Czy można skutecznie promować zasady bezpieczeństwa w social media? Dynamicznie rosnąca rzesza fanów, setki udostępnień i komentarzy oraz tysiące polubień mówią same za siebie. Bank Zachodni WBK i Kuba Giermaziak zapraszają do udziału w akcji „Jak jeździsz”.
Projekt zainicjowało stworzenie profilu na Facebooku: Jak jeździsz, który zadebiutował na początku grudnia, a dziś skupia już blisko 10 tysięcy fanów. Internautów przyciągają ciekawe teksty, atrakcyjna grafika i tematyka zachęcająca do dyskusji. Codziennie publikowane są posty ze zdjęciami oraz krótkimi, żartobliwymi bądź edukacyjnymi opisami. Posty generują tygodniowo średnio 150 udostępnień, 140 komentarzy oraz prawie 4 tysiące polubień, a zasięg obejmuje grono około 120 tysięcy użytkowników Facebooka. To pokazuje, że czasami fakty, które wydaje się być elementarną wiedzą, są dla wielu osób nowością.
Te liczby potwierdzają też, że dla wielu osób popularyzacja odpowiedzialnego zachowania na drodze nie jest obojętna i – co najważniejsze – jest potrzebna. Ambasadorem projektu jest Kuba Giermaziak, jeden z najpopularniejszych polskich kierowców, wicemistrz serii Porsche Supercup w sezonie 2014 oraz uczestnik legendarnego 24h LeMans.
– Bardzo cieszą nas entuzjastyczne reakcje internautów – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych w Banku Zachodnim WBK – Szybkość i skala rozwoju społeczności na naszym profilu pozytywnie nas zaskoczyła. Początkowo stawialiśmy na ton bardziej żartobliwy i pełen humoru, jednak teraz częściej kierujemy uwagę fanów na edukację i ciekawostki mogące poprawić wydajność ich samochodu oraz jakość jazdy. Już wkrótce pokażemy kolejne odsłony projektu.
– Od kilku lat ścigam się na torach, a na drogach publicznych pokonuję rocznie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Dlatego szczególną uwagę zwracam na kierowców jeżdżących brawurowo i niezgodnie z przepisami – mówi Kuba Giermaziak. – Niestety na polskich drogach mamy zbyt dużo takich zachowań, co często skutkuje tragediami. Cieszę się, że została zainicjowana akcja „Jak Jeździsz”, a to że jestem jej ambasadorem to dla mnie zaszczyt. Wierzę, że wspólnie możemy nauczyć się lepszej, bardziej ekonomicznej, a przede wszystkim bezpiecznej jazdy- dodaje.
W ramach akcji uruchomiona została właśnie witryna internetowa Jak jeździsz oraz rozpoczęła się akcja „Dookoła Koła”, której celem jest pomoc w opanowaniu zasad jazdy na najbardziej niebezpiecznych i skomplikowanych rondach w Polsce. Za pomocą specjalnego formularza na stronie Jak Jeździsz Internauci mogą zgłaszać i głosować na newralgiczne miejsca, które następnie organizatorzy akcji odwiedzą z kamerą. Finałem akcji będzie cykl video, w którym Kuba Giermaziak będzie jednocześnie kierowcą i instruktorem, pokazującym jak radzić sobie w konkretnych sytuacjach.
W ciągu najbliższych miesięcy projekt Jak Jeździsz będzie rozwijany o kolejne obszary i narzędzia, docierając również do tych kierowców, którzy nie korzystają codziennie z Internetu.