Międzynarodowa firma badawczo-doradcza Forrester Research uznała bankowość mobilną Banku Zachodniego WBK za najlepszą w Polsce. Mocna, trzecia pozycja wśród badanych europejskich banków w raporcie 2016 European Mobile Banking Functionality Benchmark pokazuje rosnące znaczenie bankowości mobilnej w strategii banku.
Ubiegły rok to szczególnie dynamiczny okres rozwoju bankowości mobilnej w Banku Zachodnim WBK. Udostępnione zostały innowacyjne rozwiązania, będące odpowiedzią na rosnące wymagania i oczekiwania użytkowników aplikacji BZWBK24 mobile. Wśród najbardziej istotnych nowości są: płatności zbliżeniowe telefonem w technologii HCE, system płatności BLIK, proces założenia konta bankowego w aplikacji oraz platforma walutowa eFX.
Skupienie na aktualnych potrzebach
Raport 2016 European Mobile Banking Functionality Benchmark jest analizą aplikacji bankowości mobilnej 11 największych banków europejskich. Jej głównym celem jest wskazanie najlepszych praktyk w bankowości mobilnej. Podobnie jak w zeszłym roku, aplikacje bankowe były szczegółowo analizowane i poddane ocenie z wykorzystaniem specjalnej, autorskiej metodologii Forrestera. Kryteria zostały zaktualizowane w oparciu
o nowe trendy i zmieniające się oczekiwania klientów, a dane do analizy zbierany były w okresie od 15 do 29 lutego br. Raport składa się z 7 głównych kategorii, podzielonych na 40 kryteriów, a ostateczny wynik podany został w 100-punktowej skali.
Zdecydowany lider transakcyjności
Według Forrestera Bank Zachodni WBK jest jednym z banków, które wprowadziły wiele usprawnień do bankowości mobilnej. Aplikacja BZWBK24 mobile została uznana za najbardziej “imponującą” pod względem funkcji transakcyjnych i otrzymała najwyższą punktację spośród ocenianych banków (91/100). Wśród rozwiązań przedstawionych w tej kategorii znalazły się oferowane w aplikacji BZWBK24 mobile: płatności zbliżeniowe za pomocą mobilnej karty płatniczej (technologia HCE), płatności BLIK (przelew na telefon, płatności w sklepie i internecie za pomocą kodu), oraz przelewy natychmiastowe (Express Elixir i BlueCash) i przelewy z użyciem QR kodów.
– Raport firmy Forrester jest przydatnym narzędziem analizy rynku pod względem oczekiwań klientów i dodatkowym źródłem inspiracji w procesie tworzenia planów rozwoju bankowości mobilnej Banku Zachodniego WBK. Wyniki badania potwierdzają, że w najbliższym czasie szczególną rolę odegra możliwość samodzielnej obsługi poprzez funkcje takie jak zarządzanie kartami płatniczymi i alertami, czy zgłaszanie fraudów. W naszej strategii będziemy koncentrować się na dynamicznym rozwoju możliwości sprzedażowych w aplikacji oraz przeniesieniu w przestrzeń mobilną narzędzi do analizowania finansów dostępnych obecnie w serwisach internetowych. – mówi Katarzyna Prus-Malinowska, Dyrektor bankowości mobilnej i internetowej Banku Zachodniego WBK.
W kategorii dostępności za pomocą urządzeń mobilnych, Bank Zachodni WBK otrzymał 96/100 punktów i znalazł się na drugim miejscu. BZWBK24 mobile jest jedną z czterech aplikacji, w których doceniono “znacząco poprawione” działania sprzedażowe w ciągu ostatniego roku i otrzymała 91/100 punktów w kategorii mobilny marketing i sprzedaż. Wśród wyróżniających się w tej kategorii funkcji znalazły się: rekomendacje produktów z użyciem powiadomień PUSH, informacje dotyczące nowych produktów oraz łatwy proces ich zakładania poprzez częściowe uzupełnianie danych.
Forrester Research jest firmą analityczną o globalnym zasięgu, współpracującą z firmami i liderami technologicznymi w zakresie rozwoju bazującego na podejściu „klientocentrycznym”.