System Usług SGB (SUS) to kompleksowy model zarządzania usługami dostarczanymi bankom spółdzielczym przez SGB-Bank SA. W Spółdzielczej Grupie Bankowej jako pierwszy z pakietu SUS postanowił skorzystać Bank Spółdzielczy w Strzelnie.
Dzięki temu wdrożeniu bank uzyskał dostęp do zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych oferowanych przez SGB-Bank. Możliwość wykorzystywania SUS oznacza priorytetowy dostęp do bogatego źródła produktów i narzędzi informatycznych oraz nowych rozwiązań technologicznych opracowanych w Zrzeszeniu, na przykład Platformy SGB, narzędzi AML, FDS i Kredytu Online.
– Dla nas to decyzja przełomowa – ocenia Agnieszka Skrzypczak prezeska Zarządu Banku Spółdzielczego w Strzelnie. – Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla małego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Z perspektywy lokalnej społeczności bezpieczeństwo danych, nowe oferty i szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych w relacjach z klientami ma kluczowe znaczenie. Nasz udział w SUS to także bardzo dobry dowód na efektywność partnerskiej współpracy wewnątrz Zrzeszenia i wspólnej odpowiedzialności za rozwój usług i biznesu bankowego.
System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.
– Bank na dzisiejsze czasy to bank nowoczesny, przyjazny klientowi, postępujący według zasad społecznej odpowiedzialności biznesu – podkreśla Mirosław Skiba, prezes Zarządu SGB-Banku SA. – Wspólna platforma usług zrzeszeniowych, dostarczająca bankom odpowiednich narzędzi i udostępniająca im nowoczesne produkty, to kwintesencja celu naszej działalności w ramach Grupy. Jesteśmy po to, by wzajemnie sobie pomagać. Wspólnie dostarczamy lokalnej społeczności nowoczesne i bezpieczne rozwiązania finansowe, pamiętając o pielęgnowaniu zrzeszeniowości oraz potrzebach klientów. Dlatego bardzo mnie cieszy wybór Banku Spółdzielczego w Strzelnie, który jako pierwszy wybrał platformę SUS i będzie mógł na bieżąco sprawdzać jej funkcjonalność oraz czerpać wszelkie korzyści płynące z tego uczestnictwa.
W ramach Systemu Usług SGB banki spółdzielcze mogą otrzymać między innymi wsparcie w zakresie administracji systemami operacyjnymi, obsługi rozliczeń, usług bezpieczeństwa i analizy transakcji, sprawozdawczości, rozwoju kanałów elektronicznych, rozliczeń złotówkowych i walutowych, prowadzenia korespondencji masowej itp. W pakiecie podstawowym SUS bank otrzymuje też dostęp do systematycznie rozwijanej aplikacji SGB Mobile, narzędzi do analizy profilu klienta i blokady transakcji, usług Call Center i wykrywania podejrzanych transakcji. Wiele z tych działań dostępnych jest w trybie online 24h.
– Bankowi spółdzielczemu w Strzelnie gratulujemy przyspieszenia rozwoju – mówi Tomasz Płuciennik, manager ds. Wdrożeń Systemu Centralnego w SGB-Banku SA. – Jestem przekonany, że korzystanie z usług dostarczanych przez SGB-Bank w ramach Systemu Usług SGB będzie miało korzystny i trwały wpływ na dynamikę działania banku. Wkrótce odczują to również sami klienci, dostrzegając jak zmienia się liczba nowoczesnych narzędzi oferowanych przez ich lokalny bank i jak szybko oraz bezpiecznie można w tym banku działać.
Analitycy SGB-Banku SA przewidują, iż w najbliższym czasie do Systemu Usług SGB przystąpi kilkadziesiąt banków spółdzielczych – członków Spółdzielczej Grupy Bankowej.
Źródło: SGB