Kawiarnie Starbucks od zawsze były miejscem, które łączyły ludzi nie tylko przy kawie,
ale też przy wspólnych projektach dla lokalnych społeczności. Partnerzy, czyli pracownicy Starbucks, chętnie angażowali się w inicjatywy, takie jak sprzątanie pobliskich parków, zbiórki zabawek dla domów dziecka, oddawanie krwi czy współpraca ze szpitalami.
Już po raz piąty Starbucks ogłasza kwiecień miesiącem Global Month of Service, czyli czasem pracy wolontaryjnej. W tym roku, oprócz lokalnych akcji, w polskich kawiarniach Starbucks odbędą się otwarte warsztaty pod hasłem „Zaplanuj swoją karierę” służące aktywizacji młodych ludzi na rynku pracy. Managerowie podpowiedzą jak napisać dobre CV, gdzie szukać pracy czy w jaki sposób przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej. Pierwsze spotkanie już 21 kwietnia.
Jak znaleźć pracę?
Podczas tegorocznej edycji Global Month of Service bariści Starbucks postanowilli wesprzeć młodych ludzi na rynku pracy.
W wybranych kawiarniach Starbucks w Polsce odbędzie się seria otwartych spotkań pod tytułem „Zaplanuj swoją karierę”. Prowadzić ją będą People Managerowie, czyli wyszkoleni menedżerowie zajmujący się w kawiarniach Starbucks zarządzaniem zespołem i procesem rekrutacji.
W czasie warsztatów opowiedzą gościom jak powinny wyglądać dobrze napisane CV i listy motywacyjne, podpowiedzą jak zachowywać się i co mówić podczas rozmowy kwalifikacyjnej, wskażą gdzie najlepiej szukać ogłoszeń o pracę w wielu branżach, nie tylko gastronomicznej. Pierwsze spotkania odbędą się już 21 kwietnia.
Pomysł warsztatów zrodził się w głowach baristów już dawno. Chcą pomóc młodym ludziom znaleźć pracę, ponieważ jak wynika ze statystyk, stopa bezrobocia jest najwyższa właśnie wśród osób do 25. roku życia i wynosi 22%. Nie jest to wyłącznie polski problem, cała Europa próbuje radzić sobie z tym negatywnym zjawiskiem społecznym. Trudności na rynku pracy ma również młodzież z takich krajów jak: Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Cypr, Słowacja, Rumunia czy Włochy.
W Starbucks pomagamy globalnie
Tylko w 2014 roku bariści Starbucks na całym świecie poświęcili ponad 520 tys. godzin na wolontariat, z czego prawie połowę stanowią godziny wypracowane podczas Global Month of Service. W zeszłym roku zaangażowanych w akcję kwietniowej pomocy lokalnym społecznościom było ponad 60 tys. wolontariuszy w 30 krajach na całym świecie2.
„Starbucks łączy ludzi nie tylko przy kubku kawy, ale też inspiruje, by spojrzeli szerzej na społeczność, w której żyją. Kwiecień jest dla nas miesiącem wyjątkowym. Podczas Global Month of Service, szczególnie zwracamy uwagę na to, w jaki sposób możemy pomóc lokalnym społecznościom. Bariści z różnych miast już nieraz organizowali i włączali się w akcje charytatywne: pomagali domom dziecka, oddawali krew, sprzątali miejskie skwery, sadzili drzewa, organizowali warsztaty dla osób niepełnosprawnych czy odwiedzali chore dzieci w szpitalu.” – mówi Magdalena Jurdziak Starbucks Brand Manager na Europę Środkowo-Wschodnią.
Wiele inicjatyw w ramach Global Month of Service angażuje nie tylko pracowników firmy,
ale również gości kawiarni. Na każdą godzinę pracy wolontaryjnej baristy przypadały
2 godziny pracy klientów.