Akcja edukacyjna Cieplejszy Dom to się opłaca! ma uświadomić właścicielom domów jak istotna jest termomodernizacja. W całej Polsce jest wiele drogich w utrzymaniu domów z lat 50-tych, 60-tych i 70-tych. Typowe dla nich jest to, że są niedostatecznie izolowane termicznie. Ściany i stropy nie spełniają dzisiejszych wymagań cieplnych, a instalacje grzewcze mają bardzo niską sprawność. Dlatego szczególnie takie domy wymagają termomodernizacji. Prawidłowo wykonane docieplenie pozwala zmniejszyć koszty ogrzewania o połowę, a nawet więcej. Akcja Cieplejszy Dom to się opłaca! ma uświadomić właścicielom niedocieplonych domów wymierne korzyści płynące z termomodernizacji. Przez następny rok w kolejnych numerach miesięcznik „Murator” pokaże:
– Jak się do tego zabrać;
– Jakie prace warto wykonać, aby zmniejszyć koszty ogrzewania i jak je przeprowadzić;
– Jak oszacować koszty termomodernizacji i skąd wziąć na to pieniądze;
– Jak docieplić dom;
– Jak przeprowadzić modernizację centralnego ogrzewania;
– Jak uniknąć negatywnych skutków ocieplenia spowodowanych uszczelnieniem budynku.
Konkurs towarzyszący akcji ogłoszono w kwietniowym numerze „Muratora”, w którym wydrukowano ankietę zgłoszeniową i zasady konkursowe. Aby wziąć udział w konkursie trzeba do 2 maja tego roku przesłać do redakcji miesięcznika wypełnioną ankietę ze zdjęciem swojego domu oraz opisem technologii w jakiej został zbudowany wraz z przedstawieniem stanu instalacji grzewczej. Można też skorzystać z formularza zamieszczonego w Internecie pod adresem: www.murator.pl/konkurs. W pierwszym etapie konkursu zostanie wybranych 15 domów, w których eksperci przeprowadzą profesjonalne audyty energetyczne podsumowujące jakie niezbędne prace trzeba przeprowadzić, aby uzyskać najlepsze efekty. Domy zostaną wybrane na podstawie opisu oraz odpowiedzi na pytania konkursowe. Nagroda główna oraz II i III zostaną przyznane na podstawie raportów energetycznych. Decydującym kryterium przy wyborze zwycięzców będzie możliwość osiągnięcia jak największych oszczędności w kosztach ogrzewania domu. Nagroda główna to docieplenie domu wykonane w systemie produkowanym przez firmę BOLIX włącznie z pracami wykonawczymi, nagroda II to komplet materiałów z oferty firmy BOLIX do docieplenia budynku w systemie z tynkiem akrylowym, nagroda III to komplet materiałów z oferty firmy BOLIX do docieplenia budynku w systemie z tynkiem mineralnym.
Przedsięwzięciu edukacyjnemu „Muratora” będą towarzyszyły działania promocyjne pod hasłem Chcesz płacić mniej za ogrzewanie ? Weź udział w akcji Cieplejszy Dom! W marcu rusza kampania reklamowa wykorzystująca billboardy, plakaty typu Stretch Frame ( w centrach handlowych i na wybranych stacjach benzynowych Shell) oraz plakaty na targach nieruchomości. Ukażą się także reklamy w „Polityce”, „Super Expressie” i „Gazecie Prawnej” i miesięcznikach Wydawnictwa „Murator”. Akcja będzie również promowana w punktach sprzedaży i na stronach internetowych.
Przygotowaniem kampanii reklamowej zajął się dział marketingu „Muratora”, a kreacją wizerunkową akcji firma COBALT SPARK, specjalizująca się strategii komunikacji oraz zarządzaniu wizerunkiem marki.