Klienci Poczty Polskiej coraz chętniej korzystają z wygodnej i bezpiecznej metody płatności BLIK zarówno w placówkach pocztowych, jak i opłacając przesyłki u kurierów spółki. W porównaniu z 2021 r., w roku bieżącym liczba takich mobilnych transakcji wzrosła aż o 60%.
Metoda płatności bezgotówkowych BLIK staje się coraz popularniejsza na rynku. Klienci doceniają łatwość dokonywania transakcji, a także ich bezpieczeństwo w porównaniu z konwencjonalnymi kartami płatniczymi. Poczta Polska, wychodząc naprzeciw preferencjom konsumentów, także udostępniła w swojej sieci placówek możliwość płatności BLIKiem. Spółka zapewniła kurierom wyposażenie w terminale obsługujące tę coraz popularniejszą metodę transakcji bezgotówkowych.
– Poczta Polska od dłuższego czasu konsekwentnie przełamuje stereotyp firmy, która zamyka się na nowinki technologiczne. Z naszego szerokiego i stale rozwijanego wachlarza udogodnień coraz chętniej korzystają Klienci. BLIK to bez wątpienia wygodna, bezpieczna i szybka metoda płatności. Dzięki wyposażeniu naszych placówek oraz kurierów w nowoczesne terminale, Klienci nie muszą już szukać w portfelu karty czy liczyć gotówki, żeby opłacić swój zakup. Wystarczy smartfon z odpowiednią aplikacją, kilka kliknięć i gotowe! – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
W porównaniu do 2021 r., liczba płatności BLIKiem w placówkach pocztowych oraz u kurierów wzrosła aż o ok. 60%.
BLIK to uruchomiony w lutym 2015 r. jeden z popularniejszych systemów płatności mobilnych w Internecie. Za rozwój przedsięwzięcia odpowiada Polski Standard Płatności, zaś powstało ono dzięki współpracy polskich banków. BLIK umożliwia płatności zbliżeniowe czy przelewy na telefon, również poza granicami Polski. W pierwszym kwartale 2022 liczba transakcji w bankomatach wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku o 42%. i było ich 10,2 mln. Wypłaty i wpłaty w bankomatach stanowią obecnie 4,1% wszystkich transakcji BLIK-iem.
Źródło: Poczta Polska