Banki spółdzielcze są obecne w Warszawie od lat, ale mieszkańcy i „słoiki” o tym nie wiedzą. W aglomeracji Warszawy jest 201 placówek i 22 różnie nazywające się banki. Ich częścią wspólną jest to, że są spółdzielcze.
Jak wykazują badania rozpoznawalności chociaż bank spółdzielczy budzi u 73,2% klientów pozytywne skojarzenia, to jedynie 3% respondentów rozpoznaje obecność banków spółdzielczych w dużych miastach. Wielkoformatowa reklama z takim przekazem pojawiła się nieopodal Dworca Centralnego, nad kamienicą przy Al. Jerozolimskich 59. Baner kieruje do serwisu gdziebs.pl, na którym Warszawiacy mogą wyszukać placówkę banku spółdzielczego najbliższą ich domu, pracy, czy po prostu po drodze.

Oferta banków spółdzielczych w Warszawie i okolicach dla młodych klientów dobrze wpisuje się w standardy rynkowe. Proponują bankowość internetową, bezpłatne prowadzenie rachunku, karty debetowe i zbliżeniowe. Niektóre z banków posiadają SMS Banking. Często także w pakiecie skierowanym do młodych klientów oprocentowanie rachunku jest wyższe niż w przypadku pozostałych rachunków.
Bankowość spółdzielcza znacznie różni się bankowości komercyjnej. Banki Spółdzielcze działają w oparciu o wyłącznie polski kapitał, wsparcia finansowego udziela człowiek – nie systemy. Prezes i pracownicy banku spółdzielczego znają swych klientów osobiście, wiedzą o nich więcej, niż wynika z dokumentacji bankowej. Proces decyzyjny jest szybki, mniej skomplikowany, a usługi dobrane pod indywidualne potrzeby. Ważna jest także różnorodność – każdy z banków ma własną lokalną strategię funkcjonowania.
Reklama w centrum Warszawy jest pierwszym krokiem, aby zwiększyć rozpoznawalność Banków Spółdzielczych w świadomości mieszkańców dużych miast. Pokaże, czy to właściwy środek dotarcia do mieszkańców stolicy. Kolejne działania promocyjne będą kontynuowały przekaz informacyjny o specyfice bankowości spółdzielczej.
