PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyBanki prześpią Mistrzostwa?

Banki prześpią Mistrzostwa?

Analizy 08.06.2012 (14:19)

Eurogorączka sięga zenitu. Piłkarskie akcenty zawitały już nawet na opakowania konserw, musztardy i kabanosów. Może więc dziwić wyjątkowo skromna obecność turnieju UEFA EURO 2012 w bankach, bo potencjału marketingowego nie można imprezie przecież odmówić.

Zdecydowana większość działających w Polsce banków uznała UEFA EURO 2012 za wydarzenie, którym nie warto sobie ani klientom zawracać głowy. Piłkarscy kibice mogą co najwyżej kupić karty przedpłacone nawiązujące do Mistrzostw Europy lub zainwestować oszczędności w produkty strukturyzowane, których ostateczny wynik będzie uzależniony od notowań sponsorów Euro 2012.

Okolicznościowe zbliżeniowe karty pre-paid, na których widoczne są piłkarskie akcenty, wydaje mBank oraz Bank Pekao. Na plastikowych portmonetkach wydawanych przez pierwszy z nich umieszczono wizerunek Stadionu Narodowego, na którym to właśnie karty zbliżeniowe będą głównym środkiem płatniczym. Bank Pekao, jako sponsor narodowy UEFA EURO 2012 i oficjalny bank turnieju, wydaje nie tylko karty z logo mistrzostw, ale również z wizerunkiem stadionów znajdujących się w Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu. W tych trzech miastach karty zbliżeniowe będą jedynymi środkami płatniczymi akceptowanymi w strefach kibica. Wyjątkiem jest tylko Warszawa, gdzie w fan-zone można płacić zarówno gotówką, jak i kartą.

Instytucje finansowe próbują również przekonać kibiców, że wzrosną giełdowe notowania czterech wybranych sponsorów Mistrzostw Europy (Adidas, Carlsberg, Coca-Cola i McDonald’s). I choć aktualnie wydaje się to scenariusz co najmniej niepewny, to Alior Bank i mBank zachęcają do zainwestowania oszczędności w taki produkt na rok. Pierwszy z nich w pozytywnym scenariuszu (wzrost notowań wszystkich czterech spółek powyżej początkowej wyceny) oferuje zysk do 11 proc. mBank daje zarobić więcej, bo do 13 proc., ale i sposób wyliczania zysków jest bardziej skomplikowany (znaczenie ma nie tylko końcowa wycena, ale również zachowanie giełdowych notowań w międzyczasie). Na wypadek spadku cen akcji wybranych spółek oba produkty zapewniają ochronę kapitału – klient otrzyma więc wpłacone środki z powrotem. O sile sponsorów turnieju UEFA EURO 2012 przekonuje również PZU, który zaoferował podobny produkty, choć z dłuższym, bo trzyletnim horyzontem inwestycyjnym.

Poza kartami przedpłaconymi i strukturami, kibice piłkarscy nie znajdą dla siebie wiele więcej w instytucjach finansowych. Bank Pekao zaoferował wyższe odsetki na 9- i 13-miesięcznej Mistrzowskiej Lokacie Progresywnej w Banku Pekao. Ich średnie oprocentowanie w całym okresie to 4,4 i 4,75 proc. w skali roku. To dużo jak na Pekao, który słynie z niskiego oprocentowania depozytów, ale wciąż zdecydowanie poniżej przeciętnych stawek na rynku. Do promocyjnej lokaty bank dołącza okolicznościowy album z naklejkami. Dość skromnie, jak na sponsora największego dotychczas sportowego wydarzenia w Polsce. Najciekawszą inicjatywą Banku Pekao był konkurs, w którym do wygrania było 2012 biletów na mecze oraz 4024 nagród (piłek i kart pre-paid).

Można by nawet stwierdzić, że Bank Pekao nie wykorzystał całkowicie potencjału drzemiącego w UEFA EURO 2012, gdyby nie ogłoszony przed kilkoma dniami rebranding – bank zmienia niebieskiego żubra na czerwono-białe logo Grupy UniCredit, które akurat teraz wyjątkowo kojarzy się z barwami narodowymi.

Piłkoszał omija Grupę BPS, która zrzesza ponad 360 banków spółdzielczych i jest oficjalnym sponsorem polskiej reprezentacji w piłce nożnej w latach 2011-2014. Do kibicowania w telewizyjnej reklamie zachęca natomiast ING Bank Śląski. W tym przypadku marketingowcy wykazali się nie lada poczuciem humoru, bowiem piłkarskimi przyśpiewkami zagrzewa Edyta Górniak – ta sama, która w 2002 roku odśpiewała hymn na mundialu w Korei.

Naturalnie nie można oczekiwać, aby z okazji Mistrzostw Europy banki zaczęły oferować zupełnie nowe konta osobiste czy karty kredytowe. Ale skoro instytucje finansowe tak chętnie nagradzają przystąpienie do nowego produktu czy częste transakcje bezgotówkowe, to dlaczego bonusem nie mogą być kibicowskie gadżety (jedynie organizacja MasterCard zdecydowała się na taki krok). I nie chodzi bynajmniej o wuwuzele. Interesującym rozwiązaniem byłyby również inwestycje, których wynik zależy nie od notowań spółek zaangażowanych w Euro 2012, a od rezultatów osiąganych na piłkarskich boiskach.

Wyjątkowo skromna obecność piłkarskich Mistrzostw Europy w bankach to przeoczenie czy świadoma decyzja? Wydaje się, że jest to efekt chłodnej kalkulacji bankowców i brak wiary w powodzenie takich działań marketingowych. Wszak produkty finansowe, to nie piwo czy przekąski, aby ich spożycie rosło w okresie meczowym. A o tym, że stawianie na piłkę nie zawsze musi się opłacić przekonał się już Bank Zachodni WBK. W październiku 2009 roku, jako ówczesny sponsor, z powodu sporu pomiędzy Polskim Związkiem Piłki Nożnej a kibicami bank postanowił przystąpić do bojkotu meczów kadry i oddał swój czas reklamowy na cele charytatywne.

Źródło: Open Finance

Euro 2012 open finance 2012-06-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Euro 2012 open finance

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców