BPCC jest wiodącą międzynarodową izbą handlową, a jej firmy członkowskie stanowią ponad 25% kapitału zainwestowanego w Polsce. „Naszym priorytetem będzie zachęcanie firm zrzeszonych w BPCC do prowadzenia działalności zgodnej z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu. Chcemy współpracować z FCSR, która jest czołową organizacją zajmującą się obszarem CSR w Polsce i połączyć z nią siły w działaniach na rzecz inicjatyw na styku biznesu i społeczeństwa, mających prawdziwe znaczenie. Dostrzegamy wiele zbieżności pomiędzy obiema organizacjami” – mówi Martin Oxley, Dyrektor Generalny BPCC.
FCSR rozpoczyna piąty rok służby na rzecz polskiego środowiska biznesowego i polskich obywateli. FCSR jest Fundacją zrzeszającą firmy, które nie tylko mówią o korporacyjnej odpowiedzialności, ale też swoim odpowiedzialnym działaniem dają przykład innym. Fundacja łączy siły wszystkich 82 firm członkowskich, aby zaspokoić potrzeby jednych z najbardziej potrzebujących dzieci w Polsce. Od czasu powstania, FCSR dostarczyła 2,5 miliona ciepłych posiłków najbardziej potrzebującym. Obecnie, Fundacja co miesiąc przekazuje 60 tysięcy ciepłych posiłków 3 tysiącom głodnych dzieci z 15 polskich szkół w północno-zachodniej Polsce (w regionie umownie nazywanym przez Fundację PromiseLand).
Zdając sobie sprawę z wartości, jakie płyną ze współpracy obu organizacji, FCSR i BPCC będą promować wspólne interesy i działania w następujący sposób:
– Sponsorować wspólne działania, takie jak seminaria, spotkania, wydarzenia towarzyskie i inne związane z CSR.
– Zapraszać i gościć przedstawicieli Organizacji Partnerskiej podczas zwykłych i wyjątkowych biznesowych i społecznych wydarzeń.
– Zachęcać członków do udziału w działaniach drugiej Organizacji Partnerskiej.
– Za pośrednictwem m.in. informacji prasowych, magazynów, newsletterów, mediów zawiadamiać członków Fundacji i Izby oraz szeroko pojęte środowisko biznesowe o wadze odpowiedzialności społecznej korporacji oraz o związku pomiędzy obiema Organizacjami Partnerskimi.
Ogłaszając partnerstwo zawiązane z BPCC, Prezes FCSR, Dr William C. Chasey powiedział: „Wraz z Martinem Oxleyem jesteśmy przekonani, że biznes może być motorem pozytywnych zmian społecznych. W poszukiwaniu metod wypełniania zobowiązań wobec społeczeństwa chcemy prowadzić otwarty dialog i opracować plan działania z liderami biznesowymi. Tym samym deklarujemy potrzebę kierowania się moralnymi zasadami w biznesie. Bez nich stabilne relacje biznesowe i zrównoważona światowa społeczność są niemożliwe. To właśnie dlatego chcielibyśmy nawiązać partnerskie relacje z jak największą liczbą firm i organizacji.
Pragniemy być cennym źródłem informacji na temat CSR dla polskiego środowiska biznesowego. Wierzymy, że możemy stać się przykładem dla świata biznesu. Planujemy podjąć współpracę także z innymi organizacjami i izbami handlowymi. Jestem przekonany, że w Polsce jest wiele instytucji, które chętnie pomogą nam w promowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu”.
W celu upamiętnienia rozpoczęcia przełomowej współpracy pomiędzy obydwiema organizacjami, prezes Martin Oxley wygłosi krótkie przemówienie przed prezesami zarządów firm należących do Fundacji podczas corocznego spotkania CEO Breakfast, które odbędzie się 26 września w Hotelu Bristol w Warszawie. Podczas spotkania, Zarząd BPCC przyjmie „Złotą Pieczęć Aprobaty” (Gold Seal of Approval) dla Społecznie Odpowiedzialnej Izby Handlowej.