Zmiana polega na przejściu od zarządzania w skali krajowej do modelu regionalnego. Polska w tym podziale została włączona do obszaru Europy Wschodniej i Centralnej oraz krajów Wspólnoty Niepodległych Państw i Turcji. Dyrektorem ds. Zarządzania Relacjami z Klientami całego tego regionu (Regional Customer Management Leader) został mianowany Ireneusz Hytroś, dotychczasowy Dyrektor Działu Asysty Technicznej Oracle Polska.
„Centralizacja usług serwisowych na szczeblu regionu pozwoli na lepsze zrozumienie potrzeb naszych klientów, łatwiejsze wprowadzanie nowych serwisów i usług, a także wpłynie na lepszą obsługę dużych korporacji, zwłaszcza międzynarodowych. Pozytywnym efektem wprowadzonej zmiany zarządzania będzie także szansa wymiany doświadczeń pomiędzy krajami i globalne wprowadzanie najlepszych praktyk biznesowych wypracowanych w poszczególnych państwach regionu” – mówi Ireneusz Hytroś.
Działalność Asysty Technicznej Oracle w jej nowej organizacji będzie się odbywała w trzech głównych obszarach biznesowych:
• sprzedaż i odnawianie usług asysty technicznej w wersji standardowej oraz odmiany zaawansowanej, zwanej APS (Advanced Product Services);
• zarządzanie relacjami z klientami, w czym zawiera się także dbałość o jakość obsługi klienta oraz badanie stopnia zadowolenia klientów;
• dostarczanie usług zaawansowanych i outsourcing wszystkich usług serwisowych Oracle.
Globalizacja usług serwisowych wpłynie na znaczne poprawienie ich jakości, przynosząc takie zalety jak np. spójna definicja i dostarczanie usług, aby ich funkcjonalność i jakość były takie same we wszystkich krajach regionu. Scentralizowana Asysta Techniczna będzie także dostarczała więcej niż dotychczas usług doradczych w zakresie doboru rozwiązań Oracle, optymalnych w przypadku każdej konkretnej instalacji.
„Chcemy wprowadzić bardzo aktywne podejście w relacjach z klientami, poświęcić dużo czasu na ich edukację w kwestiach sposobu korzystania z naszych usług, a zwłaszcza posługiwania się bazą wiedzy zgromadzoną w portalu MetaLink. W swojej nowej funkcji będę zajmował się także ujednoliceniem strategii działania, budowaniem infrastruktury działu, dostarczaniem odpowiednich narzędzi dla ekspertów, czy monitorowaniem postępu w budowaniu relacji z klientami. Oczywiście moja funkcja Dyrektora Asysty Technicznej w polskim oddziale Oracle pozostaje bez zmiany” – dodaje Ireneusz Hytroś.