Umowa współpracy z Roche Polska obejmuje organizację kampanii społeczno-edukacyjnej na temat wirusowego zapalenia wątroby typu C (WZW C) pod hasłem „Zostań w grze!”. Celem akcji jest zwiększenie świadomości społeczeństwa polskiego na temat zagrożeń związanych z WZW C zwanej przez ekspertów „cichą epidemią”. W ramach kampanii będą podejmowane działania, które mają skłonić możliwie szeroką grupę osób do przebadania się na obecność wirusa Hepatitis C Virus (HCV).
Na całym świecie choroba WZW C stanowi poważny problem społeczny (około 170 milionów zakażonych ludzi). W Polsce szacuje się, że nosicielami wirusa HCV jest około 700 tysięcy osób, z czego do 2004 roku wykryto zaledwie 15 tysięcy przypadków zakażenia. Dlatego tak istotne są działania edukacyjne.
Motywem przewodnim kampanii „Zostań w grze!” są żółte kartki, które będą wręczane przechodniom przez osoby w strojach sędziów piłkarskich w największych polskich miastach. Kartki mają być symbolicznym ostrzeżeniem przed WZW C. Znajdzie się na nich informacja o chorobie, grupach ryzyka oraz apel o przebadanie się pod kątem zarażenia wirusem wywołującym zapalenie wątroby typu C.
Akcję społeczno-edukacyjną zainaugurowało spotkanie prasowe, które odbyło się 4 marca br. podczas II Forum Zakażeń w Krakowie. Tego samego dnia został zorganizowany pierwszy z cyklu happeningów z żółtymi kartkami.
W maju br. w ramach kampanii „Zostań w grze!” odbędzie się seria bezpłatnych konsultacji lekarskich oraz badań diagnostycznych na obecność wirusa HCV. Akcja obejmie pięć największych polskich miast. Podsumowanie działań odbędzie się 1 października br. podczas Międzynarodowego Dnia Walki z Wirusowym Zapaleniem Wątroby Typu C w Warszawie.
Partnerami kampanii są obecnie: firma Roche Polska Sp. z o.o., Fundacja św. Jerzego, Polska Grupa Ekspertów oraz Konsultant Krajowy ds. Chorób Zakaźnych.
Umowa Ciszewski Public Relations z Roche Polska obejmuje również standardowe działania typu media relations.