Głównym narzędziem PR są konkursy w prasie wnętrzniarskiej (Dobre Wnętrze, Cztery Kąty, Moje Mieszkanie, M jak mieszkanie), w wybranych tytułach kobiecych (Świat Kobiety, Olivia), poradnikowych (Dobre Rady, Poradnik Domowy). Duży nacisk położono też na rozpowszechnienie deski barlineckiej jako doskonałej podłogi w pokoju dziecięcym, zwłaszcza w przypadku małych alergików (Mamo to ja, Rodzice, Dziecko, Mam Dziecko).
Zdaniem IMR advertising by PR , realizatora kampanii, największym sukcesem jest połączenie zabawy konkursowej z budowaniem świadomości produktu i zachęcenie do poszukiwania wiedzy na stronie www. barlinek.com.pl Podpowiedzi na konkursowe pytania czytelnicy mogą znaleźć w 8 różnych tekstach napisanych przez agencję, które są publikowane w wybranej wcześniej prasie.
Nie tylko teksty ale i pytania konkursowe, packshoty atrakcyjnych nagród i elegancki branding przygotowało IMR. „Dział kreatorów”, czyli graficzna część IMR, stworzył również ciekawe layouty konkursów z których korzystają redakcje.