PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyBanki kuszą wybrednych klientów

Banki kuszą wybrednych klientów

Analizy 20.09.2010 (07:25)

Największe wymagania mają klienci najbardziej wykształceni i zamożni. Z drugiej strony są oni dla banków bardzo opłacalni, więc poprawa jakości usług i dodatkowe produkty do kont będą się coraz częściej pojawiały w ofertach. W minionym tygodniu kilka banków ulepszyło swoje konta w nadziei na skuszenie nowych klientów. To dopiero początek jesiennej ofensywy.

Zmiany w ofertach kont internetowych obserwujemy od ostatnich kilku miesięcy. Klientów nie zadowala już standardowy rachunek. Chcą pełnej funkcjonalności w bankowości elektronicznej, darmowych przelewów oraz wypłat z bankomatów bez prowizji. Im więcej dodatkowych usług do produktu, tym lepiej. Klienci detaliczni polubili również prezenty i gadżety rozdawane przy zakładaniu rachunków. Miniony tydzień przyniósł jednak kilka rozwiązań dla tych bardziej wymagających, których sam prezent w postaci np. odtwarzacza mp3 nie przekona do zmiany banku.

Deutsche Bank bada klientów

Żeby pozyskać wybrednego klienta, trzeba się obecnie naprawdę dobrze postarać. Oferta rachunków bankowych jest na tak wyrównanym poziomie, że bardzo często decydują poszczególne parametry lub wizerunek banku. Deutsche Bank jest zainteresowany klientami zamożniejszymi, którymi poprzez profesjonalne doradztwo może zaoferować kolejne produkty. W ramach dobrego rozeznania zlecił dokładne badanie firmie SMG/KRC. Sprawdzono, co cenią sobie klienci o wyższym wykształceniu i mieszkający w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Wyniki pokazały, że jest to grupa o wyższej świadomości względem produktów i usług bankowych, a większość ich działań w zakresie finansów zamyka się w obrębie Internetu. Dokładnie w ich stronę banki skierowały swoich specjalistów od marketingu.

Deutsche Bank w ostatnich tygodniach obchodził urodziny swojego konta internetowego i organizował z tej okazji konkurs dla nowych klientów. Wystarczyła możliwość wygrania iPoda, aby zebrać trzykrotnie więcej wniosków o założenie konta. Najbliższe miesiące przyniosą jednak kilka rozwiązań technicznych, mających na celu poprawę jakości użytkowania konta. Bank zamierza wprowadzić wyczekiwaną autoryzację przelewów kodem sms oraz zmienić wygląd samej bankowości elektronicznej. Konto internetowe ma być wygodniejsze i bardziej intuicyjne w obsłudze.

Citi się modernizuje

O zmiany w bankowości elektronicznej pokusił się również Citi Handlowy. Bank coraz silniej promuje bankowość mobilną, ale nie zapomina o podstawach produkty, czyli samej bankowości internetowej. Nowy serwis Citibank Online zakłada poprawę ergonomii i intuicyjności systemu, ale oferuje także funkcjonalności. Ciekawą rozwiązaniami są manager wydatków kartą kredytową oraz kalendarz przypominający o operacjach bankowych związanych z produktami w banku. Klient będzie mógł sprawdzić swoje wydatki, porównać poszczególne parametry oraz przeczytać powiadomienie o zapadalności lokaty bądź struktury. Bank stara się również ułatwić samo korzystanie z rachunku poprzez opcje ulubionych funkcji, a także przelewów najczęściej wybieranych. Wraz ze zmianami w rachunku, bank unowocześnia także bankowość mobilną, która staje się coraz popularniejsza wśród bardziej wymagającej klienteli. Nie obyło się także bez kampanii promocyjnej. Plakaty z logo banku oraz reklamy bankowości mobilnej pojawiają się chociażby w warszawskim metrze.

Nowe konta Raiffeisena

W najnowszej ofercie banku znajdziemy cztery różne pakiety,w zależności od wymagań klienta. Bank długo szykował ofertę dla zamożniejszych i bardzie wymagających, a nowe produkty mają być hitem jesieni. Zaoferowane przez bank pakiety różnią się parametrami i zarazem ceną. Rozwiązania odpowiadające klasycznym kontom to pakiet Standard, ale prawdziwą perłą w ofercie ma być rachunek Premium. Żeby konto dla zamożnych było całkowicie bezpłatne, miesięczne wpływy na rachunek muszą wynosić minimum 8 tys. zł lub posiadane w banku aktywa (depozyty, fundusze, lokaty strukturyzowane) osiągnąć kwotę 150 tys. zł. Opłata za pakiem Premium wyniesie 9,99 zł, jeśli klient posiada wpływy na poziomie 5 tys. zł, a depozyty na 100 tys. zł. Dla pozostałych klientów miesięczna opłata sięga blisko 50 zł. W pakiecie otrzymamy jednak assistance, concierge i osobistego doradcę. Jak twierdzą autorzy produktu – bankowość dla naprawdę wymagających klientów.

Raiffeisen Bank nigdy nie liczył na klienta masowego, a ostatnie zmiany wyraźnie pokazują profilowanie grup docelowych. Głównym konkurentem może okazać się MultiBank, który również od jesieni wprowadza zmiany w ofercie konta Aquarius. Coraz więcej konsumentów ma świadomość, że pomiędzy najzwyklejszym kontem osobistym a bankowością prywatną znajdziemy w ofertach dużo produktów o bogatej funkcjonalności i cenie, którą czasem warto zapłacić za znacznie wyższą jakość usług i profesjonalne doradztwo.

Tomasz Jaroszek

Źródło: Bankier.pl

banki obsługa klienta 2010-09-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki obsługa klienta

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców