PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćbank pocztowyBardziej pocztowy, bardziej biznesowy, bardziej cyfrowy – nowa Strategia Banku Pocztowego do 2021 roku
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Bardziej pocztowy, bardziej biznesowy, bardziej cyfrowy – nowa Strategia Banku Pocztowego do 2021 roku

bank pocztowy 28.06.2017 (15:48)
Bank Pocztowy

Rada Nadzorcza Banku Pocztowego zaakceptowała Strategię rozwoju Banku do 2021 r., definiującą miejsce Banku w polskim systemie finansowym. W perspektywie Strategii Bank Pocztowy w oparciu o strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską chce dokonać transformacji, stając się liderem bankowości detalicznej w Polsce regionalnej, w szczególności w mniejszych miejscowościach, bankiem chętnie wybieranym przez rodziny i mikrofirmy oraz uczestników rynku e-commerce, liczącym się partnerem inicjatyw rządowych i społecznych oraz integratorem i głównym dostawcą usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej. 


Strategia Banku Pocztowego na lata 2017-2021 została wypracowana z uwzględnieniem przesłanek, jakie w ostatnim czasie występują w otoczeniu funkcjonowania Banku. Najważniejsze spośród nich, to – wewnętrzne: nowa strategia Poczty Polskiej większościowego akcjonariusza Banku, niesatysfakcjonujące efekty dotychczasowej strategii, brak możliwości rozwoju w oparciu o zysk zatrzymany, spadek rentowności, finalizacja projektu EnveloBanku, oraz zewnętrzne, jak realizacja strategicznych programów rządowych i społecznych, wzrost obciążeń finansowych sektora bankowego, zaostrzenie konkurencji oraz rosnąca rola nowych technologii w kontekście oczekiwań Klientów.

Nowa misja i wizja


Bank Pocztowy razem z Pocztą Polską mają wszelkie atuty, by stworzyć silną grupę kapitałową w obszarze usług finansowych w Polsce. Dzięki największej dostępności, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i na wsi, gdzie na porównywalną skalę nie docierają inne sieci usługowe, Grupa Poczty Polskiej obejmuje swym zasięgiem ponad 20 mln Klientów mieszkających poza dużymi miastami.

Misja Banku


Dbamy o finanse Klientów w bezpiecznym, pocztowym Banku, który pomaga realizować marzenia wielu pokoleń.


ZAWSZE BLISKO, TAK JAK TEGO POTRZEBUJESZ.

Tak swoją rolę postrzega Bank Pocztowy definiując dziś swoją misję.

Wizja Banku


Wzmocnimy polski system finansowy tworząc silną bankowość pocztową, opartą o największą sieć usługową w kraju, łączącą tradycyjną ofertę z nowoczesnymi usługami cyfrowymi, wykorzystującą efekt synergii Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej.


BLISKA, PRZYJAZNA I BEZPIECZNA BANKOWOŚĆ.

Wizja Banku podkreśla kluczowe założenia Strategii właściwie wykorzystaną synergię Grupy Poczty Polskiej.

Bardziej Pocztowy


– Nowa Strategia Banku Pocztowego na lata 2017-2021 zakłada wykorzystanie efektu silnej synergii i realnego współdziałania Grupy Poczty Polskiej, wpisując się w główne filary rozwoju Poczty Polskiej, największej instytucji usługowej w Polsce mówi Sławomir Zawadzki, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.


Strategiczne Partnerstwo z Pocztą Polską stanowi podstawę i warunek powodzenia Strategii Banku Pocztowego. Dlatego założenia strategiczne zakładają wspólne produkty i programy lojalnościowe, procesy sprzedażowe, akcje marketingowe, wykorzystanie i zarządzanie siecią, projekty e-commerce, inicjatywy społeczne oraz zaangażowanie w programy rządowe.

Takie podejście jest gwarantem dostarczenia szerokiej oferty wartości korzystnych dla wielu grup interesariuszy:

  • z perspektywy Państwa m.in.: czynny udział w Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju, wykorzystanie największej dostępności obsługi obywateli w zapewnieniu stabilności finansowej Państwa, także jako element krytycznej infrastruktury obrotu finansowego,
    w tym dla dostarczania środków pomocy publicznej,
  • z perspektywy Klienta – m.in.: proste i bezpieczne produkty, w przyjaznej cenie, oferowane
    w placówkach i nowoczesnych kanałach cyfrowych na terenie całego kraju,
  • z perspektywy społecznej – m.in.: przeciwdziałanie wykluczeniu finansowemu, włączenie
    w pomoc osobom niepełnoprawnym i w działania w zakresie polityki senioralnej,
  • z perspektywy Poczty Polskiej i jej pracowników – m.in.: zapewnienie utrzymania miejsc pracy
    w placówkach pocztowych przy zachowaniu rentowności oraz stworzenie możliwości rozwoju nowych kompetencji pracowników Poczty Polskiej w dobie postępującej cyfryzacji usług.

Nowa Strategia Banku Pocztowego zakłada także uspójnienie działań i poprawę standaryzacji w zakresie rozwoju sieci placówek dedykowanych. Na bazie posiadanej sieci własnej Banku (oddział, placówki, mikrooddziały) i Poczty Polskiej powstanie 50 silnych oddziałów Banku oraz utworzona zostanie sieć 750 Punktów Usług Finansowych i Cyfrowych. Jednocześnie sprzedaż wystandaryzowanych, prostych produktów finansowych Banku odbywać się będzie w ok. 4 tys. punktów sieci placówek pocztowych, przy wsparciu listonoszy wyposażonych w urządzenia mobilne.

Bardziej Biznesowy


Jednym z założeń nowej Strategii jest ciągłe poszukiwanie dodatkowych źródeł wartości dla Banku, Klienta i Właściciela. Pomimo, iż Klient masowy będzie dla Banku Pocztowego nadal głównym segmentem, Bank zakłada m.in. wzrost udziału w rynku mieszkalnictwa oraz aktywny rozwój linii mikrofirm i MSP, w szczególności tych które są naturalnymi partnerami współpracującymi od lat z Pocztą Polską.

– Chcemy odejść od zbyt wąskiej oferty produktowej na rzecz większej dywersyfikacji, dopasowanej do rzeczywistych potrzeb naszych Klientów, jednak nadal oferując proste i zrozumiałe produkty. Dlatego oprócz unikalnych usług rozliczeniowych bankowości pocztowej lub produktów bankowych połączonych z ofertą Poczty Polskiej zaoferujemy pełną funkcjonalność obsługi bankowej dla wybranych Klientów instytucjonalnych mówi Sławomir Zawadzki, Prezes Zarządu Banku Pocztowego. Bank chce wykorzystać także potencjał Grupy w zakresie usług rozliczeniowych.

Bardziej Cyfrowy


Ważnym elementem Strategii jest uzupełnienie prostej, taniej i najbliższej Klientom oferty tradycyjnej o szybką, bezpieczną i nowoczesną bankowość cyfrową EnveloBank.

Marka, która zadebiutuje na rynku w III kw. 2017 r. połączy produkty bankowe, usługi z Grupy Poczty Polskiej i partnerów zewnętrznych, pozwalając na dotarcie do Klientów cyfrowych z 3 zdefiniowanych przez Bank grup młodych i samodzielnych (18-24 lata), odpowiedzialnych (25-49 lat) oraz mikrofirm.  Kampania marketingowa EnveloBanku wystartuje we wrześniu 2017 r.

Bank Pocztowy chce także być aktywnym Partnerem w zakresie e-administracji, uczestniczyć w programach rządowych i społecznych na szczeblu lokalnym  i centralnym (m.in. ePUAP, Program 500+, cyfryzacja w obszarze podatków).

Osiągnięcie celów strategicznych


Realizacja głównych celów strategicznych w obszarze biznesowym (ulubiony Bank polskiej rodziny i małych firm, w szczególności w mniejszych miejscowościach), finansowym (finansowanie rozwoju, rentowność, bezpieczny portfel kredytowy), rozwoju (zaangażowany i kompetentny zespół z pasją budujący bankowość pocztową), procesowym (nowa jakość współpracy z Pocztą Polską i synergia ze spółkami Grupy jako trwała przewaga konkurencyjna) jest możliwa tylko przy spełnieniu określonych warunków w zakresie miar kapitałowych Banku.

Strategia zakłada, że podstawowym źródłem wzmocnienia kapitałowego w 2017 roku będzie dokapitalizowanie Banku przez dotychczasowych Akcjonariuszy w kwocie 90 mln zł w proporcji zgodnej z dotychczasowym akcjonariatem. W kolejnych latach planowane jest dokapitalizowanie Banku w kwocie 260 mln zł przez nowych lub obecnych akcjonariuszy oraz emisja instrumentów kapitałowych w łącznej kwocie do 100 mln zł, jak również akumulacja zysku netto wypracowanego w poszczególnych latach obowiązywania Strategii.

W efekcie realizacji założeń strategicznych Bank planuje osiągnąć w 2021 r. zwrot z kapitału ROE na poziomie ponad 10% oraz osiągnąć sumę bilansową blisko 12 mld zł.

2017-06-28
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Emilia Kasperczak

Emilia Kasperczak

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Emilia…

Olga Małecka

Olga Małecka

Olga Małecka, Marketing and Communications Manager w First…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców