Znane są już oficjalne wyniki finansowe Bankier.pl S.A., spółki z portfela notowanych na GPW w Warszawie funduszy bmp i MCI Management, za I półrocze tego roku. Łączne przychody firmy wyniosły 3,2 mln zł. W porównaniu do I półrocza 2004 daje to wzrost aż o 119%, z poziomu 1,47 mln zł. Co więcej, wynik ten jest równy łącznym przychodom firmy za cały 2004 r. Jednocześnie w tym okresie spółka po raz kolejny wypracowała zysk netto przy EBITDA na poziomie 0,33 mln zł.
Wraz ze wzrostem najważniejszych wskaźników finansowych rośnie także popularność Bankier.pl. Dotychczas średnio w 2005 r. strony portalu finansowego odwiedzało ponad 530 tys. użytkowników miesięcznie (źródło: Megapanel PBI/Gemius, I-V.2005), podczas gdy w I półroczu 2004 było to 209 tys. użytkowników miesięcznie. Dla porównania liczba internautów w Polsce wzrosła w tym czasie jedynie o kilkanaście procent.
„Portal obchodził niedawno swoje piąte urodziny i z satysfakcją obserwujemy jak wieloletnia praca przynosi świetne owoce. Wyniki finansowe pierwszego półrocza pokazują, że Bankier kontynuuje podróż po ścieżce szybkiego wzrostu. Nie tylko stale się rozwija, ale dzieje się to coraz szybciej.” – mówi Piotr Wąsowski, prezes zarządu Bankier.pl S.A.
Jednocześnie stopniowo zmienia się struktura przychodów firmy, których głównym źródłem są pośrednictwo finansowe oraz reklama. Od dłuższego czasu systematycznie wzrasta udział przychodów z tytułu sprzedaży produktów i usług finansowych za pośrednictwem Bankier.pl, kosztem udziału reklamy. „Daje to firmie większą stabilność przychodów i niezależność od wahań na rynku reklamy internetowej” – komentuje Wąsowski.
Najwyższy wzrost Bankier odnotowuje w segmencie kredytów hipotecznych. Liczba osób wnioskujących za pośrednictwem portalu o kredyt wzrosła w przeciągu ostatniego roku kilkakrotnie do poziomu ponad 1000 osób miesięcznie. Dobre rezultaty i jeszcze lepsze perspektywy na przyszłość powodują, że już 35 wiodących instytucji finansowych oferuje swoje usługi w części transakcyjnej Bankier.pl – Centrum Finansowym. W I półroczu współpracę z portalem rozpoczęli m.in. BZ WBK, Citibank Handlowy, PZU S.A., Pioneer Pekao TFI, BPH Leasing czy BRE Leasing. Łączna wartość produktów finansowych uruchomionych za pośrednictwem Bankier.pl w I półroczu 2005 przekroczyła 50 mln zł.
Co ciekawe, pozycja Bankiera na rynku reklamy internetowej również się umacnia. Wg szacunków Bankier.pl za I półrocze 2005, portal zwiększył swój udział w rynku reklamy internetowej w Polsce z niecałych 2% w 2004 r. do ok. 2,6 % w I pół. 2005.