BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie zostało nagrodzone tytułem Przyjaznej Firmy Ubezpieczeniowej. Gazeta Bankowa wyróżniła w ten sposób firmy, które realizują strategię nastawioną na jak najlepszą jakość obsługi klienta w trakcie trwania ubezpieczenia, podczas likwidacji szkody oraz wypłaty świadczeń lub odszkodowań. Ponadto oba Towarzystwa BZ WBK-Aviva – spółka życiowa i ogólna otrzymały wyróżnienie za prowadzenie otwartej komunikacji z rynkiem.
Organizatorzy podkreślają, że organizując konkurs „Jakość obsługi posprzedażowej klientów zakładów ubezpieczeń” zależało im nie tylko na uhonorowaniu podmiotów, dla których ubezpieczeni są rzeczywiście najważniejsi, ale także przekazaniu informacji, że towarzystwa działające w Polsce dokładają wielu starań, aby ubezpieczeni czuli się i rzeczywiście byli bezpieczni.
– To dla nas bardzo ważne wyróżnienie, które nagradza nasze wysiłki w zakresie dostarczania klientom jak najwyższej jakości obsługi – komentuje Krzysztof Charchuła, prezes zarządu Towarzystw Ubezpieczeń BZ WBK-Aviva. – Cały czas usprawniamy nasze procesy obsługi klienta, szczególnie w procesach likwidacji szkód. Inwestujemy w rozwój systemów informatycznych wspierających obsługę klienta. Dokładamy wszelkich starań, aby Warunki Ubezpieczeń sformułowane były w sposób przyjazny. Realizujemy cykliczne badanie satysfakcji klienta pozwalające na diagnozę poziomu zadowolenia klientów po procesie roszczeniowym. Na bieżąco monitorujemy też sugestie naszych klientów, eliminując na ich podstawie występowanie słabych punktów. Mam nadzieję, że wyróżnienie będzie dla naszych obecnych i potencjalnych klientów świadectwem, że jesteśmy firmą dbającą o ich satysfakcję i godną zaufania – dodaje.
Konkurs zorganizowany został po raz drugi. Brane w nim pod uwagę były dane z okresu od 1 lipca 2010 do 30 czerwca 2011 roku. Za najlepsze uznano te towarzystwa, które zdobyły najwięcej punktów ze wszystkich trzech kategorii danych wejściowych (informacje od Rzecznika Ubezpieczonych, informacje od ubezpieczycieli, ocena Jury). Partnerami merytorycznymi konkursu są Rzecznik Ubezpieczonych oraz firma konsultingowa PwC (dawniej PricewaterhouseCoopers), która przygotowała metodologię konkursu.
To nie pierwsze wyróżnienie, jakie otrzymały w tym roku Towarzystwa Ubezpieczeń BZ WBK-Aviva. Spółki nagrodzone zostały także godłem ogólnopolskiego programu certyfikującego „Firma Przyjazna Klientowi”.
Źródło: BZ WBK-Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń