Jak poinformowała we wtorek dyrektor departamentu komunikacji BGŻ Maria Kudelska, zmiany związane z wizualizacją zewnętrzną będą kosztowały ok. 7 mln zł. Zmiany te są elementem porządkowania systemu identyfikacji wizualnej oraz efektem realizacji strategii banku na lata 2005-2008.
W ciągu dwóch tygodni od 18 kwietnia na wszystkich szyldach i panelach 250 placówek BGŻ pojawi się nowe logo. Do końca roku zostaną wymienione ulotki i materiały reklamowe.
– Mam nadzieję, że nowe logo przyczyni się do odświeżenia naszego wizerunku i postrzegania nas jako instytucji nowoczesnej i przejrzystej, przy zachowaniu wypracowanego przez długie lata zaufania i wiarygodności – stwierdził prezes BGŻ Jacek Bartkiewicz. – W województwie lubelskim, gdzie wdrożyliśmy na próbę nową identyfikację placówek, nowe procedury i program aktywizacyjny, m.in. agresywny system premiowy, odnotowaliśmy zwiększenie sprzedaży po pierwszym kwartale o 30% – dodał prezes.
Nowa strategia banku zakłada restrukturyzację sieci oddziałów (rezygnacja z ogromnych powierzchni bankowych) oraz otworzenie 50 kolejnych placówek kosztem 27 mln zł, osiągnięcie udziału w rynku na poziomie 4,6% (na koniec ub.r. 2,4%) oraz 15-proc. zwrotu z kapitału (6,5% na koniec 2005 roku). – Choć planujemy rozbudowę sieci, nie będziemy zainteresowani zakupem oddziałów banku BPH. Nie planujemy również wejścia na giełdę. Rabobank nie jest temu przeciwny, ale, aby nastąpił debiut BGŻ-u, musieliby tego chcieć inni akcjonariusze. Na razie nie ma takich planów – powiedział prezes BGŻ.