Polski Standard Płatności rozszerza możliwości realizacji transakcji, proponując nową, błyskawiczną metodę płatności za zakupy w internecie. Teraz zapłacimy BLIKIEM na ekranie komputera, tabletu lub smartfona za pomocą jednego kliknięcia. Jako pierwsi „Zakupy bez kodu” będą mogli robić klienci Banku Millennium.
Nowa usługa sprawia, że płatności BLIKIEM stają się jeszcze łatwiejsze, a kod BLIK otrzymuje nową funkcjonalność – powiązanie urządzenia mobilnego, sklepu internetowego, bądź przeglądarki z bankową aplikacją mobilną użytkownika.
Jak to działa? Przy dokonywaniu płatności BLIKEM w sklepie internetowym w aplikacji mobilnej banku dostajemy zaproszenie do zapamiętania sklepu lub przeglądarki internetowej. Jeśli skorzystamy z zaproszenia, następnym razem przy dokonywaniu płatności BLIKIEM w sklepie internetowym, wystarczy wybrać BLIKA i zatwierdzić płatność w aplikacji mobilnej banku. Jeżeli nie zaakceptujemy zaproszenia, przy każdej kolejnej płatności nadal będziemy wpisywali kod BLIK.
Niezależnie od tego, każda transakcja wymaga autoryzacji kodem PIN w aplikacji mobilnej banku. Ta sama aplikacja daje użytkownikowi możliwość zmiany i edycji wcześniej zapamiętanych sklepów, przeglądarek, a w dalszej perspektywie także i urządzeń.
–Od początku priorytetem BLIKA jest dostarczanie szybkich, wygodnych i przede wszystkim bezpiecznych płatności. Dziś system BLIK udostępnia nowoczesną technologię zwaną „Zakupy bez kodu” w oparciu o bankowość mobilną. Silna i wygodna autoryzacja kodem PIN daje szerokie możliwości obsługi płatności w dynamicznie rosnącym i nieustannie przeobrażającym się segmencie e-commerce. Cieszymy się, że Bank Millennium jest pierwszym bankiem uruchamiającym to rozwiązanie dla swoich Klientów iże już wkrótce Klienci pozostałych banków-uczestników naszego systemu będą mogli dokonywać płatności korzystając z naszego rozwiązania,mówi Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.
– Dzięki dynamicznemu rozwojowi płatności internetowych nasiKlienci zyskują możliwość płacenia za zakupy dosłownie jednym kliknięciem na smartfonie. Tego typu nowoczesne rozwiązania zapewniają polskiemu sektorowi bankowemu pozycję jednego z najbardziej rozwiniętych pod względem technologicznym na świecie. Bank Millennium z wielkim zaangażowaniem wspiera Polski Standard Płatności w rozwijaniu systemu BLIK, który jest obecnie najwygodniejszym i najszybszym sposobem płacenia za zakupy, mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
„Zakupy bez kodu” to kolejna funkcjonalność, która ułatwia dokonywanie płatności BLIKIEM, z którego w tej chwili korzystają klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku (oraz Orange Finanse), PKO Banku Polskiego (oraz Inteligo), Getin Noble Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. Ponad 2 miliony osób aktywowało BLIKA w swoich aplikacjach bankowych. Od momentu gdy system został uruchomiony dokonano nim ponad 6 milionów transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 162 tysiącach terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych obsługiwanych przez eService, First Data i PayTel oraz w większości sklepów internetowych za pośrednictwem działających w Polsce agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayU, czy First Data. BLIK to także wygodna i bezpieczna wypłata gotówki z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (w sieci Euronet, Planet Cash oraz banków-uczestników systemu) oraz płatności bezpośrednio na numer telefonu w usłudze P2P (w tej chwili jest to możliwe w ING Banku Śląskim, Banku Millennium, Banku Zachodnim WBK, mBanku i PKO Banku Polskim).