Pierwsze w Polsce narzędzie monitoringu mediów społecznościowych objęło swoim zasięgiem Facebooka. W reakcji na wzrost popularności portalu twórcy BrandoMetru wprowadzili do monitorowanych zasobów treści udostępniane publicznie, wygenerowane przez jego polskich użytkowników.
BrandoMetr na bieżąco analizuje i udziela informacji o tym kto, co, kiedy i w jakich okolicznościach, powiedział na temat danej marki w polskim internecie. Swoim zasięgiem obejmuje prawie 600 tysięcy blogów, serwisy społecznościowe, największe polskie fora internetowe i grupy dyskusyjne oraz mikroblogi. Wszystko to w czasie zbliżonym do rzeczywistego, co znacznie ułatwia „trzymanie ręki na pulsie”. Umożliwia podjęcie natychmiastowej rekacji np. w sytuacji kryzysowej, pozwala śledzić co konsumenci mówią o konkurencji, a także pomaga mierzyć efekty działań marketingowych. Narzędzie dzięki feedbackowi kilkuset użytkowników testowych od grudnia 2009 przechodziło gruntowne zmiany i usprawnienia.
Nieustannie wdrażane są innowacje w reakcji na potrzeby użytkowników- mówi Tomasz Olejnik, brand manager BrandoMetr.pl. Ostatnio wprowadzone funkcjonalności to automatyczne określanie tonu wypowiedzi z podziałem na negatywny, neutralny i pozytywny, filtrowanie wyników ze względu na rodzaj źródła, wygodny eksport danych do zewnętrznych plików oraz przydatne statystyki. Zmieniony został także model korzystania z usługi – teraz narzędzie jest każdorazowo konfigurowane dla konkretnego klienta. Pozwala to na optymalizację mechanizmów monitorujących, eliminację wyników niepożądanych oraz dodanie monitorowanych źródeł na życzenie klient. Ma to na celu zapewnienie maksymalnej skuteczności. – dodaje Olejnik.
Zainteresowane firmy mogą skorzystać z bezpłatnego, siedmiodniowego dostępu do wersji demonstracyjnej.
Facebook i inne media społecznościowe cieszą się dużym zainteresowaniem firm, które coraz częściej decydują sie na prowadzenie w nich kampanii. Eksperci zgodnie twierdzą, że planując działania w tym obszarze należy wyjść od dokładnego zbadania tego, jak marka jest postrzegana przez konsumentów.Odpowiedzi na to pytanie może udzielić właśnie Brandometr, dostarczając szczegółowy raport o obecnym stanie marki w social mediach.Narzędzie dedykowane jest brand managerom, działom marketingu, obsługi klienta oraz R&D w firmach, ale także firmom konsultingowym, agencjom PR i marketingowym.
Źródło: BrandoMetr.pl