Po bankowości internetowej, celem Banku Zachodniego WBK stają się smartfony i tablety. W ciągu najbliższych miesięcy bank zamierza zaprezentować nowe rozwiązania bankowości mobilnej, które mają przyciągnąć jak podkreśla prezes banku setki tysięcy nowych klientów.
Na jesień BZ WBK zapowiada odsłonę nowych usług dla użytkowników smartfonów i tabletów. Na szczegóły trzeba poczekać, ponieważ trwają jeszcze nad nimi prace.
– Coraz bardziej kładziemy nacisk na to, jak będzie wyglądała bankowość przyszłości. Już nie tylko na tą internetową, ale też mobilną – informuje Mateusz Morawiecki, prezes Banku Zachodniego WBK.- Chcemy rozwijać mocno całą funkcjonalność bankowości mobilnej. To jest też kolejna rzecz, o której na pewno będzie głośno w kontekście BZ WBK. –
Już dziś bank udostępnia swoim klientom aplikację bankowości mobilnej BZWBK24 mobile na pięć najpopularniejszych platform: Android, BlackBerry, iPhone, Symbian oraz Windows Mobile. Jak zapewnia prezes, jest to jedna z najszerszych ofert bankowości mobilnej na rynku. Dzięki niej klienci mogą wykonywać operacje bankowe (jak np. sprawdzić stan salda, przelać pieniądze, spłacić kartę kredytową, założyć lokatę) w dowolnym miejscu, o dowolnej porze za pośrednictwem urządzeń mobilnych jak telefony komórkowe, smartfony czy tablety.
– W perspektywie kilku najbliższych miesięcy zaproponujemy rynkowi kolejne ciekawe rozwiązania bankowości mobilnej na smartfonach i tabletach. Myślę, że dzięki temu przyciągniemy kolejne setki tysięcy klientów – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mateusz Morawiecki.
Bank oferuje klientom specjalne nalepki pozwalające na płacenie za pomocą telefonu, kluczyków od samochodów, zegarka itp.
– To jest element promocyjny, bo na tym jeszcze za dużo nie zarabiamy, a i klienci niezbyt chętnie z takich nowinek korzystają. Raczej staramy się poprzez to pokazać, że jesteśmy cały czas w czołówce banków nowoczesnych i innowacyjnych – podkreśla Mateusz Morawiecki.
Na dziś oprócz inwestycji w innowacyjność, głównym zadaniem stojącym przed BZ WBK jest fuzja z Kredyt Bankiem.
– Ujednolicenie marki nastąpi we wrześniu 2013 roku, czyli już za kilka miesięcy. W tym czasie chcemy zmienić wszystkie oznakowania oddziałów byłego Kredyt Banku. Nad wszystkimi oddziałami będziemy mieli logo i nazwę BZ WBK. Ten proces zakończy się we wrześniu, na początku października. Również wtedy będziemy mieli jednolitą ofertę produktową dla wszystkich nowych klientów – zapowiada Mateusz Morawiecki.
/ newseria.pl