Klienci stacji paliw pod marką ORLEN mogą już płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze BLIKIEM, korzystając z aplikacji ORLEN VITAY. Taki sposób zakupu paliw zwiększa bezpieczeństwo w czasie pandemii. Mobilne płatności za paliwa bezpośrednio przy dystrybutorze dostępne są na wszystkich 1800 stacjach własnych i franczyzowych ORLEN w Polsce.
Obecnie, w związku z zagrożeniem koronawirusem SARS CoV-2 możliwość zapłacenia za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Cała transakcja odbywa się całkowicie bezdotykowo oraz nie wymaga odchodzenia od pojazdu.
Klienci korzystający z aplikacji ORLEN VITAY mogą teraz realizować płatności BLIKIEM. W aplikacji wdrożone zostało rozwiązanie One Click BLIK, co oznacza, że tylko pierwsza transakcja w ORLEN VITAY wymaga podania kodu BLIK. Po zapamiętaniu jej jako zaufanego źródła przy wszystkich kolejnych płatnościach wystarczy już tylko akceptować transakcję w swojej aplikacji mobilnej banku, bez konieczności każdorazowego przepisywania kodu. Użytkownik widzi oczywiście kwotę do zapłacenia oraz odbiorcę płatności, ma więc całkowitą kontrolę nad wydatkami.
– Klienci cenią sobie możliwość płacenia BLIKIEM wszędzie tam, gdzie chcą. Dlatego każdego dnia pracujemy nad tym, aby nasze rozwiązanie było jak najbardziej powszechne. Dotyczy to także aplikacji mobilnych naszych partnerów – takich jak PKN ORLEN. Nie każdy jest przekonany do tego, aby przypisywać kartę płatniczą jako źródło pieniędzy na stałe w tego typu aplikacjach. Z BLIKIEM ten problem znika. Aby zapłacić, nie trzeba podawać żadnych danych. Wystarczy po prostu skorzystać z BLIKA, którego znajdziemy w aplikacji mobilnej banku – mówi Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. – Gorąco zachęcamy do płacenia całkowicie bezdotykowo wszędzie tam, gdzie tylko jest to możliwe – dodaje.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, Nest Banku, Banku Pocztowego, Banku BPS wraz zrzeszonymi Bankami Spółdzielczymi oraz Banku SGB wraz zrzeszonymi Bankami Spółdzielczymi.
Źródło: PSP