W najzimniejszych miesiącach drastycznie rośnie liczba kierowców potrzebujących pomocy. Z danych Mondial Assistance wynika, że w skali roku, co czwarta interwencja w ramach car assistance przypada na styczeń i luty. Niesprzyjające warunki atmosferyczne i drogowe powodują zwiększoną liczbę usterek i wypadków. Dlatego do zimy przygotuj się już dziś.
Pomyśl zawczasu
O nadchodzących mrozach warto zacząć myśleć już wtedy, gdy temperatura na zewnątrz spada do 6 – 70 C. Jest to najlepszy moment, aby zmienić opony. Przy niższych temperaturach twardniejąca guma w letnich oponach traci swoje właściwości i przyczepność, a prowadzenie samochodu staje się mniej bezpieczne. Nie zapomnij też o sprawdzeniu wycieraczek. Najlepiej zainwestować w nowe pióra.
Znasz ten nocny koszmar, kiedy śni Ci się, że uciekasz, ale nie możesz odpalić samochodu? Aby sen nie zmienił się w jawę, sprawdź stan akumulatora. Powinieneś go poddać przeglądowi w warsztacie, podobnie układ hamowania i kierowniczy. Samodzielnie warto sprawdzić płyny w aucie oraz stan oświetlenia zewnętrznego. Odmrażacz do zamków zacznij już dziś nosić w kieszeni, abyś zawsze mógł dostać się do swojego auta. Nigdy nie wiadomo, kiedy zacznie być potrzebny.
Przezorny zawsze ubezpieczony
Koniec roku to czas, kiedy wiele ubezpieczeń komunikacyjnych traci ważność. Warto porównać kilka polis, zanim zdecydujesz. Na co zwrócić uwagę? Odwrotnie niż w przypadku ubezpieczeń OC, polisy Autocasco w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego mogą się znacznie różnić zakresem przysługujących świadczeń. Dlatego warto przed podpisaniem umowy dokładnie przyjrzeć się OWU, czyli Ogólnym Warunkom Ubezpieczenia. Najważniejsze punkty to wykluczenia. Jednym z nich jest tzw. franszyza kilometrowa, która oznacza, że w promieniu określonej liczby kilometrów od miejsca zamieszkania nie przysługuje pomoc assistance. Typowymi wykluczeniami są również błędy pilota, czyli: brak paliwa, niewłaściwe paliwo lub zatrzaśnięte kluczyki. Warto również zwrócić uwagę, czy ochrona assistance dotyczy tylko wypadków, czy także awarii. Dla tych kierowców, którzy opuszczają granice Polski istotne znaczenie ma zakres terytorialny. Nie wszystkie polisy obowiązują na terenie całej Europy, niektóre towarzystwa ograniczają zakres ich obowiązywania do obszaru Polski.
Każdy z tych elementów wpływa na wysokość składki, dlatego warto dokładnie przemyśleć decyzję. Kolejnym krokiem powinien być wybór zakresu assistance. Z oferty ubezpieczyciela warto wybrać najszerszy pakiet, który gwarantuje udzielenie pomocy na polskich i zagranicznych drogach niezależnie od pory dnia i miejsca zdarzenia. Potrzebny holownik w Austrii czy pojazd zastępczy we Włoszech? W drodze na wymarzony urlop zepsuł się samochód lub zdarzył wypadek? – wystarczy jeden telefon do Centrum Operacyjnego, aby koordynator assistance zorganizował niezbędną pomoc.
-Assistance to rozwiązanie, które ułatwia kierowcom życie. W stresującej sytuacji, jaką jest wypadek czy awaria samochodu, samodzielne organizowanie pomocy w nowym, nieznanym miejscu jest bardzo trudne i czasochłonne. Firmie assistance wystarczy natomiast kilka minut, aby przysłać pomoc w dowolne miejsce na świecie. Np. w Centrum Operacyjnym Mondial Assistance 80% telefonów z prośbą o interwencję jest odbieranych w czasie krótszym niż 6 sekund. Ważny jest także fakt, że pomoc nie będzie przypadkowa – udzieli jej sprawdzona ekipa, której jakość usług była weryfikowana przez firmę assistance. – tłumaczy Tomasz Brożyna, Dyrektor Assistance w Mondial Assistance.
O assistance komunikacyjnym warto pamiętać szczególnie wtedy, gdy polisę Autocasco wykupujemy tuż przed zimą. Właśnie wtedy warunki drogowe najmniej sprzyjają kierowcom. Dlatego o opcję assistance pytaj swojego ubezpieczyciela. Serwisy assistance komunikacyjnego realizowane przez Mondial Assistance są dostępne w ramach ubezpieczeń komunikacyjnych PZU , Commercial Union, Allianz oraz AIM, Link 4 i Elvia.
Grupa Mondial Assistance: interwencja co 3 sekundy w każdym miejscu świata
Mondial Assistance jest międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Obecnie zatrudnia ponad 9.350 osób, które porozumiewają się 40 językami, współpracując z siecią 400.000 usługodawców i 180 korespondentów na całym świecie. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. Grupa Mondial Assistance jest częścią Grupy Allianz.