Sukces Carbon Design S.A. polega między innymi na umiejętnym wpisaniu się w najnowsze światowe trendy technologiczne. Spółka wytwarza produkty z wykorzystaniem innowacyjnych technologii kompozytowych bazujących na włóknach węglowych, kevlarowych i bazaltowych. Dzięki temu produkty Carbon Design S.A. w stosunku do powszechnie znanych na rynku charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością i lekkością. W produkcji najbardziej zaawansowanych samochodów, łodzi czy sprzętu sportowego, coraz częściej odchodzi się od tradycyjnych materiałów zastępując je kompozytami. Tendencja ta, zapoczątkowana w przemyśle lotniczym i sportach samochodowych Formuły 1, zdobywa coraz większe uznanie również wśród mniej profesjonalnych użytkowników. Na świecie i w Polsce jest coraz więcej odbiorców gotowych zapłacić wyższą cenę za posiadanie produktu wykonanego z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii kompozytowych.
Wiedza i umiejętności polskich inżynierów z Carbon Design S.A. zostały docenione na całym świecie głównie dzięki doskonałym wynikom niepełnosprawnych sportowców. Rowery Carbon Design S.A. napędzane siłą rąk, tzw. handbike, odnoszą znaczące sukcesy na najważniejszych imprezach sportowych świata. Spółka produkuje sprzęt rowerowy również dla bardzo szerokiej grupy osób niezwiązanych ze sportem wyczynowym. Wśród nich znajdują się zarówno osoby niepełnosprawne, dla których przeznaczona jest produkcja trójkołowych handbike’ów rehabilitacyjnych, jak również użytkownicy pełnosprawni, którzy szukają najnowocześniejszego sprzętu do rekreacji produkowanego zgodnie z aktualnymi światowymi trendami. Dla takich odbiorców Carbon Design S.A. przygotował ofertę nowoczesnych rowerów poziomych. Spółka oferuje poza tym produkcję sprzętu użytkowego: pojazdów reklamowych, riksz i innych nietypowych wehikułów napędzanych siłą rąk lub nóg oraz alternatywnymi źródłami energii.
Drurą kluczową dziedziną działania Carbon Design S.A. jest motoryzacja. Spółka jest jednym z niewielu polskich przedsiębiorstw wytwarzających elementy z włókien węglowych dla tej właśnie branży. Realizowała dotychczas projekty dla indywidualnych klientów, posiadających ekskluzywne samochody takich marek jak: Porsche, Ariel Atom i Chevrolet Corvette. Jednak w ofercie firmy na bieżąco pojawiają się również kolejne produkty do samochodów popularnych. Większość przeznaczona jest na zyskowny i szybko rozwijający się rynek elementów do tuningu. Ponadto spółka została wybrana na poddostawcę części do pierwszego w Polsce supersamochodu zaprojektowanego przez Veno Automotive S.A. Auto ma mieć moc rzędu 350-700 KM i prędkość maksymalną wynoszącą 300-330 km/h w zależności od wersji. Elementy nadwozia w podstawowym wyposażeniu mają być wykonane z włókna szklanego, a w droższej wersji z karbonu. Również we wnętrzu przewidziano zastosowanie produktów z kompozytów węglowych. Obecnie Carbon Design stara się również o kontrakty u największych światowych firm motoryzacyjnych i tuningowych.
Głównym akcjonariuszem Carbon Design S.A. jest Veno S.A., która posiada 58,36% udziału w kapitale zakładowym (na początku tego roku Veno S.A. odniosła spektakularny sukces, znacząco dając zarobić inwestorom w dniu swojego debiutu na NewConnect – kurs odniesienia na pierwszą sesję wynosił 0,20 zł, zaś kurs otwarcia wyniósł aż 4,00 zł). Drugim znaczącym udziałowcem Carbon Design S.A. jest Blumerang PRE IPO S.A. (18,68%).
Spółka zaczęła działalność w sierpniu 2007 roku. Po pierwszych 12 miesiącach jej przychody netto ze sprzedaży sięgnęły 761 413,52 zł przy stracie netto wynoszącej 493 828,91 zł. Ujemny wynik finansowy to efekt inwestycji w dopracowanie technologii kompozytowych, zaprojektowanie i przygotowanie prototypów i produktów z włókien węglowych, a także zakup najnowocześniejszego sprzętu do wsparcia produkcji: trójwymiarowego skanera laserowego i najlepszego oprogramowania inżynierskiego. Spółka prowadzi również usługi projektowe w oparciu o własne profesjonalne licencje SolidCam i SolidWorks. Jednak największym potencjałem Carbon Design S.A. są ludzie, wśród których każdy jest specjalistą w swojej dziedzinie, nierzadko będąc absolwentem renomowanej Politechniki Warszawskiej.