteczna strategia społecznościowa i czym różni się od tzw. strategii cyfrowej? To pomysł danej firmy na połączenie jej oferty z celem, dla którego ludzie są w social mediach. Przewagę zdobywają więc te przedsiębiorstwa, które rozumieją ich specyfikę i umiejętnie pomagają ludziom poprawić istniejące relacje lub nawiązywać nowe. Wymaga to dobrego pomysłu i realnej korzyści, którą odnosi w pierwszej kolejności użytkownik, w drugiej jego znajomi, a dopiero na końcu – autor pomysłu, czyli firma.

Prof. Piskorski porównał media społecznościowe do stolika w kawiarni, przy którym znajomi prowadzą luźną, przyjacielską pogawędkę. Ktoś, kto przysiądzie się do nich, żeby sprzedać lub zareklamować dany produkt nie zyska akceptacji i zostanie odprawiony z kwitkiem, pozostawiając nienajlepsze wrażenie. Znamy wieszane na drzwiach hasła „Akwizytorom dziękujemy”. Identyczna, niewidzialna kartka wisi na ekranie startowym Facebooka i innych portali. Tylko firma, która znajdzie sposób na dyskretne włączenie się w taką rozmowę, i przy okazji uczynienie jej ciekawszą, ma szanse zyskać akceptację dla swoich działań sprzedażowych.

Kolejne spotkania z cyklu „Bank przyszłości” jeszcze przed nami. Zapraszani będą na nie eksperci zajmujący się wykorzystaniem nowoczesnych technologii w finansach i bankowości. Spotkania będą otwarte, a udział w nich bezpłatny.

Źródło: mBank

mbank portale społecznościowe 2012-06-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mbank portale społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców