„Na nowo otwartą placówkę bankową w pierwszym półroczu 2008 r. przypadało około 2360 nowych klientów – wynika z ankiety przeprowadzonej przez ‚Parkiet’. Oznacza to spadek o 20 proc. w porównaniu z rokiem 2007, kiedy wzrost sieci oddziałów jeszcze bardziej przekładał się na liczbę nowych klientów.”, informuje gazeta.
„To, że głównym kryterium wyboru banku pozostaje bliskość placówki, potwierdzają również analitycy. – Rzeczywiście, wojna o depozyty klientów detalicznych trwa i sukces odniesie w niej ten bank, którego oddział będzie najbliżej i jednocześnie zaoferuje lepsze warunki – ocenia Marta Jeżewska, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku. Jej zdaniem, w dużych miastach wciąż jest miejsce na nowe placówki: – Wynika to ze wzrostu zarobków klientów. Banki mają tam coraz większą pulę pieniędzy do zgarnięcia
– mówi Jeżewska.”, czytamy.
„Największą skuteczność w naszym zestawieniu, zarówno w całym zeszłym roku, jak i w pierwszej połowie tego, uzyskał BZ WBK. Nie wiemy jednak,jak wielu nowych klientów tego banku założyło konto przez internet bez odwiedzania placówki. W przypadku ING liczba nowych rachunków otwartych tą drogą dwukrotnie przewyższyła liczbę kont tradycyjnych (317 tys. wobec 152 tys. wzeszłym roku), co obniżyło jego wynik w tym po równaniu. Co więcej, z naszych informacji wynika, że wobec otwarcia tak dużej liczby kont ten bank zmniejszy tempo uruchamiania nowych placówek. Natomiast PKO BP uzyskał dobry wynik nie dzięki otwieraniu nowych oddziałów, ale przede wszystkim niewielkich agencji (w zeszłym roku łącznie powstało 190, a wpierwszej połowie tego 120 takich placówek z jego logo).”, czytamy dalej.
Jeszcze klika lat temu spodziewano się, że bankowość internetowa przyczyni się do spadku zainteresowania obsługą rachunków w oddziałach. Okazuje się jednak, że dla klientów liczy się przede wszystkim dostepność placówek bankowych. Dlatego instytucje finansowe inwestują na potęgę w nowe oddziały, odświeżają ich wygląd, wprowadzają nowe marki i rozbudowują sieci placówek partnerskich. Walka toczy się także o zdobycie jak najlepszej lokalizacji.
Więcej szczegółów w „Parkiecie”.
