PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćPolbank EFGBardzo dobre wyniki po pierwszym sezonie współpracy Polbanku z Justyną Kowalczyk

Polbank EFG

Bardzo dobre wyniki po pierwszym sezonie współpracy Polbanku z Justyną Kowalczyk

Polbank EFG 11.05.2011 (12:00)
Polbank EFG

Polbank EFG podsumował współpracę reklamową i sponsorską z Justyną Kowalczyk w trakcie sezonu narciarskiego 2010/2011. Zaangażowanie mistrzyni olimpijskiej do promocji banku przyniosło wzrost spontanicznej znajomości marki o ponad 70% – wynika z danych przedstawionych przez bank. 

Justyna Kowalczyk została twarzą Polbanku w sierpniu 2010 roku. Niespełna dwa tygodnie po podpisaniu kontraktu widzowie przed telewizorami mogli już oglądać pierwszą reklamę, w której wystąpiła multimedalistka olimpijska i najlepsza polska biegaczka narciarska. Po niecałych dziesięciu miesiącach od tamtego momentu Polbank podał wyniki badań podsumowujących pierwszy sezon współpracy. Zaprezentowane dane wskazują, że zmiana strategii reklamowej bardzo pozytywnie wpłynęła na markę.

Solidna marka Justyna Kowalczyk


Od momentu ogłoszenia współpracy odsetek osób deklarujących znajomość marki Polbank wzrósł
o ponad 70% proc. (z 9 do 16%). Wynik ten ponad dwukrotnie przewyższa średni wzrost wynikający
z zaangażowania gwiazdy w reklamę. Z ciągłego badania świadomości marki i reklamy prowadzonego przez dom mediowy OMD Macroscope na reprezentatywnej grupie osób w wieku od 25 do 59 lat wynika, że efekt udziału w reklamie Justyny Kowalczyk znacznie przekroczył oczekiwania stawiane wobec gwiazd zostających twarzami marek.

Jakub Bierzyński, Dyrektor Zarządzający OmnicomMediaGroup uważa, że źródła tego sukcesu należy szukać w wizerunku Justyny Kowalczyk, który budowała przez lata. – Justyna Kowalczyk zbudowała bardzo silną markę własną. Jest wiarygodna w tym co robi, kojarzy się z sukcesem, ciężką pracą i odpowiedzialnością. Od początku swojej kariery pracowała na taki właśnie wizerunek, konsekwentnie podporządkowując wszystko postawionym celom – mówi Bierzyński. – Tych samych wartości oczekują klienci od instytucji finansowej. Polbank, opierając komunikację marketingową na wizerunku Justyny Kowalczyk, buduje przekaz spójny i wiarygodny dla klientów – dodaje.

Wiarygodny, rzetelny, taki jak Justyna


Zaangażowanie Justyny Kowalczyk znacznie wzmocniło wizerunek Polbanku. Dzięki intensywnej komunikacji szczególnie wzrosło postrzeganie banku w takich wymiarach, jak odnoszący sukcesy oraz stale rozwijający się. Polbank zyskał też bardzo na ocenie w zakresie postawy proklienckiej. Bardziej niż przed rokiem kojarzony jest z przyjaznością oraz troską o potrzeby klientów. Małgorzata Nycz, dyrektor marketingu w Polbanku podkreśla, że wzrost ten jest bardzo istotny i przypomina, że marka Polbank jest na rynku dopiero od pięciu lat. Ale w Polbanku powodów do zadowolenia jest więcej.

– W ciągu 7 miesięcy świadomość marki wśród klientów zamożnych – dla banku grupy kluczowej – wzrosła o 25 proc. Ponad dwukrotnie zwiększyła się też liczba osób, które planując otwarcie rachunku, biorą pod uwagę nasz bank. Uwzględniając okres, w jakim zanotowaliśmy ten wzrost, jest to wynik bardzo dobry. Małgorzata Nycz zaznacza też, że wydatki na reklamę pozostały na poziomie zbliżonym do tego z lat ubiegłych. – To dla nas ważny wskaźnik. Uzyskaliśmy wysoki wzrost rozpoznawalności marki, nie zwiększając jednocześnie wydatków na reklamę – mówi Nycz.

Justyna Kowalczyk, będąc najpopularniejszym polskim sportowcem, ma jeszcze jeden zasadniczy atut – transmisje i relacje z zawodów gromadzą miliony widzów. Według monitorującej media agencji Press Service wartość ekspozycji logo Polbanku na kombinezonie Justyny Kowalczyk w trakcie relacji z zawodów wyniosła 3,4 mln. zł. Natomiast według Kantar Media (Expert Monitor) od chwili powstania w 2006 roku Polbank przeznaczył na reklamę już 236 585 873 zł (wydatki cennikowe).

Duch sportu, nie tylko reklama


Koncepcja związania wizerunku Polbanku z Justyną Kowalczyk zakładała nie tylko jej obecność w reklamie, ale także zbudowanie identyfikacji banku z narciarstwem biegowym i duchem sportowej rywalizacji. Na liście wspieranych przez Polbank imprez narciarskich w ciągu ostatniego sezonu znalazły się między innymi cykl 12 zawodów Bieg na Igrzyska, organizowany wspólnie z Polskim Związkiem Narciarskim. Celem zawodów jest znalezienie młodych talentów narciarskich wśród młodzieży poniżej 14 lat. Dla 12 najlepszych zawodników Polbank ufundował roczne stypendia sportowe.

Dzięki współpracy Polbanku z Urzędem Miasta Zakopane do kalendarza zimowych imprez powrócił też Bieg Gąsieniców. Pierwszy Bieg odbył się w 1976 roku z okazji 400-lecia Zakopanego. Dotychczas startowało w nim wielu znanych zawodników, m.in. mistrz świata z Lahti z 1978 roku – Józef Łuszczek. XXVIII Ogólnopolski Bieg Gąsieniców w 2011 roku odbył się 30 stycznia i wzięło w nim udział niemal 300 osób. Bieg główny stylem klasycznym rozegrany został w kilku kategoriach wiekowych: I – do 39 lat, II – 40-49 lat, III – 50-59 lat, IV – pow. 60 lat. Organizatorami biegu byli Urząd Miasta Zakopane, Biuro Promocji Zakopanego i Starostwo Tatrzańskie.

Polbank podpisał umowę sponsoringową z Justyną Kowalczyk na okres dwóch lat. Na najbliższe miesiące bank zapowiada kolejne kampanie reklamowe z udziałem mistrzyni olimpijskiej. W nadchodzącym sezonie planowane są dalsze działania promujące narciarstwo biegowe.

Źródło: Polbank EFG

polbank 2011-05-11
Redakcja PRNews.pl
Tagi: polbank

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców