Przejrzysta i nowoczesna oferta za rozsądną cenę – pod takim motto przebiegła VIII edycja Konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców, przedsięwzięcia, które dla wielu banków i ich oddziałów stało się oczywistym elementem ich strategii w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw. Godło promocyjne Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców to dobra rekomendacja dla firm. Wskazuje banki i oddziały bankowe oferujące zestaw produktów i usług możliwie najbardziej odpowiadający bieżącym potrzebom i specyfice sektora MŚP.
W roku 2006 ocenie konkursowej poddało się 5 banków komercyjnych, 18 banków spółdzielczych i 70 oddziałów bankowych. Poza informacjami nadesłanymi przez same banki organizatorzy konkursu do ich oceny wykorzystali także wywiady i badania wśród przedsiębiorców. Audytorzy odbyli 132 bezpośrednie wizyty w bankach i oddziałach bankowych. Równolegle przeprowadzane były badania
opinii klientów banków, w których przedsiębiorcy oceniali 20 najważniejszych aspektów współpracy z obsługującą ich placówką bankową. W tym roku odrębnie były analizowane opinie klientów, którzy preferują osobiste kontakty z bankiem oraz tych, którzy korzystają głównie z bankowości elektronicznej.
Zdaniem organizatorów Konkursu: to właśnie bezpośredni kontakt i spojrzenie na placówkę bankową z perspektywy klienta pozwoliły wskazać banki faktycznie przyjazne małym i średnim przedsiębiorstwom.
Przez kolejny rok banki i oddziały, które uzyskały prawo posługiwania się godłem Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców lub Złoty Oddział – Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców będą promować swoją ofertę posługując się wizerunkiem jabłka. Pozytywne skojarzenia wydają się być jak najbardziej na miejscu.