Wszystkich, którzy w związku z ostatnimi bankructwami na rynku turystycznym obawiają się wakacji z biurem podróży, Bank Zachodni WBK namawia do ostrożności i weryfikacji podmiotów organizujących wyjazdy. Dwa podstawowe sposoby, które zwiększają szansę na bezpieczny urlop to specjalne raporty wiarygodności Verdict oraz realizowanie płatności za wycieczki wyłącznie kratami płatniczymi.
Okres letni to czas, w którym dzieci cieszą się z wyczekanych wakacji, a dorośli ładują akumulatory po wielu miesiącach pracy. Jednak w ostatnich latach czas odpoczynku regularnie zakłócają urlopowiczom informacje o kolejnych upadłościach biur podróży. Zamiast zapewniać piękne wspomnienia z egzotycznych wycieczek, takie sytuacje dostarczają dużo negatywnych emocji. Czy da się uniknąć utraty pieniędzy i rozczarowań związanych z odwołaniem urlopu?
Oceń sytuację biura
– Zanim wykupimy wycieczkę u nawet najbardziej znanego touroperatora, powinniśmy dokładnie sprawdzić jego wiarygodność. Klienci Banku Zachodniego WBK mają możliwość zamówienia na stronie internetowej wystarczysiec.pl specjalnie przygotowanego raportu Verdict, dzięki któremu mogą ocenić kondycję finansową wybranego biura podróży. Tego typu weryfikacja kosztuje jedynie 11,07 zł, a daje możliwość uniknięcia utraty dużo większych środków, które w sytuacji wykupienia wycieczki u bankrutującej firmy mogą bezpowrotnie przepaść – radzi Michał Szymoniak Menadżer Bankowości Elektronicznej i Integracji Międzykanałowej z Banku Zachodniego WBK.
Z raportów Verdict, przygotowywanych przez Bisnode Polska Sp. z o.o., mogą korzystać klienci Banku Zachodniego WBK, którzy posiadają konto osobiste lub firmowe z usługami bankowości elektronicznej BZWBK24 oraz posiadacze karty kredytowej BZ WBK. Za raporty można zapłacić przy pomocy systemu płatności internetowych Przelew24.
Z kartą bezpieczniej
– Gdy już sprawdzimy biuro podróży, w którym będziemy kupować wycieczkę, warto jeszcze dodatkowo zabezpieczyć się na etapie dokonywania płatności. Za wakacje najlepiej zapłacić kartą (debetową, kredytową, prepaid, charge), bo dzięki temu w razie potrzeby będzie można łatwiej odzyskać wpłacone pieniądze – dodaje Katarzyna Kołodziejska Menadżer Kart Debetowych dla Klientów Indywidualnych z Banku Zachodniego WBK.
Taką możliwość zapewnia bezpłatna usługa Chargeback, w ramach której bank występuje w imieniu klienta o zwrot wpłaconych pieniędzy do biura podróży. Bank robi to wykorzystując istniejące i sprawne systemy organizacji płatniczych. Chargeback dokonywany jest na wniosek klienta, gdy złoży on stosowną reklamację w banku, w którym wydano kartę płatniczą. Jednak przed rozpoczęciem procesu przez bank, posiadacz karty powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z biurem podróży.
Źródło: BZWBK