Dostępność usług bankowych w Internecie i na urządzeniach mobilnych sprawiła, że klienci bezpośrednio porównują je z innymi usługami oferowanymi w tych kanałach. W oczach klientów bank staje się firmą jak każda inna, co skutecznie uniemożliwia bankom kontynuowanie dotychczasowych strategii marketingowych. Dla rosnącej liczby klientów komputer i smartfon stają się podstawową formą kontaktu z bankiem. A to oznacza potrzebę zmian w obszarze sprzedaży produktów i usług oraz większą trudność w utrzymaniu lojalności klientów. Sygnity i Misys – w ramach umowy partnerskiej z grudnia 2014 r. – wychodzą naprzeciw tym wyzwaniom, oferując kompleksowe rozwiązania dla bankowości cyfrowej, oparte na światowej klasy platformie on line Misys FusionBanking Digital Channels.
„Cyfryzacja usług bankowych w ciągu najdalej kilku lat całkowicie odmieni oblicze bankowości, upodabniając sposób ich dostarczania do innych usług konsumenckich. Sygnity pomaga bankom zmierzyć się z nadchodzącymi wyzwaniami za pomocą najnowocześniejszych rozwiązań z dziedziny bankowości elektronicznej i mobilnej” – mówi Mariusz Jurak, Dyrektor Obszaru Biznesowego, Pion Bankowo-Finansowy, Sygnity S.A.
Zdążyć na cyfrowy pociąg
O ile do niedawna banki patrzyły na kanały cyfrowe jako na sposób obniżenia kosztów obsługi klientów, w szczególności w oddziałach i telecentrach. Obecnie nie ma wątpliwości, że są kluczowym narzędziem walki o klientów. W perspektywie kilku lat będą warunkiem budowania przewagi konkurencyjnej i pozostania na rynku. Kluczowym problemem działających w Polsce banków jest to, że większość sprzedaży realizują w oddziałach oraz specjalizowanych sieciach partnerskich. Jednocześnie motywem przewodnim większości obecnych systemów bankowości online jest realizowanie transakcji, a nie prezentacja oferty, sprzedaż czy budowanie relacji.
Wymiana istniejących systemów bankowości online i nowe spojrzenie na ten obszar działalności banków jest zatem pilną koniecznością. Zmiany zachodzące na rynku brytyjskim czy niemieckim pokazują, że konkurencja ze strony nowych cyfrowych graczy, skupionych na obsłudze wybranych segmentów czy grup klientów, może być bardzo poważna. „Obecnie pojawiają się banki lub ich marki oferujące usługi wyłącznie w kanałach mobilnych, w tym personalizowane dla wybranych grup czy segmentów klientów. Ich potencjał i rentowność nie zależą od skali, lecz od odpowiedniego powiązania strategii marketingu i sprzedaży z kanałami cyfrowymi. Dzięki naszym platformom banki działające w Polsce również mogą realizować takie strategie” – stwierdza Eric Languille, Misys Regional Sales Manager EE and Nordics.
Oferowana platforma bankowości online Misys FusionBanking Essence umożliwia bankom realizację w praktyce całej palety strategii cyfrowych. Obejmuje bankowość internetową i mobilną, zapewnia wsparcie dla strategii sprzedaży i zarządzania relacjami, w tym niedocenianych dotychczas przez banki w Polsce narzędzi typu Personal i Business Finance Management (PFM/BFM). Kanały cyfrowe Misys FusionBanking Essence umożliwiają inteligentną prezentację oferty w ramach serwisu transakcyjnego na wiele sposobów, a w wybranych przypadkach także automatyzację sprzedaży.
Wszystko dla satysfakcji
Wdrażając nowe kanały internetowe i mobilne banki muszą bezwzględnie zakładać, że oczekiwania klientów będą się szybko zmieniać, podobnie jak trendy na rynku. To jeden z ważnych wymogów bankowości cyfrowej. Platforma oferowana przez Sygnity i Misys została zaprojektowana w taki sposób, aby łatwo i szybko dostosowywać funkcje dostępne w kanałach do zmieniającej się oferty, jak również do zmieniających się preferencji klientów. Interfejsy serwisów internetowych i mobilnych składają się z predefiniowanych elementów graficznych, które bank udostępnia, a klient może personalizować – włączając te, które go interesują i układając je na wyświetlaczu według własnego uznania. Misys wdrożył z sukcesem ponad 40 rozwiązań dla bankowości cyfrowej na całym świecie.
Jednym z oczekiwań klientów, korzystających kanałów cyfrowych, jest automatyzacja możliwie wielu czynności. „Klienci nie są zainteresowani samą możliwością korzystania z kanału, lecz sprawnym załatwianiem konkretnych spraw. Oczekują, że bank będzie dla nich partnerem nie tylko w deklaracjach składanych w reklamach, ale w codziennej współpracy przynoszącej wymierne korzyści obu stronom. Partnerska współpraca z klientami wymaga nie tylko zmian w strategiach, ale także wsparcia operacyjnego w systemach informatycznych banków. Nasze rozwiązania oparte na platformie Misys stwarzają w tej dziedzinie możliwości, których nie daje żadna inna platforma” – podkreśla Marcin Odrowąż-Sypniewski, Sales Executive Misys Digital Channels Eastern & Southern Europe.
Misys FusionBanking Essence umożliwia całkowicie zautomatyzowaną integrację kanałów elektronicznych z systemami produktowymi. Na poziomie technologii działających na urządzeniach klienckich – kanały dostępne są w formie aplikacji natywnych dla platform Android, iOS oraz Windows, a równolegle w formie stron HTML5, tworzonych zgodnie z założeniami Responsive Web Design. Automatyzacja w połączeniu z najnowszymi technologiami interfejsów użytkownika budują zadowolenia klienta. To ono jest źródłem wszelkich wartości istotnych z punktu widzenia banku, w tym zwłaszcza wzrostu sprzedaży i rentowności oraz lojalności wobec marki.
O Sygnity S.A.
Sygnity S.A. jest czołowym dostawcą rozwiązań informatycznych w Polsce. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (SGN). Oferuje rozwiązania własne, uzupełniane przez światowe produkty i technologie. Świadczy pełen zakres usług od consultingu, poprzez realizację do outsourcingu projektów informatycznych dla dużych i średnich firm najważniejszych sektorów gospodarki oraz instytucji administracji publicznej.
Dotychczas spółka zrealizowała kilka tysięcy projektów informatycznych dla klientów ze wszystkich branż polskiej gospodarki – zarówno komercyjnych, jak i instytucji publicznych. Obecnie Sygnity może poszczycić się jednym z najliczniejszych zespołów ekspertów na polskim rynku informatycznym.
W Sygnity obowiązuje Kodeks Etyki w Biznesie, który precyzuje zasady prowadzenia przez nas biznesu. Firma tworzy trwałe relacje z wewnętrznymi, zewnętrznymi interesariuszami firmy – pracownikami, klientami, partnerami biznesowymi i inwestorami – oparte na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu potrzeb.
Więcej informacji o ofercie Sygnity na www.sygnity.pl
O Misys
Misys dysponuje najszerszą ofertą rozwiązań bankowych, skarbowych, handlowych i z zakresu zarządzania ryzykiem dostępną na rynku. Z oprogramowania Misys w codziennej działalności korzysta ponad 1 900 banków i instytucji finansowych, czerpiąc korzyści z ciągłych inwestycji w innowacje i jakość produktu. Rozwiązania Misys zapewniają dodatkową wartość dla operacji bankowych i handlowych, wspomaganych przez szerokie doświadczenie i rozległą wiedzę pracowników i partnerów Misys, którzy zapewniają klientom osiągnięcie maksymalnych korzyści dzięki rozwiązaniom Misys i jak najbardziej efektywne działanie.
Dzięki produktom wysokiej jakości oraz wsparciu Misys klienci są w stanie się rozwijać i chronić swoje długofalowe inwestycje technologiczne. Misys dysponuje szerokim zakresem rozwiązań, które są w stanie sprostać nawet najbardziej złożonym wymaganiom.
Odwiedź adres www.misys.com aby zobaczyć, jak Misys i jej sieć partnerów wspomagają działanie branży usług finansowych.