W ostatnich latach banki spółdzielcze zaczęły korzystać z wielu nowoczesnych rozwiązań, takich jak płatności mobilne, aplikacja SGB Mobile, przelewy na telefon BLIK, identyfikacja elektroniczna SGB ID, konto na selfie czy wsparcie programów rządowych 500+, 300+, RKO czy PFR. Teraz przyszedł czas na szybki, bezpieczny, automatyczny i w pełni zdalny proces udzielania kredytów gotówkowych dla klientów indywidualnych. Działa on zarówno w kanałach zdalnych (bankowość internetowa i mobilna), jak i stacjonarnie w oddziałach banków.
Rozwiązanie jest dostępne dla banków spółdzielczych, które korzystają ze zrzeszeniowego systemu SGB, i już teraz cieszy się ich dużym zainteresowaniem. Proces opiera się na nowym module kredytu gotówkowego w systemie Platforma SGB, który współpracuje z bankowością internetową SGB24 i aplikacją SGB Mobile.
Funkcjonalność dostępna jest omnikanałowo, co oznacza, że dokładnie ten sam proces i ten sam produkt kredytowy są dostępne dla klienta zarówno w bankowości internetowej SGB24, jak i w aplikacji mobilnej SGB Mobile. Jest to ogromne ułatwienie, bardzo komfortowe dla klienta.
Kredyt gotówkowy online posiada liczne zalety – przede wszystkim:
• krótki wniosek dla klienta zalogowanego, do zrealizowania w 5 krokach,
• obsługa omnikanałowa, jednocześnie w SGB Mobile i SGB24,
• proces bezpieczny zarówno dla banku, jak i dla klienta,
• automatyczna i szybka decyzja kredytowa – jedynie kilka minut oczekiwania,
• podpisanie umowy z klientem bez konieczności wizyty w banku (online),
• archiwizacja podpisanej treści umowy w formie trwałego nośnika (Moje Dokumenty SGB),
• wypłata gotówki na konto klienta w kilka minut,
• oferta cenowa konfigurowana indywidualnie przez każdy bank spółdzielczy,
• maksymalna kwota kredytu to 15 tys. PLN, z okresem spłaty do 60 miesięcy.
Wdrożenia usługi w wybranych bankach spółdzielczych SGB są już w toku, a kolejne są planowane w najbliższych miesiącach.