26 września pod hasłem BIS – Bardzo Inna Stacja ruszyła kampania reklamowa Polskiego Radia BIS przygotowana przez Agencję Reklamową OPUS B. Kampania promuje nowy wizerunek stacji skierowanej do młodzieży w wieku od 12 do 20 lat.
Spot TV zrealizowany przez OPUS B ma postać animowanego komiksu. Wyróżnia się dynamiczną i wyrazistą formą. Podkreśla wizerunek stacji stworzonej dla ludzi, którzy programowo omijają rozgłośnie komercyjne, szukając oryginalnej alternatywy – tak w muzyce, jak i w całej ramówce radia.
– Młodzież jest silnie wyczulona na próby podrabiania jej języka. Dlatego musieliśmy być w naszym przekazie jak najbardziej autentyczni – bez niby „luzu” i silenia się na „coolerstwo” lub „lans”. Chodziło o wywołanie konkretnych emocji i skojarzeń … powiązanych oczywiście z dużą dozą humoru – mówi Tomasz Kosiński, Senior Copywriter z OPUS B.
Twórcą postaci jest znany m.in. z kultowego komiksu WilQ młody rysownik Bartek Minkiewicz. W spocie wykorzystano również utwór „DanceHall Queen” formacji Maciora, promowanej na antenie radia BIS.
Zakupem mediów zajęło się Biuro Promocji Polskiego Radia. Kampania telewizyjna (4 Fun TV, VIVA Polska, MTV Polska) wspierana jest przez działania reklamowe w prasie, Internecie, sieci kin Cinema City oraz za pośrednictwem nośników reklamy zewnętrznej.
Elementem dodatkowym kampanii jest stworzona przez OPUS B gra BISKAROID. We flashowej zabawie dostępnej online na stronie www.radio.com.pl/bis/biskaroid/ obecne są postacie ze spotu reklamowego. Mechanika gry pozwala w sposób aktywny uzewnętrzniać sympatie i antypatie gracza…