W BNP Paribas coraz więcej produktów tworzonych jest w oparciu o metodyki zwinne. W związku z deficytem specjalistów z obszaru agile, bank zdecydował wyszkolić własnych. Akademia Product Ownera rusza już 5 września, a zgłosić może się każdy pracownik banku.
– Coraz więcej spośród naszych produktów i usług jest rozwijanych w agile’u. Potrzebujemy najlepszych specjalistów i mamy głębokie przekonanie, że wśród nas są osoby z potencjałem, by się takimi stać – tłumaczy Piotr Widacki, dyrektor Zarządzający Pionu Transformacji Cyfrowej w Banku BNP Paribas. – Akademia Product Ownera to krok w kierunku poszerzenia własnych kompetencji, być może nawet przebranżowienia, pozbawiony ryzyka, które się z tym zazwyczaj wiąże. Kandydaci pozostają na dotychczasowych stanowiskach i nie ponoszą kosztów szkolenia. Sukces zależy wyłącznie od ich pracy– dodaje.
Product Owner to osoba odpowiedzialna za rozwój produktu. To ona kreuje wizję i jest motorem napędowym wszelkich działań związanych z produktem. Karierę Product Ownera najłatwiej będzie rozpocząć analitykom biznesowym, opiekunom procesów czy product managerom, ale próbować może każdy – w trakcie naboru do Akademii nie będzie bowiem wymagane żadne doświadczenie z obszaru agile.
Pierwsza edycja Akademii startuje już 5 września i potrwa cztery miesiące. Nauka będzie odbywała się w ramach czterech, jednodniowych zjazdów. Każdy uczestnik otrzyma dedykowanego mentora – doświadczoną osobę z Agile Center, z którym będzie pozostawać w stałym kontakcie. Uczestnicy Akademii będą także uczestniczyć w Gildii Product Ownerów. Po ukończeniu Akademii, uczestnik pozostanie zatrudniony w swoim dotychczasowym dziale, aktywnie uczestnicząc w jego transformacji agile.
Akademia jest szansą nie tylko dla ambitnych pracowników, którzy chcieliby spróbować swoich sił w nowej, przyszłościowej roli. Każdy przełożony, posiadając w swoim zespole absolwenta Akademii zwiększa swoje szanse na prawidłową implementację frameworku scrumowego, a co za tym idzie – łatwiejsze przystosowanie do pracy w modelu agile.
Więcej informacji i program Akademii https://www.bnpparibas.pl/startupy/product-owner
Akademia Product Ownera to po Akademii UX trzecia nowa inicjatywa dedykowana pracownikom banku przez Pion Cyfrowej Transformacji. Czwartym nowym przedsięwzięciem – tylko z ostatnich dwóch miesięcy – jest Akademia PSD2, w ramach której bank – we współpracy z wybranymi fintechami – zamierza wypracować nowe usługi lub produkty w oparciu o możliwości jakie daje dyrektywa PSD2.
Źródło: BNP Paribas