PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościChatboty od Mastercard: automatyczni asystenci usprawnią obsługę klienta w internecie

Chatboty od Mastercard: automatyczni asystenci usprawnią obsługę klienta w internecie

Wiadomości 26.10.2016 (10:34)

Mastercard poinformował o swoich planach zaoferowania bankom i akceptantom płatności platformy tzw. chatbotów, czyli automatycznych asystentów opartych na sztucznej inteligencji. Dzięki nim konsumenci będą mogli realizować transakcje, zarządzać finansami oraz dokonywać zakupów przy użyciu czatów i komunikatorów internetowych czy SMS-ów.

Jak wynika z badań agencji Gartner, do końca 2016 r. prawie 2 miliardy transakcji sprzedaży online zostaną przeprowadzone z pomocą mobilnych, automatycznych asystentów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Mastercard opracuje boty dla swoich partnerów (akceptantów płatności i banków), które pozwolą im na komunikację z konsumentami przy użyciu czatów i komunikatorów internetowych. Taki bot umożliwi przeprowadzenie rzeczywistego dialogu z klientem, zapewni mu spersonalizowaną i bezproblemową obsługę, a także będzie mógł oferować dostosowane do kontekstu oferty, w tym zniżki czy inne bonusy.

„Jesteśmy przekonani, że oparta na sztucznej inteligencji konwersacja pomiędzy firmą a jej klientem może zapewnić lepszą obsługę w tych miejscach i na tych platformach, które już teraz cieszą się zainteresowaniem” – powiedziała Kiki Del Valle, wiceprezes ds. programu Commerce for Every Device w Mastercard. „Nasze laboratoria już od jakiegoś czasu testują możliwości integracji kluczowych produktów i usług Mastercard z różnymi platformami komunikacji z konsumentami. Obecnie wchodzimy w nową fazę testów, w ramach której opracowujemy boty zdolne do rozmowy, w naturalny sposób włączające się do codziennego życia konsumentów. Rozwiązanie takie ułatwi naszym partnerom wprowadzenie bardziej konwersacyjnego podejścia do obsługi klienta”.


Bot Mastercard dla banków


Bot Mastercard dla banków umożliwi rozszerzenie usług Mastercard na nowe platformy komunikacji elektronicznej, co ułatwi konsumentom dostęp do informacji i podejmowanie codziennych decyzji finansowych. W fazie pilotażowej Mastercard współpracuje z firmą Kasisto, która opracowuje rozwiązania w postaci wirtualnych pomocników i inteligentne boty dla branży usług finansowych i jest uczestnikiem programu akceleracyjnego Mastercard Start Path Global.

Bot Mastercard jest oparty na platformie sztucznej inteligencji KAI Banking, która umożliwia prowadzenie naturalnej rozmowy oraz dysponuje dogłębną wiedzą w dziedzinie usług finansowych. Bot pozwoli na realizację zleceń klientów i rozwiązywanie problemów w czasie rozmowy, przy użyciu platform, takich jak Facebook Messenger czy SMS. Umożliwi to instytucjom finansowym stworzenie zupełnie nowego modelu obsługi klienta, która będzie równie łatwa i naturalna, jak wysyłanie SMS-ów. Już na początku przyszłego roku konsumenci w USA będą mogli zadawać botowi pytania dotyczące stanu konta, historii zakupów, monitorowania wydatków i korzyści dla posiadaczy kart Mastercard, a także otrzymywać tzw. oferty kontekstowe (w ramach integracji z platformą Mastercard Priceless) oraz uzyskiwać pomoc z zakresu wiedzy finansowej.

Bot Mastercard dla branży handlowej


Bot Mastercard dla sprzedawców pozwala konsumentom na dokonywanie zakupów za pomocą komunikatorów oraz realizowanie cyfrowych płatności przy użyciu rozwiązania Masterpass. Bot, opracowany przez laboratoria Mastercard, umożliwia konsumentom prowadzenie naturalnej konwersacji ze sprzedawcą i sfinalizowanie transakcji bez potrzeby sięgania po portfel, otwierania aplikacji zakupowej czy stania w kolejce. Bot może obsługiwać różne segmenty handlu i usług od linii lotniczych po sprzedaż detaliczną. Działa on na różnych platformach komunikacji z konsumentami, dzięki czemu zapewnia sprawniejszą obsługę transakcji handlowych niż kiedykolwiek dotąd.

W celu przyspieszenia rozwoju tego nowego modelu obsługi transakcji handlowych, Mastercard planuje udostępnienie jeszcze w tym roku otwartego, eksperymentalnego interfejsu Bot Commerce API na platformie Mastercard Developers.

2016-10-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Magdalena Ostrowska

Magdalena Ostrowska

Starszy Menedżer ds. Komunikacji, ING Bank Śląski Magdalena…

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

International Marketing Communications Manager w Twisto Od…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców