Zgodnie z ustawą z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. Nr 169, poz. 1385) wydanie kart powinno być poprzedzone podpisaniem Umowy o korzystanie z kart płatniczych.
Klienci, który otwierają rachunek w mBanku po 1 października br. otrzymują Umowę o prowadzenie rachunku wraz z Umowę o korzystanie z kart płatniczych. Po podpisaniu i odesłaniu Umowy, będą mieć możliwość zamawiania kart. Klienci, posiadający już karty płatnicze mBanku, otrzymają Umowy minimum miesiąc przed odnowieniem kart.
Wzór Umowy w wersji elektronicznej dostępny jest na stronach internetowych mBanku, wersję papierową można zamówić dzwoniąc na mLinię.
Jednocześnie od początku października br. zwiększona zostaje funkcjonalność nowych kart Visa Electron oraz Visa Business Electron o:
– możliwość ustanawiania indywidualnych limitów autoryzacyjnych (mLinia),
– opcje definiowania i zmiany PIN (mLinia oraz serwis transakcyjny),
– możliwość aktywacji karty poprzez serwis transakcyjny,
– możliwość monitorowania operacji dokonywanych poszczególnymi kartami w serwisie transakcyjnym,
– nowy wzór graficzny karty do eKONTA,
– rozliczanie transakcji zagranicznych w EURO.
Funkcjonalność kart Visa Gold i eKARTA pozostaje bez zmian. Wydanie nowych kart może nastąpić dopiero po podpisaniu Umowy o korzystanie z kart płatniczych.
http://www.mbank.com.pl/przewodnik/regulamin/reg_debet_karta.html#1
W związku z wejściem w życie nowej Ustawy zmianie ulegają także warunki ubezpieczenia w ramach Pakietu Bezpieczna Karta w zakresie nieuprawnionego użycia karty. Za transakcje na kwotę poniżej 150 EURO dokonane utraconą kartą do czasu zgłoszenia jej utraty wydawcy odpowiedzialność ponosi Klient. Powyżej tej kwoty odpowiedzialność przejmuje bank.
http://www.mbank.com.pl/oferta/karty/karty_ubezp.html