PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyBanki kuszą wybrednych klientów

Banki kuszą wybrednych klientów

Analizy 20.09.2010 (07:25)

Największe wymagania mają klienci najbardziej wykształceni i zamożni. Z drugiej strony są oni dla banków bardzo opłacalni, więc poprawa jakości usług i dodatkowe produkty do kont będą się coraz częściej pojawiały w ofertach. W minionym tygodniu kilka banków ulepszyło swoje konta w nadziei na skuszenie nowych klientów. To dopiero początek jesiennej ofensywy.

Zmiany w ofertach kont internetowych obserwujemy od ostatnich kilku miesięcy. Klientów nie zadowala już standardowy rachunek. Chcą pełnej funkcjonalności w bankowości elektronicznej, darmowych przelewów oraz wypłat z bankomatów bez prowizji. Im więcej dodatkowych usług do produktu, tym lepiej. Klienci detaliczni polubili również prezenty i gadżety rozdawane przy zakładaniu rachunków. Miniony tydzień przyniósł jednak kilka rozwiązań dla tych bardziej wymagających, których sam prezent w postaci np. odtwarzacza mp3 nie przekona do zmiany banku.

Deutsche Bank bada klientów

Żeby pozyskać wybrednego klienta, trzeba się obecnie naprawdę dobrze postarać. Oferta rachunków bankowych jest na tak wyrównanym poziomie, że bardzo często decydują poszczególne parametry lub wizerunek banku. Deutsche Bank jest zainteresowany klientami zamożniejszymi, którymi poprzez profesjonalne doradztwo może zaoferować kolejne produkty. W ramach dobrego rozeznania zlecił dokładne badanie firmie SMG/KRC. Sprawdzono, co cenią sobie klienci o wyższym wykształceniu i mieszkający w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Wyniki pokazały, że jest to grupa o wyższej świadomości względem produktów i usług bankowych, a większość ich działań w zakresie finansów zamyka się w obrębie Internetu. Dokładnie w ich stronę banki skierowały swoich specjalistów od marketingu.

Deutsche Bank w ostatnich tygodniach obchodził urodziny swojego konta internetowego i organizował z tej okazji konkurs dla nowych klientów. Wystarczyła możliwość wygrania iPoda, aby zebrać trzykrotnie więcej wniosków o założenie konta. Najbliższe miesiące przyniosą jednak kilka rozwiązań technicznych, mających na celu poprawę jakości użytkowania konta. Bank zamierza wprowadzić wyczekiwaną autoryzację przelewów kodem sms oraz zmienić wygląd samej bankowości elektronicznej. Konto internetowe ma być wygodniejsze i bardziej intuicyjne w obsłudze.

Citi się modernizuje

O zmiany w bankowości elektronicznej pokusił się również Citi Handlowy. Bank coraz silniej promuje bankowość mobilną, ale nie zapomina o podstawach produkty, czyli samej bankowości internetowej. Nowy serwis Citibank Online zakłada poprawę ergonomii i intuicyjności systemu, ale oferuje także funkcjonalności. Ciekawą rozwiązaniami są manager wydatków kartą kredytową oraz kalendarz przypominający o operacjach bankowych związanych z produktami w banku. Klient będzie mógł sprawdzić swoje wydatki, porównać poszczególne parametry oraz przeczytać powiadomienie o zapadalności lokaty bądź struktury. Bank stara się również ułatwić samo korzystanie z rachunku poprzez opcje ulubionych funkcji, a także przelewów najczęściej wybieranych. Wraz ze zmianami w rachunku, bank unowocześnia także bankowość mobilną, która staje się coraz popularniejsza wśród bardziej wymagającej klienteli. Nie obyło się także bez kampanii promocyjnej. Plakaty z logo banku oraz reklamy bankowości mobilnej pojawiają się chociażby w warszawskim metrze.

Nowe konta Raiffeisena

W najnowszej ofercie banku znajdziemy cztery różne pakiety,w zależności od wymagań klienta. Bank długo szykował ofertę dla zamożniejszych i bardzie wymagających, a nowe produkty mają być hitem jesieni. Zaoferowane przez bank pakiety różnią się parametrami i zarazem ceną. Rozwiązania odpowiadające klasycznym kontom to pakiet Standard, ale prawdziwą perłą w ofercie ma być rachunek Premium. Żeby konto dla zamożnych było całkowicie bezpłatne, miesięczne wpływy na rachunek muszą wynosić minimum 8 tys. zł lub posiadane w banku aktywa (depozyty, fundusze, lokaty strukturyzowane) osiągnąć kwotę 150 tys. zł. Opłata za pakiem Premium wyniesie 9,99 zł, jeśli klient posiada wpływy na poziomie 5 tys. zł, a depozyty na 100 tys. zł. Dla pozostałych klientów miesięczna opłata sięga blisko 50 zł. W pakiecie otrzymamy jednak assistance, concierge i osobistego doradcę. Jak twierdzą autorzy produktu – bankowość dla naprawdę wymagających klientów.

Raiffeisen Bank nigdy nie liczył na klienta masowego, a ostatnie zmiany wyraźnie pokazują profilowanie grup docelowych. Głównym konkurentem może okazać się MultiBank, który również od jesieni wprowadza zmiany w ofercie konta Aquarius. Coraz więcej konsumentów ma świadomość, że pomiędzy najzwyklejszym kontem osobistym a bankowością prywatną znajdziemy w ofertach dużo produktów o bogatej funkcjonalności i cenie, którą czasem warto zapłacić za znacznie wyższą jakość usług i profesjonalne doradztwo.

Tomasz Jaroszek

Źródło: Bankier.pl

banki obsługa klienta 2010-09-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki obsługa klienta

Sprawdź także:

a 0 Rekordowy popyt na kredyty hipoteczne a stopy procentowe w dół [komentarz]
06.07.2025 (06:21)

Rekordowy popyt na kredyty hipoteczne a stopy procentowe w dół [komentarz]

Według danych Biura Informacji Kredytowej w czerwcu 2025 złożono o niemal 37 proc. wniosków kredytowych więcej niż …

a 0 VeloFotka nagrodzona podczas PayTech Awards 2025
06.07.2025 (06:20)

VeloFotka nagrodzona podczas PayTech Awards 2025

Kredyt „na zdjęcie” VeloFotka od VeloBanku zwyciężył w kategorii Top Payments Innovation in Banking …

a 0 PKO Bank Polski współorganizował emisję obligacji Allegro o wartości 1 mld zł
06.07.2025 (06:18)

PKO Bank Polski współorganizował emisję obligacji Allegro o wartości 1 mld zł

PKO Bank Polski był współorganizatorem i agentem emisji 5-letnich obligacji korporacyjnych spółki Allegro.eu, …

a 0 Garden of Words partnerem PKO Ubezpieczenia w komunikacji PR
06.07.2025 (06:17)

Garden of Words partnerem PKO Ubezpieczenia w komunikacji PR

Do grona klientów Garden of Words, będącej częścią Garden of Words Group dołączyło PKO Ubezpieczenia – marka …

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w czerwcu 2025 r.
06.07.2025 (06:16)

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w czerwcu 2025 r.

W czerwcu 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 183,5 mln transakcji o łącznej wartości 785,69 mld zł. W …

a 0 Mennica Skarbowa wprowadziła płatności odroczone PayPo
06.07.2025 (06:15)

Mennica Skarbowa wprowadziła płatności odroczone PayPo

Mennica Skarbowa, we współpracy z PayPo uruchomiła usługę „PayU Płacę Później”, wprowadzając możliwość odroczenia …

PRNews.pl

Zobacz również

Te banki odchodzą od obsługi kasowej w oddziałach

Te banki odchodzą od obsługi kasowej w oddziałach

Już niemal w jednej trzeciej placówek banków…

Nowy rekord bezgotówkowości. Zgadniecie, w którym kraju?

Nowy rekord bezgotówkowości. Zgadniecie, w którym kraju?

Najniższy w historii udział gotówki w transakcjach…

Sąd Apelacyjny stwierdził nieważność ponad tysiąca umów „frankowych” mBanku

Sąd Apelacyjny stwierdził nieważność ponad tysiąca umów „frankowych” mBanku

Sąd Apelacyjny w Łodzi stwierdził nieważność ponad…

Tylko w aplikacji. Nowy gracz na rynku kredytów ratalnych

Tylko w aplikacji. Nowy gracz na rynku kredytów ratalnych

Raiffeisen Digital Bank wchodzi na rynek z…

Klientka padła ofiarą phishingu. Bank oddał pieniądze i wezwał do ich zwrotu

Klientka padła ofiarą phishingu. Bank oddał pieniądze i wezwał do ich zwrotu

Klientka mBanku stała się ofiarą oszustwa –…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców