W usłudze terminali płatniczych Credit Agricole, pieniądze ze sprzedaży bezgotówkowej trafią bezpośrednio na konto przedsiębiorcy. Jednocześnie utarg gotówkowy właściciele punktów handlowo-usługowych wpłacą bezpłatnie na rachunek. Bank nie pobierze bowiem prowizji za 5 wpłat u doradcy w miesiącu i dodatkowo prowadzi bezpłatnie najbogatszy pakiet konta.
Ponad 20 proc. przedsiębiorców przyznaje, że wyposażenie punktu usługowo-handlowego w terminal płatniczy (tzw. POS) zwiększa sprzedaż. Ostatnio, dzięki obniżonej stawce interchange, zmalały również koszty związane z usługą akceptacji kart. Propozycja terminali Credit Agricole dodatkowo obniża przedsiębiorcom koszty związane z prowadzeniem rachunku firmowego. Bank nie pobiera opłat za prowadzenie pakietu konta Symfonia Biznes, z bezpłatnymi 100 przelewami internetowymi oraz 5 wpłatami gotówki u doradcy w miesiącu. Dzięki przelewom właściciele punktów handlowo-usługowych mogą bezgotówkowo rozliczać się ze swoimi kontrahentami czy regulować swoje zobowiązania. Bezpłatne wpłaty u doradcy pozwolą przedsiębiorcą deponować utarg ze sprzedaży gotówkowej na koncie, na które też bezpośrednio trafiają pieniądze ze sprzedaży bezgotówkowej.
Klienci firmowi łatwo oszacują koszt akceptacji kart w Credit Agricole. Na podstawowe opłaty składają się: comiesięczny koszt dzierżawy uzależniony od rodzaju terminala (przez pierwsze trzy miesiące za 0 zł) oraz przejrzyście skonstruowana prowizja od każdej transakcji (zawiera w sobie interchange, opłaty na rzecz organizacji płatniczych oraz marżę agenta rozliczeniowego). Jednocześnie przedsiębiorca może mieć dodatkowy dochód z terminala.
Bezpośrednio umożliwia to usługa doładowań telefonów pre-paid, a pośrednio udostępniony przez TopCard program lojalnościowy. TopLoyality, bo tak nazywa się ten system, wyróżnia się na rynku możliwością wdrożenia nawet w niewielkim punkcie usługo-handlowym, bezpłatnym szkoleniem oraz dostępem do zarządzania poprzez stronę internetową. Przedsiębiorca (użytkownik terminala) samodzielnie może konstruować propozycje dla swoich klientów w zależności od ich potrzeb i swoich możliwości. Tym samym buduje bazę lojalnych klientów, którzy nagradzani za transakcje, będą mieli dodatkowy powód, by częściej korzystać z jego usług.
– Płatności kartowe stały się tak powszechne, że do rozpoczęcia akceptacji kart zachęcamy praktycznie każdy punkt handlowo-usługowy, który prowadzi detaliczną sprzedaż produktów lub usług. Zachęcamy także firmy, które już obecnie korzystają z terminala do sprawdzenia naszej oferty. Jesteśmy przekonani, że będziemy w stanie zaoferować bardzo konkurencyjne warunki cenowe i serwisowe. – mówi Wojciech Nowacki, dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w banku Credit Agricole.
Wspólną propozycję Credit Agricole oraz TopCard wyróżnia uproszczony i szybki proces obsługi. W pierwszym kroku, w ciągu 10 minut, doradca klienta biznesowego przygotowuje ofertę – na podstawie deklarowanych przez przedsiębiorcę informacji o rodzaju działalności, potencjalnym obrocie, liczbie oraz rodzaju terminali. Następnie z klientem kontaktuje się konsultant TopCard, który instaluje terminal oraz dopełnia na miejscu formalności (ograniczonych do minimum). Konsultant opiekuje się również klientem przez cały okres użytkowania terminala, wspiera w obsłudze oraz odpowiada za szybki serwis urządzenia.
Przedsiębiorca ma do wyboru 6 modeli urządzeń VeriFone: stacjonarnych lub bezprzewodowych, łączących się przez modem GPRS lub poprzez zwykłe łącze internetowe, dostosowanych do różnych punktów usługowo-handlowych. Każde urządzenie może generować raporty dzienne, umożliwiające sprawdzenie dziennego obrotu czy też obrotu wygenerowanego przez poszczególnych kasjerów.
W Polsce z terminali korzysta ponad 330 tys. punktów usługowo-handlowych*. Za ich główne zalety przyjmuje się zwiększenie przychodów ze sprzedaży, bezpieczeństwo transakcji, przyspieszenie obsługi i skrócenie kolejek, dzięki temu, że kasjer nie musi szukać tzw. drobnych czy sprawdzać autentyczność pieniędzy. Warto podkreślić również to, że terminal umożliwia kupowanie na kredyt. Oznacza to, że klienci, którzy nie mają akurat środków i chcą odroczyć płatność, wybiorą punkt, w którym mogą zapłacić kartą kredytową.
Zdaniem Wojciecha Wojciechowskiego, prezesa TopCard, rynek akceptacji kart w Polsce cechuje duża dynamika wzrostu i znaczący potencjał dalszego rozwoju. Taką opinię potwierdzają analizy Narodowego Banku Polskiego, według których liczba transakcji bezgotówkowych przeprowadzonych kartami wzrasta rok do roku. Porównując I kwartał 2014 r. do analogicznego w 2013 r. – liczba transakcji była wyższa o 21,1 proc., a do 2012 r. o 39,8 proc. ***
*NBP – Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego, Grudzień 2013;
** Badanie akceptacji gotówki i kart płatniczych wśród polskich przedsiębiorców, Jakub Górka, Grudzień 2012;
*** NBP – Informacja o kartach płatniczych, I kwartał 2014 r.; Czerwiec 2014 r.
Link do oferty http://www.credit-agricole.pl/male-i-srednie-firmy/akceptacja-kart/akceptacja-kart