PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBanki z najwyższą satysfakcją i lojalnością klientów

Banki z najwyższą satysfakcją i lojalnością klientów

Informacje 17.01.2022 (06:00) informacja prasowa

Liderem rankingu satysfakcji klientów indywidualnych banków w badaniu satysfakcji zrealizowanym przez ARC Rynek i Opinia za 2021 rok został ING Bank Śląski. Na podium stanęły również mBank, Bank Millennium, Alior Bank i Santander Bank Polska. Niemal ten sam zestaw banków charakteryzuje się największą lojalnością swoich klientów.

fot. Shutterstock

W 2021 roku średnia punktów uzyskanych przez banki w rankingu satysfakcji wyniosła 77 (na 100 możliwych) i była analogiczna do wyniku z 2020 roku. W porównaniu z ubiegłym rokiem na podium nie stanął Getin Bank, natomiast pojawiły się na nim dwa nowe banki: Alior Bank i Santander Bank Polska.

Patrząc na zmiany w badaniu w porównaniu z poprzednią edycją badania – na szczególną uwagę zasługuje Santander Bank Polska, który odnotował najwyższy skok w rankingu – z miejsca szóstego w ubiegłym roku znalazł się na podium – na miejscu trzecim.

Warto podkreślić, że na satysfakcję klientów najczęściej wpływają: wysoka jakość obsługi, dobra i ciekawa oferta oraz innowacyjne rozwiązania z zakresu bankowości internetowej i mobilnej.

Źródło: Monitor satysfakcji klientów banków 2020, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2022

Lojalność

Najbardziej lojalni wobec swoich banków są klienci ING Banku Śląskiego, Banku Millennium, mBanku oraz Santander Bank Polska. Najmłodsza grupa respondentów wyróżnia się na tle pozostałych – mBank uzyskał w niej najwyższy wskaźnik lojalności. W starszych grupach najwyżej oceniony został ING Bank Śląski. Klienci ING Banku Śląskiego również w największym stopniu deklarują chęć ponownego wybrania ich obecnego banku oraz najchętniej na tle klientów innych banków są gotowi polecić bank swoim bliskim lub znajomym.

Źródło: Monitor satysfakcji klientów banków 2020, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2022

Punkty styku

W rankingu oceny punktów styku, czyli infolinii, wizyty w oddziale, strony internetowej zwyciężyły dwa banki: ING Bank Śląski oraz Bank Millennium uzyskując po 87 punktów. Największe skoki są widoczne w przypadku Banku Millennium (z pozycji czwartej w 2020 roku na pozycje pierwszą w 2021 roku) oraz Santander Bank Polska (z pozycji szóstej w 2020 roku na pozycję drugą w 2021 roku).

Źródło: Monitor satysfakcji klientów banków 2020, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2022

Opłaty i prowizje

Obszar opłat i prowizji najlepiej ocenili klienci Banku Millennium (83 punkty). Średnia wszystkich banków na tym wymiarze wyniosła 77 punktów i była taka sama jak w ubiegłym roku. Na uwagę zasługuje pozytywna zmiana miejsc Santander Bank Polska (skok z piątej pozycji na drugą) oraz Alior Banku (skok z szóstej pozycji na trzecią).

Źródło: Monitor satysfakcji klientów banków 2020, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2022

Średnia satysfakcja klientów indywidualnych banków jest na takim samym poziomie jak w roku ubiegłym. Od lat numerem jeden większości zestawień w naszym badaniu, w tym zestawień głównych – satysfakcji i lojalności – jest ING Bank Śląski, co świadczy o stałym utrzymywaniu bardzo dobrej jakości i wysokiej dbałości o klienta. Warto również zwrócić uwagę na banki, które odnotowały rok do roku największe skoki. Najlepszym na to przykładem jest Santander Bank Polska, który zarówno pod względem satysfakcji jak i lojalności znalazł się na podium, mimo że w poprzednim roku plasował się dużo dalej. W przypadku tego banku na uwagę zasługuje ponad dwukrotnie wyższy niż w poprzednim roku wskaźnik rekomendacji, bardzo cenny dla każdej organizacji – komentuje Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia, autor badania.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

analizy 2022-01-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy

Sprawdź także:

a 0 Michał Stawicki w Skarbiec TFI
17.05.2022 (14:49) – informacja prasowa

Michał Stawicki w Skarbiec TFI

Od 16 maja 2022 r. do Departamentu Zarządzania Funduszami Rynku Kapitałowego Skarbiec TFI dołączył Michał Stawicki, …

a 0 ING w nowej kampanii oszczędności skłania do refleksji nad tym co daje nam wolność?
17.05.2022 (11:49) – informacja prasowa

ING w nowej kampanii oszczędności skłania do refleksji nad tym co daje nam wolność?

Technologia? Natura? Miłość? Poprzez pytania o różne aspekty naszego życia bank podpowiada, że wolność wyboru …

a 0 Reklama TV nowego Millennium 360°
17.05.2022 (11:48) – informacja prasowa

Reklama TV nowego Millennium 360°

W piątek rozpoczęła się emisja reklamy telewizyjnej Millennium 360°, oferty inspirowanej potrzebami klientów. To …

a Kariera w finansach 0 Pracownicy twierdzą, że praca hybrydowa czyni ich szczęśliwszymi i bardziej wydajnymi
17.05.2022 (11:46) – informacja prasowa

Pracownicy twierdzą, że praca hybrydowa czyni ich szczęśliwszymi i bardziej wydajnymi

Jak wynika z nowego globalnego badania Cisco, praca hybrydowa przyczyniła się do poprawy samopoczucia pracowników …

a 0 Logo Uniqa pojawiło się na budynku centrali przy Chłodnej 51 w Warszawie
17.05.2022 (11:43) – informacja prasowa

Logo Uniqa pojawiło się na budynku centrali przy Chłodnej 51 w Warszawie

UNIQA ma już logo na biurowcu Warsaw Trade Tower, gdzie znajduje się siedziba ubezpieczyciela. Logo umieszczone …

a 0 Rosnące ceny materiałów budowlanych pokrzyżują plany remontowe Polaków?
17.05.2022 (11:41) – informacja prasowa

Rosnące ceny materiałów budowlanych pokrzyżują plany remontowe Polaków?

Wiosna i lato to doskonały czas, aby odświeżyć wystrój kuchni czy salonu, naprawić uciążliwe usterki albo …

PRNews.pl

Zobacz również

6 proc. na lokacie w kolejnym banku

6 proc. na lokacie w kolejnym banku

W piątek informowaliśmy, że Bank Pekao wprowadzi…

Google szykuje duże zmiany w Google Pay. Zmieni się nazwa

Google szykuje duże zmiany w Google Pay. Zmieni się nazwa

Firma Google zapowiedziała spore zmiany w aplikacji…

Pekao proponuje 6 proc. na lokacie. Coraz więcej piątek na rynku

Pekao proponuje 6 proc. na lokacie. Coraz więcej piątek na rynku

Oprocentowanie lokat mozolnie pnie się do góry.…

Frankowe ugody – „wskaźniki sukcesu” rozczarowują

Frankowe ugody – „wskaźniki sukcesu” rozczarowują

Niewielka część negocjacji dotyczących kredytów „frankowych” kończy…

Morawiecki: Wprowadzamy nowe obligacje detaliczne, oparte na stopie referencyjnej NBP

Morawiecki: Wprowadzamy nowe obligacje detaliczne, oparte na stopie referencyjnej NBP

Wdrażamy nowe typy obligacji, które będą korzystne…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

manhee:

Z Visa Mobile nie skorzysta osoba postronna, która zna numer telefonu przypisany do …

pon, 16 maj 2022 (17:41) • Visa Mobile już dostępna dla wszystkich klientów Nest Banku

Adamkul:

Nordiqa.com kursy Seka rewelacja spread zawężony …

pt, 13 maj 2022 (13:23) • Kantor internetowy czy bank – kto oferuje lepsze kursy walut?

Michał Jędruszko:

Pan Krzysztof Pietraszkiewicz ZBP udaje na Janą Górę wraz ze swoimi bankowcami na …

czw, 12 maj 2022 (08:11) • Czym zastąpić WIBOR?

dwutlenekwegla:

Najlepsza opcja to żeby nim nie być i zawsze sprawdzać właśnie w takim …

śr, 11 maj 2022 (08:47) • 3 sposoby, jak nie zostać dłużnikiem mimo rosnących rachunków

jurek:

Allegro ciągle testuje te rakowe płatności narażając klienta na straty. Wiadomo ze bank …

pt, 6 maj 2022 (19:38) • Allegro rezygnuje z Rat Od.nowa – limitu kredytowego od BNP Paribas

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 37
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • Ranking ROR Bankier SMART
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2022 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców