Pojawienie się chińskich samochodów może wywołać istotną zmianę na polskim rynku motoryzacyjnym. Dlatego TNS OBOP postanowił zbadać opinię Polaków na ten temat. Ogółem co piąty z nas (20%) słyszał już o chińskich autach. W grupie osób planujących zakup samochodu ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i sięga 44%.
„Biorąc pod uwagę fakt, że samochody chińskich marek nie są jeszcze obecnie ogólnie dostępne na rynku, ani tym bardziej reklamowane w naszym kraju, jest to znacząca grupa” – komentuje Piotr Sowiński z TNS OBOP
Wyniki badania TNS Omnimas pokazują, że 10% Polaków brałoby pod uwagę samochód chińskiej marki przy zakupie auta. Odsetek ten jest podobny wśród planujących obecnie zakup samochodu osobowego i w grupie osób, które zakupu nie planują.
Zapytani, jakie cechy powinno mieć chińskie auto, aby było atrakcyjne, Polacy zgodnie deklarują, że powinno być tanie (twierdzi tak 51% badanych). Chodzi tu zarówno o niską cenę zakupu, jak i koszty eksploatacji. Blisko co trzeci badany oczekuje dobrego standardu auta, czyli wysokiej jakości wykonania oraz bogatego wyposażenia. Kolejne czynniki, które mogłyby zachęcić badanych do wyboru auta chińskiej marki to walory techniczne (istotne dla 16% Polaków) i bezpieczeństwo (ważne dla 9%).