„Partnerskie karty kredytowe ma w swojej ofercie zdecydowana większość banków. Produkty tego typu dają posiadaczom nie tylko dostęp do natychmiastowego kredytu, ale również możliwość korzystania z programów lojalnościowych przygotowanych przez bank wspólnie z innym podmiotem. Banki nawiązują współpracę m.in. z operatorami telefonii komórkowej, sieciami sklepów, liniami lotniczymi czy stacji benzynowych, a także z siecią kin, portalami internetowymi, stacją radiową, magazynami, siecią lecznic.”, czytamy.
„Kredytowe karty partnerskie wydają także wiodące portale internetowe – Wirtualna Polska i Onet.pl. Klienci, którzy zdecydują się na wpKartę Visa Classic oferowaną przez mBank, otrzymają rabaty na produkty oferowane przez Wirtualną Polskę, a także dostęp do płatnych serwisów prowadzonych przez portal (ale tylko okresowo). Internauci mogą skorzystać także z Allekarty BZ WBK przygotowanej przez bank wspólnie z serwisem aukcyjnym Allegro.pl.”, czytamy dalej.
Na rynku pojawia się coraz więcej kart partnerskich. Ostatnio GE Money Bank zaoferował kartę wraz z liniami lotniczymi Ryanair, Citi Handlowy z operatorem komórkowym Plus GSM, Nordea Bank z firmą samochodową Volvo Track Polska, a BZ WBK z tygodnikiem Newsweek. – Takich kart pojawiło się na rynku już kilkadziesiąt. Jedne cieszą się dużą popularnością, inne okazują się klapą, tracą popularność i po cichu wycofywane są z oferty – mówi Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.
Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.