„Dotychczas klienci z sektora MSP byli traktowani tak jak detal i obsługiwani w ramach tych samych platform internetowych. Oznaczało to dostęp jedynie do najbardziej podstawowych usług, takich jak możliwość przeglądania historii konta czy wykonanie przelewu” – mówi Michał Macierzyński, analityk portalu Bankier.pl
„W tym roku o uruchomieniu odrębnych platform bankowości internetowej dla małych przedsiębiorstw informowały m.in. BRE Bank, ING i Raiffeisen. Na początku przyszłego roku takie rozwiązanie ma przyjąć PKO BP – teraz przedsiębiorcy są obsługiwani w ramach platformy Inteligo. Na razie klienci mogą przeglądać stan konta, zrobić przelew (w BRE Banku nawet zagraniczny) […]. Większe zmiany szykują się na przyszły rok. BRE i Raiffeisen zapowiadają, że małe i średnie firmy zyskają możliwość dokonywania płatności masowych (czyli np. będą mogły przelać pensję kilkunastu pracownikom w ramach jednej operacji). Klienci będą mogli również negocjować kursy wymiany walut oraz oprocentowanie lokat. W PKO BP i BRE Banku pojawi się również opcja wielopodpisu […].”, czytamy w „Parkiecie”.
W ostatnich miesiącach wiele banków zmodyfikowało swoją ofertę dla małych firm. Pojawiły się nowe pakiety usług, oraz złagodzono politykę kredytową w odniesieniu do tego sektora. Pojawiły się m.in. kredyty dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność.
Więcej na ten temat w „Parkiecie”.