Z danych za pierwsze półrocze 2006 roku wynika, że liczba użytkowników bankowości internetowej zwiększyła się prawie dwukrotnie od 2002 roku. Obecnie 16,9 milionów dorosłych Brytyjczyków – tj. prawie jedna trzecia – korzysta z usług finansowych online. Natomiast liczba osób korzystających z telefonicznego kanału kontaktu z bankiem zmalała do 15,4 milionów w pierwszej połowie 2006 roku z 16 milionów osób w tym samym okresie poprzedniego roku. Okazało się, że każdego dnia jedna z pięciu osób posiadających rachunek internetowy loguje się na swoje konto, w porównaniu do 1 z 13 osób cztery lata temu.
Dwie trzecie Internautów posiadających bankowe rachunki internetowe loguje się na nie co najmniej raz w tygodniu. Znacząca większość (ok. 90%) klientów bankowości internetowej dokonuje również zakupów przez Internet, z tego 84% osób używa rachunków internetowych do dokonywania płatności i przelewów elektronicznych. Wzrost wykorzystania usług bankowości internetowej jest zauważalny we wszystkich grupach wiekowych, jednak przede wszystkim wśród młodszych klientów w wieku 16-24 lata. Wzrost popularności bankowości internetowej w tej grupie wiekowej jest coraz szybszy, jeżeli weźmiemy pod uwagę cztery ostatnie lata.