Kolejny Bank Spółdzielczy SGB przystąpił do Systemu Usług SGB i zintegrował z nim swoje dane. To Bank Spółdzielczy w Tucholi, który jest 51. bankiem w SUS.
SUS to kompleksowy model zarządzania usługami udostępnianymi wszystkim bankom Zrzeszenia przez SGB-Bank SA. Dzięki niemu banki uzyskują dostęp do profesjonalnych zasobów technicznych, kompetencyjnych i infrastrukturalnych, a także do bogatych źródeł produktów, narzędzi informatycznych i nowych rozwiązań technologicznych.
W pakiecie Systemu Usług SGB znajdują się już między innymi:
- system antyfraudowy FDS (poszerzony ostatnio o funkcję monitorowania kart),
- Platforma SGB,
- narzędzia AML,
- całodobowe Call Center
- aplikacja SGB Mobile dla firm,
- oferta dla młodych i najmłodszych,
- kantor,
- konto na selfie,
- kredyty online,
- oraz cykliczne szkolenia.
Te usługi to dorobek ostatnich kilku lat działalności SGB-Banku.
Projekt wdrożeniowy, który trwał zaledwie kilka miesięcy, nie mógłby zostać zrealizowany bez ogromnego zaangażowania i współpracy pracowników Banku Spółdzielczego w Tucholi, SGB-Banku SA oraz Asseco Poland. Wspólna praca i determinacja w dążeniu do ostatecznego celu jakim było udane wdrożenie produkcyjne zakończyły się sukcesem w miniony weekend.
System Usług SGB to wspólna, zrzeszeniowa platforma technologiczno-procesowa, z której banki spółdzielcze mogą korzystać pakietowo, na zasadach subskrypcyjnych, w korzystnych dla siebie cenach. W modelu prawnym, na którym oparto SUS, obowiązuje zasada przejrzystości i równych praw dla wszystkich partnerów.
Banki są w tym przypadku zarówno partnerami współtworzącymi system, jak i jego klientami, otrzymującymi od SGB-Banku specjalistyczne wsparcie w zakresie administrowania systemami operacyjnymi, usługami bezpieczeństwa, analizy transakcji i sprawozdawczości.
Z perspektywy banków, które korzystają z SUS, korzystanie z systemu to inwestycja w przyszłość. Posiadanie najnowocześniejszych narzędzi technologicznych jest dla lokalnego banku realnym wsparciem w codziennej pracy i obsłudze klienta. Zapewnia bezpieczeństwo danych, szybkość w podejmowaniu decyzji finansowych i możliwość precyzyjnego, spersonalizowanego kształtowania ofert. Poprzez jakość stosowanych rozwiązań technologicznych i ich dostępność wynosi też relacje banku spółdzielczego z klientami na wysoki, wcześniej nie notowany poziom.
Źródło; SGB