PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaChiński rynek ubezpieczeniowy stał się gigantycznym laboratorium innowacji

Chiński rynek ubezpieczeniowy stał się gigantycznym laboratorium innowacji

Ubezpieczenia 31.01.2018 (09:09) artykuł nadesłany
Ubezpieczenia

Z jednej strony giganci technologiczni tacy jak TenCent i Alibaba coraz śmielej podbijają rynek usług finansowych. Z drugiej – firmy ubezpieczeniowe wkraczają do świata cyfrowego i pokazują, jak budować relacje z klientami. W efekcie powstaje najbardziej innowacyjny rynek ubezpieczeniowy na świecie

W październiku na tradycyjne terytorium ubezpieczycieli wkroczył TenCent – chińska platforma technologiczna, która łączy funkcje WhatsApp, Facebooka oraz Amazona. Z należącego do TenCent messengera, WeChat, korzysta 900 mln osób. Grupa, w ramach pilotażu, proponuje wybranym klientom ubezpieczenia dostosowane do ich indywidualnych potrzeb. Do gry wchodzi też Ant Financial, należący do potężnego koncernu Alibaba: zbudował internetową porównywarkę ubezpieczeń samochodowych. Jaki to może mieć wpływ na rynek? Nietrudno przewidzieć znając doświadczenia sektora ubezpieczeniowego w Europie, gdzie wprowadzenie transparentności cen doprowadziło do zaciekłej wojny cenowej i stworzyły gigantyczną presję na marżowość biznesu ubezpieczeniowego. Ant Financial już teraz posiada licencję na działanie w niektórych segmentach rynku finansowego. Mając w rękach popularną porównywarkę, Ant Financial może w przyszłości zaoferować własne ubezpieczenia samochodowe, a zgromadzona wiedza oraz narzędzia cyfrowe dadzą firmie ogromną przewagę rynkową.

chiny
YAY Foto

Dodatkowo, mając dostęp do potężnych ilości danych oraz coraz bardziej zaawansowanych narzędzi analitycznych Alibaba będzie w stanie wyprzedzić ubezpieczycieli w umiejętności szacowania ryzyka.

Chiny wyrosły na gigantyczne laboratorium innowacji technologicznych. Mają ponad miliard urządzeń mobilnych, a statystyczny użytkownik sięga po swojego smartfona przeszło 100 razy w ciągu dnia. Chińskie koncerny stosują najbardziej zaawansowane techniki agile: ekspresowo tworzą nowe usługi i produkty, błyskawicznie testują je na rynku i oceniają ich przydatność. Bazując na feedbacku użytkowników ulepszają lub szybko eliminują kolejne pomysły. Ważną rolę odgrywa też polityka nadzorcza – regulator pozwala ubezpieczycielom wprowadzać pilotażowo nowe rozwiązania, które dopiero później zostają objęte przepisami.

Patrząc strukturalnie na rozwój sektora ubezpieczeniowego, widać wyraźnie trzy fazy zmian technologicznych. Pierwsza z nich, w którą większość graczy wkroczyła ok. dekadę temu, koncentrowała się na cyfryzacji dotychczasowego biznesu. Firmy uruchamiały nowe, cyfrowe kanały sprzedaży ubezpieczeń, dedykowane zarówno dla klientów jak i dla agentów. Zmiany technologiczne objęły też procesy back-endowe, takie jak rozpatrywanie roszczeń czy underwriting. Obok pierwszych zmian technologicznych pojawiły się też mniej pozytywne efekty, bo organizacje podzieliły się na silosy, skoncentrowane wokół grup produktowych (np. ubezpieczeń komunikacyjnych, na życie czy medycznych).

Drugi etap to czas pracy nad kanałami cyfrowymi, które pozwalały wyjść poza biznes stricte ubezpieczeniowy. Ubezpieczyciele zaczęli tworzyć platformy umożliwiające zarezerwowanie wizyty u lekarza, giełdy samochodowe online czy aplikacje do sprzedaży nieruchomości. Chociaż niezwiązane z core-biznesem ubezpieczeniowym, platformy te ogniskowały aktywności i potrzeby konsumentów, którzy przecież kupują mieszkania oraz samochody i regularnie muszą korzystać z usług medycznych. Dzięki temu ubezpieczyciele zdołali zwiększyć liczbę interakcji i wzmocnić swoją więź z klientami.

Trzeci etap, który trwa obecnie, koncentruje się na łączeniu usług finansowych z wiedzą na temat zachowań i potencjalnych potrzeb klientów. Chodzi oczywiście o to, żeby zaoferować produkty ubezpieczeniowe w momencie, gdy konsumenci naprawdę ich potrzebują.

Przykładem firmy, która przeszła przez wszystkie 3 fazy digitalowej ewolucji, jest dobrze znany w branży Ping An. Jako firma ubezpieczeniowa Ping An obsługuje 100 mln klientów, ale za sprawą swoich cyfrowych aplikacji – np. medycznej appki „Good Doctor” czy appki obsługującej handel nieruchomościami „Good Home” – zyskała dostęp do 400 mln osób. W ramach trzeciej fazy rewolucji digitalowej Ping An pracuje nad połączeniem informacji, które pozyskuje z wielu źródeł. Chodzi o to, żeby klient kupujący samochód na giełdzie online otrzymał zindywidualizowaną ofertę ubezpieczenia. Co więcej, wiedza firmy staje się źródłem nieocenionych wskazówek dla 1,2 mln agentów. Ping An posiada największą na świecie sieć agentów, a cyfrowe narzędzia skokowo zwiększają ich szanse na udaną transakcję i biznesowy sukces, przez co wzmacniają więź łączącą ich z firmą.

Chociaż inspiracji technologicznych zwykliśmy szukać w Dolinie Krzemowej, Londynie lub Tel Avivie, to nie można już dłużej tracić z oczu tego, co dzieje się na Wschodzie. Rewolucja cyfrowa, która zachodzi w Chinach, będzie miała potężny wpływ na branżę finansową i ubezpieczeniową. Z 750 mln użytkowników internetu oraz regulatorem, który sprzyja eksperymentom, takie giganty jak Alibaba, TenCent czy Baidu mają dostęp do największego na świecie laboratorium innowacji.

Źródło informacji: The Boston Consulting Group

Centrum Prasowe PAP

2018-01-31
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców