PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBiznes coraz chętniej sięga po mobilne rozwiązania komunikacyjne

Biznes coraz chętniej sięga po mobilne rozwiązania komunikacyjne

Wiadomości 24.04.2015 (11:48)

Z badania przeprowadzonego przez analityków z firmy badawczej IDC wśród respondentów z przedsiębiorstw w USA, Wielkiej Brytanii oraz ośmiu krajach europejskich wynika, że mobilne rozwiązania komunikacyjne są chętnie wykorzystywane do usprawniania procesów biznesowych w obszarze obsługi klienta, komunikacji wewnętrznej oraz sprzedaży i marketingu.

82 procent badanych reprezentujących firmy z branży nowoczesnych technologii wskazało SMS, jako skuteczne narzędzie powiadamiania klientów, a 59 procent respondentów w Wielkiej Brytanii uważa, że komunikacja mobilna ma kluczowy wpływ na zwiększenie świadomości marki wśród klientów.


Zdaniem 72 procent ankietowanych firm komunikacja mobilna posiada istotny lub główny wpływ na relacje z klientami. Do najczęściej wskazywanych przez firmy zastosowań mobilnych rozwiązań komunikacyjnych należały m.in. przypomnienia o wizytach, informacje o aktualnym statusie zamówień, powiadomienia o przesyłkach, ofertach specjalnych oraz przypomnienia o zapłacie. Z raportu IDC wynika, że SMS-y i powiadomienia PUSH służą również jako narzędzie badania klientów. Według ustaleń analityków najczęściej takie projekty prowadzą firmy z branż takich jak media i rozrywka, usługi finansowe, turystyczna oraz ochrony zdrowia.

21 procent ankietowanych pracowników działów zarządzania zasobów ludzkich zadeklarowało w badaniu, że wykorzystuje SMS-y do komunikacji z pracownikami, 15 procent za ich pośrednictwem optymalizuje komunikację z pracownikami w terenie, natomiast 14 procent za pośrednictwem wiadomości tekstowych prowadzi działania na rzecz pracowników.

Działy Zasobów Ludzkich wykorzystują kanał mobilny, aby dostarczać pracownikom bieżących informacji, które wspierają osiąganie celów biznesowych. Firmy wykorzystują SMS-y do zarządzania pracownikami mobilnymi, monitorowania czasu pracy, prowadzenia badań ankietowych wśród pracowników, czy też uwierzytelniana logowania do systemów informatycznych. Ponadto za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych firmy przesyłają pracownikom alerty bezpieczeństwa, powiadomienia, komunikaty biznesowe.

SMS-y, powiadomienia PUSH oraz e-mail pełnią ważną rolę w obszarze marketingu i sprzedaży. 59 procent respondentów w UK uważa, że komunikacja mobilna ma istotny lub kluczowy wpływ na zwiększenie świadomości marki wśród klientów, a 69 procent respondentów w Europie jest zdania, że komunikacja mobilna w znaczący sposób wspiera wielokanałową dystrybucję usług i produktów przez Internet, katalog oraz sklep. 87 procent ankietowanych firm z branży turystycznej prowadzą pilotaż lub wprowadzają programy z obszaru marketingu mobilnego, które dotyczą promocji dla klientów.

„W badaniu przeprowadzonym przez IDC zwraca uwagę duże zainteresowanie ankietowanych firm wykorzystaniem komunikacji mobilnej w usprawnianiu procesów biznesowych. Potwierdza to nasze obserwacje polskiego rynku, gdzie coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na wdrożenie oraz integrację mobilnych rozwiązań komunikacyjnych takich jak np. SMS-y czy powiadomienia PUSH z bieżącymi procesami biznesowymi. Sfery wykorzystania komunikacji mobilnej mogą być różne od obsługi klienta, przez relacje z pracownikami po sprzedaż i marketing. W każdym z tych obszarów komunikacja mobilna ma sporo do zaoferowania. Do inwestowania w mobilne rozwiązania biznesowe firmy skłania rosnąca liczba urządzeń takich jak smartfony i tablety, których globalna sprzedaż według prognoz IDC do 2018 roku zwiększy się o 44 procent.” –powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Badanie „Exploring the Impact of Mobile Messaging on Customers, Employees, and Operations” zostało przeprowadzone przez firmę badawczą IDC w 2014 roku na grupie 600 respondentów z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych oraz ośmiu krajów w Europie i Azji. Ankietowani reprezentowali firmy z następujących branż m.in. motoryzacyjna, FMCG, edukacyjna, finansowa, ochrony zdrowia, technologiczna, media i rozrywka, transportowa i logistyczna. Uczestnicy badania pochodzili ze wszystkich części organizacji w firmach zatrudniających powyżej 500 pracowników włączając działy: obsługi klienta, HR, IT/Bezpieczeństwo, logistyka, sprzedaż i marketing.

***

O firmie Infobip

Infobip jest globalnym dostawcą usług komunikacji mobilnej oraz narzędzi umożliwiających dokonywanie płatności mobilnych. Firma obsługuje ponad 120 tysięcy klientów biznesowych w ramach sieci 29 oddziałów rozmieszczonych na 6 kontynentach. Wszystkie rozwiązania Infobip adresowane do operatorów mobilnych oraz przedsiębiorstw rozwijane są w całości wewnątrz firmy. Dzięki temu Infobip dysponuje kompletnym portolio rozwiązań potrzebnych do utworzenia w pełni funkcjonalnego, efektywnego systemu komunikacji mobilnej. Z zaangażowaniem i pasją pokonujemy bariery i pomagamy operatorom mobilnym znaleźć się w centrum łańcucha wartości.

Misja firmy i filozofia jej działania zbudowana jest wokół strategicznych partnerstw z operatorami mobilnymi, którym zapewniamy kompletne rozwiązania – produkty, ekspertyzy oraz kompleksowe wsparcie. Celem naszej współpracy jest zwiększenie przychodów operatorów na nieustannie zmieniającym się rynku usług mobilnych.

Kontakt dla mediów:

Marcin Dulnik

In Fact PR – Agencja Public Relations
// ‚+’'+e+''+''); // ]]>

marcin.dulnik at infactpr dot pl

mobile: 660 722 822

tel. 660722822

Infobip sp. z o. o. | ul. Mokotowska 4/6 | 00-641 Warszawa | +48 664 500 055

2015-04-24
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców