„W porównaniu z początkiem ub.r. bankowe wydatki na promocję wzrosły o jedną piątą. A w grupie 10 banków najwięcej wydających na reklamę – aż o jedną trzecią. Co istotne, stało się to w dużym stopniu dzięki hojności mniejszych instytucji. Dynamika wzrostu wydatków była więc spora, mimo że w pierwszych miesiącach roku banki zazwyczaj nie decydują się na rozpoczynanie większych kampanii reklamowych.” – czytamy w „Parkiecie”.
„Wyjątek w tym roku zrobił ING Bank Śląski – ruszył z intensywną kampanią kredytu hipotecznego. W efekcie – jak wynika z zestawień Expert Monitora – z budżetem reklamowym sięgającym 13 mln zł trafił na pierwsze miejsce wśród banków o największych wydatkach na promocję. Drugi był Lukas Bank, a trzeci BPH, który w analogicznym okresie ub.r. wydając ok. 8 mln zł zajął pierwszą pozycję wzestawieniu Expert Monitora.” – czytamy dalej.
W 2006 roku banki wydały na promowanie swoich produktów niemal 590 mln zł. Rok wcześniej kwota ta wynosiła 365 mln zł. Najwięcej na reklamę w 2006 r. wydał BPH – 45,6 mln zł. Na drugie miejsce z trzeciego wspiął się Eurobank (45,2 mln zł). Tuż za nim uplasował się ING Bank Śląski (39 mln zł). Kolejne miejsca zajęły banki Millennium (36,8 mln zł), Lukas Bank (33,8 mln zł) i PKO BP (29,8 mln zł).
Szczegóły w „Parkiecie”.